Основні правила спілкування з людиною, яка пережила трагічну подію.

Взявши на себе функцію допомоги людині, яка пережила трагічну подію, або стала її свідком, важливо поважати її гідність та захищати безпеку, для цього необхідно дотримуватись наступних етичних правил:

     - бути чесним і гідним довіри;

     - дотримуватись конфіденційності довіреної Вам інформації;

     - не забувати про важливість відкритості у сприйнятті досвіду іншої людини. Варто усвідомити й нейтралізувати власні упередження, щодо оцінок вчинків іншої людини. Слід розуміти, скільки людей стільки і ситуацій, кожен має свою унікальну палітру почуттів і емоцій;

     - поважати права людини на автентичність і самостійність. Чітко дайте людині зрозуміти, що, навіть, якщо вона відмовляється від допомоги зараз, вона може звернутися за нею згодом;

     - виявляти повагу і розуміння до того, хто цього потребує, це не тільки приносить людині впевненість, створює відчуття захищеності та безпеки, а й усуває відчуття самотності й безпорадності, які часто виникають у складних життєвих або кризових ситуаціях;

     - проявляти емпатію, емоційний резонанс, що досягається через здатність до співпереживання, спроможність розуміти почуття, психоемоційні стани іншої людини;

     - активно слухати. Важливо враховувати, що той, хто уважно слухає й повністю емоційно залучений у контексті діалогу з іншим, може зрозуміти його стан, думки, сприйняття і відчуття, що в цілому сприяє зближенню.

Категорично забороняється:

     - примушувати людину розповідати про те, що з нею сталося;

     - зловживати своїм становищем та перебільшувати свої повноваження; 

     - давати неправдиві обіцянки чи повідомляти неперевірену інформацію;

     - нав'язувати свою допомогу, поводити себе настирливо;

     - поширювати отримані відомості особистого характеру;

     - давати оцінки вчинків і переживань людини.