Контраст
Шрифт

Гвардійські вертольоти Airbus підкорили повітряний простір Карпат

clock
11.09.2021 17:24

На полігоні Національної гвардії під Франківськом відбулись гірські навчання авіаторів з Олександрії.

Навчальний спеціальний збір з льотним складом на французьких вертольотах ЕС-225 LP розгорнули на базі військової частини 3072, що дислокується в селі Старий Лисець. Цей полігон – єдиний у західному регіоні, де можуть приземлятися гвинтокрили, і де щороку стартують спеціалізовані навчання з виконання польотів у гірських умовах.

Під час навчань пілоти відпрацьовують посадку в горах у складних умовах на висоті 1000  та 1500 метрів.

«Ми щодня здійснюємо до 10 вильотів, – розповідає льотчик-штурман Тарас Безбах, – літаємо в різних погодних умовах, щоби отримати різний досвід. Гірські навчання у нас проходять щороку з 2016-го. Цьогоріч вперше залучили тільки вертольоти ЕС-225 LP . Вони вже дуже добре себе показали в гірській місцевості. Специфіка польотів така, що повітря в горах розріджене і потрібна більша потужність двигунів». 

Такі вертольоти призначені виконувати десантно-транспорті завдання. Машини, які можуть брати на борт до 20 людей, використовують у трьох ситуаціях – для перевезення особового складу, десантування та для евакуації поранених. У кожному випадку вертоліт має окремий обвіс – як от канати для десантування чи санітарні модулі.

За словами старшого техніка вертольота Артема Яковчука у технічному обслуговуванні Airbus зручніший, ніж вертьоліт МІ-8.

«Швидкісні, більш маневрені, технічно зручні, – перераховує плюси французьких гвинтокрилів Артем Яковчук, – щоб перейти з МІ-8 на ЕС-225 LP треба перевчатися. Технічний та льотний склад їздив на навчання до Франції та вже два роки успішно літають».

Артем Яковчук також вчився у Франції і отримав сертифікат про допуск до технічного обслуговування Airbus.

«Спочатку були деякі складнощі, бо для нас все було нове, – розповідає технік,  – але коли день за днем дізнавалися більше, мали більше практики – то розуміли, що насправді немає нічого складного. Ми цілком конкурентні, на рівні з французькими колегами».

Керівник авіаційної ланки Денис Юрик додає, що участь в навчаннях беруть як досвідчені нацгвардіці, так і молоді пілоти гвинтокрилів. Ті, хто має практику польотів у горах, відновлюють навики. А ті, хто вперше приїхав на спеціальні гірські збори – посилено вчаться.

«Молоді льотчикі повністю підготовлені до польотів, але от в гірській місцевості – вперше. У програмі підготовки сказано, що кожен льотчик повинен відпрацювати посадку у високогір’ї. Якщо надійде завдання, то льотчик повинен його виконати. Він повинен уміти сісти в горах на підібраний з повітря майданчик (визначити, куди можна сідати, виконати прохід над майданчиком, тобто оглянути його, і оптимально виконати посадку)», – розповів Денис Юрик.

Нагадаємо, що у рамках підписаного контракту між Міністерством внутрішніх справ України та компанією «Airbus Helicopters SAS» до України має прибути 55 гелікоптерів французького виробництва – Н125 для Державної прикордонної служби України; Н145 для Національної поліції України; Н225 для Державної служби України з надзвичайних ситуацій та Національної гвардії України. Всі повітряні судна різні і пристосовані до виконання різноманітних завдань підрозділів МВС: аеромедичної евакуації, рятувальних операцій, підтримання громадського порядку, антитерористичні та спеціальні операції, підтримка охорона на державних кордонах та підтримання порядку на дорогах.

Пресслужба НГУ


 

Схожі матеріали
Діяльність