Контраст
Шрифт

Яких змін зазнає професійна військова освіта – обговорили в Національній гвардії України

clock
17.12.2021 15:00

Уже з початку 2022-го навчального року (серпень – вересень) за планом курсанти Київського інституту Національної гвардії України мають розпочати навчання за перспективною системою військової освіти, прийнятою у країнах-членах НАТО. Головна відмінність підходів цієї освіти з наявною в Україні – кореляція з кар’єрою офіцера, коли отриманню вищого звання та призначенню на вищу посаду передує обов’язкове підвищення рівня військової освіти­­­. 

До цього прийшли учасники багатосторонньої зустрічі сьогодні у Головному управлінні Національної гвардії України. Про розуміння понять і особливості системи L-курсів військової професійної освіти у США та Канаді розповіли представники Групи радників з питань доктрини та освіти (DEAG) під керівництвом підполковника Роберта Несбіта та Об’єднаної оперативно-тактичної групи Збройних сил Канади в Україні (операція UNIFIER) під керівництвом П’єр-Люка Лярошеля. Про досвід і труднощі впровадження пілотних курсів за системою НАТО у деяких вишах Збройних сил, які стали першопрохідцями в Україні, розповів полковник Андрій Бестюк, заступник начальника управління доктрин та індивідуальної підготовки Головного управління доктрин та підготовки Генерального штабу ЗСУ.

Формат здобуття професійної військової освіти передбачає спочатку навчання на фахових курсах L-1A, L-1B (взвод) та L-1С (рота) тактичного рівня, далі — командно-штабних курсах L-2 (батальйон-бригада), потім — на курсі L-3 для офіцерів об’єднаних штабів оперативного рівня у званнях підполковник-полковник і курсі L-4 вищого керівного складу стратегічного рівня (полковник-генерал).

«Сьогодні ми зосереджуємо нашу увагу на практичній площині впровадження пілотного курсу професійної військової освіти рівня L-1А і L-1B у Київському інституті НГУ. Ми знаємо реалії українського законодавства і що є різниця у підходах до створення навчальних програм у різних країнах Північноатлантичного альянсу. Ми маємо знайти основне і спільне у цих підходах і адаптувати цю систему до українських реалій. Фокус уваги сьогодні зосереджуємо на тактичний рівень освіти, який відповідає рівню бакалавра», – розповів про мету круглого столу начальник управління міжнародного співробітництва Головного управління НГУ полковник Володимир Грабчак.

Іноземні радники не лише пояснили, як імплементовані в навчальні програми L-курси у їхніх країнах, але й розповіли історії з власного досвіду: в чому переваги такої системи та як саме така багатоступенева освіта і певні жорсткі правила відбору кандидатів на посади виправдовує себе у довгостроковій перспективі.

За результатами зустрічі сторони домовилися про створення робочої групи і співпрацю у розробці навчальної програми для Київського інституту НГУ та наступну зустріч на базі вишу.

Пресслужба НГУ