Взявши на себе функцію допомоги людині, яка пережила трагічну подію, або стала її свідком, важливо поважати її гідність та захищати безпеку, для цього необхідно дотримуватись наступних етичних правил:
- бути чесним і гідним довіри;
- дотримуватись конфіденційності довіреної Вам інформації;
- не забувати про важливість відкритості у сприйнятті досвіду іншої людини. Варто усвідомити й нейтралізувати власні упередження, щодо оцінок вчинків іншої людини. Слід розуміти, скільки людей стільки і ситуацій, кожен має свою унікальну палітру почуттів і емоцій;
- поважати права людини на автентичність і самостійність. Чітко дайте людині зрозуміти, що, навіть, якщо вона відмовляється від допомоги зараз, вона може звернутися за нею згодом;
- виявляти повагу і розуміння до того, хто цього потребує, це не тільки приносить людині впевненість, створює відчуття захищеності та безпеки, а й усуває відчуття самотності й безпорадності, які часто виникають у складних життєвих або кризових ситуаціях;
- проявляти емпатію, емоційний резонанс, що досягається через здатність до співпереживання, спроможність розуміти почуття, психоемоційні стани іншої людини;
- активно слухати. Важливо враховувати, що той, хто уважно слухає й повністю емоційно залучений у контексті діалогу з іншим, може зрозуміти його стан, думки, сприйняття і відчуття, що в цілому сприяє зближенню.
Категорично забороняється:
- примушувати людину розповідати про те, що з нею сталося;
- зловживати своїм становищем та перебільшувати свої повноваження;
- давати неправдиві обіцянки чи повідомляти неперевірену інформацію;
- нав'язувати свою допомогу, поводити себе настирливо;
- поширювати отримані відомості особистого характеру;
- давати оцінки вчинків і переживань людини.