За останні пів року санавіація МВС здійснила 85 вильотів для порятунку важкохворих
За останніх пів року авіаційні підрозділи МВС, які працюють разом з бригадами швидкої допомоги МОЗ, здійснили 85 вильотів. Від кожного залежало життя і здоров'я наших громадян. Впродовж трьох років планується зробити такі авіабази у кожній області України.
Таке явище, як аеромедична евакуація з'явилося в Україні ще три роки тому, коли у березні 2018 року МВС запустило новий проєкт — Систему авіаційного захисту та безпеки. В рамках її побудови планувалось використання, як старих літальних апаратів (літаки Ан та гелікоптери Мі-2, Мі-8, ЕС-145), так і нових, придбаних в рамках контракту з компанією Airbus Helicopters гелікоптерів Н-125, Н-145 та Н-225.
Відповідний контракт на постачання гелікоптерів французького виробництва був укладений 29 серпня 2018 року між Міністерством внутрішніх справ України та компанією Airbus Helicopters.
Уже у березні 2021 року, за ініціативи Міністерства внутрішніх справ та Міністерства охорони здоров’я, було створено Єдиний аеромедичний простір. Він передбачає запровадження системи аеромедичної евакуації та авіаційне транспортування анатомічних матеріалів реципієнтів.
1 квітня, на постійне чергування заступила авіація МВС у Львівському регіоні (це 7 областей: Львівська, Закарпатська, Івано-Франківська, Волинська, Рівненська, Тернопільська і Чернівецька). Уже 1 травня таке ж чергування запроваджено в Київському регіоні (охоплює Київську, Вінницьку, Житомирську, Кіровоградську, Полтавську, Сумську, Чернігівську області та місто Київ).
На базах дислокації авіатехніки окрім льотного складу, постійно чергують медики. Гелікоптерами та літаками Системи авіаційної безпеки МВС керують молоді пілоти, які пройшли відповідну підготовку.
Лише за перший місяць роботи Єдиного аеромедичного простору вдалося врятувати 7 громадян, які потребували термінової медичної допомоги, а також вчасно доставити орган для трансплантації для маленького хлопчика, який потребував термінової операції.
За пів року поліцейські гелікоптери Київського регіону здійснено 35 вильотів, а у Львівського — 38. Крім того, до аеромедичних перевезень залучалась авіатехніка ДСНС України — рятувальники виконали 12 вильотів.
«Програма медично-рятувальної авіації запроваджена МВС спільно з МОЗ для допомоги громадянам, які потребують невідкладної медичної допомоги та проживають у віддалених населених пунктах, куди не можна дістатись автомобілем. Коли відлік йде на хвилини — тоді працюють вертольоти», — розповів Денис Монастирський.
Наймолодшим пацієнтом, якого перевозили стало тримісячне немовля з судомним синдромом. Поліцейські льотчики разом з лікарями Львівського обласного центру екстреної медичної допомоги доставили дитину до Львівської дитячої лікарні. Там їй провели діагностику та лікування.
А 26 жовтня на автодорозі «Львів-Самбір-Ужгород», біля міста Турка, 52-річний львів’янин та його 22-річний пасажир сильно постраждали внаслідок ДТП. На місці події медики діагностували у водія черепно-мозкову травму та порушенням ритму серця. Чоловіка негайно було доставлено гвинтокрилом МВС у одну з лікарень міста Дрогобич. Після того гелікоптер повернувся за другим потерпілим, 22-річним пасажиром, якого з черепно-мозковою травмою та травмою живота доправили до львівської міської лікарні швидкої медичної допомоги. На жаль, такі випадки непоодинокі.
До порятунку хворих залучають не лише гвинтокрили, а й літаки. Приміром 5 липня, спеціальний медичний літак ДСНС Ан-26 транспортував важкохворого хлопчика з Ужгорода до столичного "Охматдиту". У хлопчика лікарі діагностували гостру ниркову недостатність. Спочатку його реанімобілем транспортували до обласного центру Закарпаття, а далі літаком ДСНС доправили до Києва.
Дітей у важкому стані часто доводиться транспортувати в «Охмадит». Наприклад, у вересні медична бригада разом з гелікоптером НПУ транспортувала туди семирічного хлопчика, який отримав важкі травми шиї та голови. Він знаходився у селі Кодра, що за 80 кілометрів від столиці.
«Транспортування дитини з підозрою травми хребта наземним транспортом в умовах сільської місцевості із поганими дорогами — означало створити ризик погіршення вже отриманих пошкоджень», – зазначив Сергій Чернишук, медичний директор НДСЛ «Охматдит».
Хоча у гелікоптері менше простору ніж у кареті швидкої, евакуація повітряним шляхом забезпечує необхідні умови транспортування пацієнта та перевезення медичної техніки на борту.
У березні цього року вертоліт ДСНС також транспортував до столичного Інституту серця пацієнта після трансплантації. Пілоти-рятувальники здійснили посадку на вертолітному майданчику, що знаходиться на даху лікарні. 38-річного чоловіка, якому було пересаджено серце в одній із лікарень Запоріжжя, супроводжувала команда лікарів з Києва.
«У наших планах упродовж 3-х років зробити такі авіабази у кожній області України. Вирішуємо питання інфраструктури і розраховуємо на допомогу місцевих громад», — зазначив міністр внутрішніх справ України Денис Монастирський.
Департамент комунікації МВС України