Звіт про повторне відстеження результативності регуляторного акта КМУ від 03 квітня 2019 року № 320 «Про внесення змін до деяких постанов КМУ»

1. Вид та назва регуляторного акта

Постанова Кабінету Міністрів України від 03 квітня 2019 року № 320 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» (далі – Постанова).

 

2. Назва виконавця заходів з відстеження результативності

Міністерство внутрішніх справ України.

 

3. Цілі прийняття регуляторного акта

Основними цілями прийняття Постанови є зменшення адміністративного тиску на суб’єктів господарювання у сфері підготовки водіїв транспортних засобів, спрощення процедури державної акредитації закладів, що здійснюють підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, створення більш комфортних умов для взаємодії з територіальними органами з надання сервісних послуг МВС, а також удосконалення процедури отримання та обміну посвідчення водія.

 

4. Строк виконання заходів з відстеження результативності

Виконання заходів з відстеження результативності регуляторного акта проводилося в період з 13 вересня по 01 жовтня 2021 року.

 

5. Тип відстеження

Повторне відстеження результативності.

 

6. Методи одержання результатів відстеження

Для проведення повторного відстеження результативності регуляторного акта використовувався статистичний метод одержання результатів.

 

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних

Відстеження результативності Постанови здійснювалося шляхом аналізу Єдиного державного реєстру МВС.

Для проведення відстеження використовувалися показники:

розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта;

кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюється дія акта;

розмір коштів і час, що витрачався суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаний з виконанням вимог акта;

рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта;

кількість закладів, що здійснюють підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, які пройшли державну акредитацію та отримали відповідний сертифікат;

кількість виданих свідоцтв про закінчення закладу, що здійснює підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів.

 

8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта

Кількісні та якісні значення показників результативності регуляторного акта

Повторне (значення за період з 02 жовтня 2020 року по 01 жовтня 2021 року)

Акредитовано навчальних закладів з подальшою видачею сертифікатів про державну акредитацію закладу, що здійснює підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів

299

Кількість виданих свідоцтв про закінчення закладу, що здійснює підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів

983400

Розмір надходжень до державного та місцевого бюджетів*

 

58305 грн

Кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюється дія регуляторного акта

Дія регуляторного акта поширюється на всіх суб’єктів господарювання, що здійснюють підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів.

Станом на 01 жовтня 2021 року в Єдиному державному реєстрі МВС накопичено інформацію щодо 1801 суб’єкта господарювання, що здійснюють підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів

Розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання та/або фізичними особами, пов’язаними з виконанням вимог регуляторного акта**

177070,79 грн

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень регуляторного акта

Високий рівень поінформованості забезпечувався шляхом розміщення Постанови на офіційному вебсайті Міністерства внутрішніх справ України

 

* Розрахунок проводився з урахуванням вимог наказу Міністерства внутрішніх справ України від 25 вересня 2010 року № 461 «Про затвердження Розміру плати за проведення державної акредитації закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 жовтня 2010 року за № 929/18224 (далі – наказ № 461).

Відповідно до наказу № 461 розмір плати за сертифікат про державну акредитацію закладу, що проводить підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів (далі – заклад), складає 195 грн.

За період з 02 жовтня 2020 року по 01 жовтня 2021 року акредитовано 299 закладів.

Розмір надходжень до державного та місцевого бюджетів розраховувався шляхом множення вартості акредитації (195 грн) на кількість акредитованих закладів (299).

 

** Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів господарської діяльності щодо виконання регулювання та звітування

з/п

Найменування оцінки

Звітний період

(02 жовтня 2020 року по 01 жовтня 2021 року)

Примітка

1.

Процедура щодо забезпечення процесу подачі документів для проведення державної акредитації закладів до відповідного територіального органу з надання сервісних послуг МВС (одноразово)

3 год Х 36,11 грн = 108,33 грн

Для розрахунку вартості людино-годин використовувався погодинний розмір мінімальної заробітної плати, встановлений Законом України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» (36,11 грн)

2.

Процедура заповнення електронних форм щодо свідоцтв про закінчення закладу (мінімальне значення)

 

 8 год Х 36,11 грн = 288,88 грн

3.

Плата за сертифікат про державну акредитацію закладу (одноразово)

195 грн

Відповідно до наказу № 461

4.

Кількість суб’єктів господарської діяльності, що виконали вимогу регулювання

 299

Дані з Єдиного державного реєстру МВС

5.

Сумарно, грн

Формула:

сума рядків 1, 2, 3 (грошові витрати) помножена на рядок 5 (кількість суб’єктів господарської діяльності, що виконали вимогу регулювання) 

177070,79 грн

 

 

9. Оцінка результативності реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей

З моменту набрання чинності Постановою зменшено адміністративний тиск на суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність у сфері підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, шляхом скасування процедури придбання в територіальних органах з надання сервісних послуг МВС бланків свідоцтв про закінчення закладу, замінивши її, внесенням відповідних електронних форм цих свідоцтв до Єдиного державного реєстру МВС, а також шляхом запровадження дистанційної електронної реєстрації груп, що проходитимуть навчання.

До впровадження регуляторного акта витрати 299 суб’єктів господарювання лише на процедуру придбання бланків свідоцтв про закінчення закладу могли б складати більше 1,2 млн грн за звітний період.

Крім того, спрощено процедуру державної акредитації для закладів, зокрема, повноваження щодо прийняття рішення про державну акредитацію закладів делеговано регіональним сервісним центрам МВС.

Таким чином, скорочено час проходження цієї процедури, оскільки замість одного державного органу (ГСЦ МВС) документи щодо державної акредитації розглядаються у двадцяти п’яти територіальних органах за місцем розташування закладів, що дозволило суб’єктам господарської діяльності скоротити часові та транспортні витрати.

Отже, прийняття Постанови дозволило скоротити витрати суб’єктів більше ніж на 1 млн грн (при мінімальних розрахунках).

Зважаючи на викладене, з урахуванням даних повторного відстеження результативності регуляторного акта можна зробити висновок, що його реалізація дозволила досягти визначених цілей за рахунок спрощення процедури державної акредитації закладів, створення більш комфортних умов для взаємодії суб’єктів господарської діяльності з територіальними органами з надання сервісних послуг МВС, а отже, регуляторний акт досягає поставленої мети.

Міністр внутрішніх справ України
____ __________ 2021 року

Денис МОНАСТИРСЬКИЙ