13 травня 2021 року
Міністерством внутрішніх справ України, відповідно до Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2010 року № 996, проведені електронні консультації з громадськістю щодо проєкту наказу Міністерства внутрішніх справ України «Про затвердження Змін до Порядку проведення моніторингу інформації про результати обов’язкового технічного контролю, що передається суб’єктами здійснення обов’язкового технічного контролю до загальнодержавної бази даних» (далі – проєкт наказу), який був оприлюднений 24 березня 2021 року у підрубриці «Проекти нормативних актів» рубрики «Нормативна база МВС» офіційного вебсайту Міністерства внутрішніх справ України: тут.
Інформація про пропозиції, що надійшли під час електронних консультацій з громадськістю щодо проєкту наказу, та про результати їх врахування наведена у таблиці.
№ з/п |
Інформація про пропозицію |
Автор пропозиції |
Інформація про врахування пропозиції |
1. |
Проєктом змін передбачається внесення змін до абзацу 16 підпункту 1 пункту 7 Порядку проведення моніторингу інформації про результати обов’язкового технічного контролю, що передається суб’єктами здійснення обов’язкового технічного контролю до загальнодержавної бази даних (далі – Порядок проведення моніторингу), шляхом заміни слів «, ніж показник одометра, зафіксований» на слова «або дорівнює показнику одометра, зафіксованому». Отже, якщо під час проведення ОТК транспортного засобу буде виявлено незначну невідповідність зі складанням акта невідповідності, то після усунення незначної невідповідності та повторного проходження ОТК – цей протокол ОТК може бути визнаний «недійсним» через те, що показник одометра дорівнює показнику, зафіксованому під час попереднього проходження ОТК. Пропозиція такі зміни не вносити. |
Голова громадської спілки «Суб’єкти тестування транспорту на придатність до експлуатації» Черненко І. В. |
Відхилено. |
2. |
Пропонується у пункті 2 Порядку проведення моніторингу слова «під час проведення уповноваженою особою центру МВС моніторингу інформації про результати обов’язкового технічного контролю, що» замінити словами «під час проведення уповноваженою особою центру МВС моніторингу результатів обов’язкового технічного контролю (протокол перевірки технічного стану транспортного засобу або акт невідповідності технічного стану транспортного засобу, а також матеріали фотофіксації (фотографії) та відеофіксації (відеозапис, стопкадри, скріншоти) процесу проведення обов'язкового технічного контролю транспортного засобу), що», а також внести зміни, які стосуються реєстру результатів обов’язкового технічного контролю транспортних засобів, в пунктах 5, 6, 7 та доповнити новим пунктом 51. |
Менеджер проєктів Урядово- громадської ініціативи «Разом проти корупції» Серебряков М. М. |
Відхилено. Обсяги інформації, яка передається суб’єктами здійснення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів до загальнодержавної бази даних визначається актами вищої юридичної сили, а саме Порядком формування загальнодержавної бази даних та Порядком ОТК.
|
3. |
Анулюванню повинні підлягати не тільки протоколи ОТК (позитивний результат), а й акти про невідповідність, оскільки суб’єкт ОТК може невірно класифікувати небезпечну невідповідність як, наприклад, незначну чи значну, а різниця між цими статусами – гігантська. |
Менеджер проєктів Урядово- громадської ініціативи «Разом проти корупції» Серебряков М. М. |
Відхилено.
|
4. |
Формулювання «колір світлової дії зовнішніх світлових приладів не відповідає вимогам, установленим законодавством» є розмитим, дозволяє довільне тлумачення та призведе до додаткових зловживань в ОТК. Крім того, у цій позиції не конкретизовано, про які саме зовнішні світлові прилади йде мова (протитуманні, ближнього, дальнього світла і т. д.).
|
Менеджер проєктів Урядово- громадської ініціативи «Разом проти корупції» Серебряков М. М. |
Відхилено. |
5. |
Працівники РСЦ МВС можуть зловживати визначенням «нашарування бруду», розцінюючи як нашарування бруду навіть найтонший, але візуально помітний шар пилу чи землі, навіть якщо це не є проблемою для проведення ОТК. Тому необхідно уточнити, що у разі, коли нашарування бруду не перешкоджає проведенню перевірки гальмової системи, це не повинно вважатися порушенням. |
Менеджер проєктів Урядово-громадської ініціативи «Разом проти корупції» Серебряков М. М. |
Відхилено.
|
6. |
Видалення підпункту 14 не вбачається доцільним. Пропонуємо повернути. |
Менеджер проєктів Урядово- громадської ініціативи «Разом проти корупції» Серебряков М. М. |
Відхилено. |
7. |
Неправильно визначено «координати» норми у пункті 9.
|
Менеджер проєктів Урядово- громадської ініціативи «Разом проти корупції» Серебряков М. М. |
Відхилено. |
8. |
Заміна «висновку про результати проведення моніторингу результатів ОТК та визнання протоколу ОТК недійсним» на «висновок про визнання протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу недійсним», сукупно з вилученням моніторингу як джерела отримання інформації про наявність підстав для анулювання протоколу ОТК є незаконним кроком. Цю зміну можна буде використовувати як приховану легалізацію придорожньої перевірки ТЗ на предмет їх придатності до експлуатації. Такий підхід не узгоджується із діючими транспортними та дорожніми законами, оскільки базовий закон про реформу ОТК наразі не прийнято і сфера придорожньої перевірки залишається не врегульованою на законодавчому рівні. Тому – до прийняття відповідних законодавчих змін – необхідно залишити Додаток № 1 до Порядку моніторингу в чинній редакції. |
Менеджер проєктів Урядово- громадської ініціативи «Разом проти корупції» Серебряков М. М. |
Відхилено. |
За результатами проведення електронних консультацій з громадськістю щодо проєкту наказу було прийняте рішення про відхилення зауважень та пропозицій, надісланих представниками громадськості.
Т. в. о. начальника |
|