Звіт про періодичне відстеження результативності наказу МВС України від 14 квітня 2016 року № 303 «Про внесення змін до наказу МВС України від 21.03.2008 № 130 «Про убезпечення перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом»

1. Вид та назва регуляторного акта

Наказ Міністерства внутрішніх справ України від 14 квітня 2016 року № 303 «Про внесення змін до наказу МВС України від 21.03.2008 № 130 «Про убезпечення перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом» (далі – регуляторний акт).

 

2. Назва виконавця заходів періодичного відстеження

Міністерство внутрішніх справ України.

 

3. Цілі прийняття акта

Регуляторний акт розроблено відповідно до статті 52-1 Закону України «Про дорожній рух» та статті 16 Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів».

Цілями регуляторного акта є організаційне забезпечення прийняття відповідними сервісними центрами МВС іспитів із перевірки знань правил перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом у водіїв транспортних засобів та уповноважених з питань безпеки перевезення небезпечних вантажів та видачі відповідних свідоцтв шляхом унесення змін до Положення про порядок спеціального навчання водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, та про уповноважених з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів автомобільними дорогами та Інструкції про порядок приймання іспитів, видачі (обміну) ДОПНВ-свідоцтв про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, свідоцтв про підготовку уповноважених з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів, а також про облік і зберігання документів, що є підставою для видачі ДОПНВ-свідоцтв і свідоцтв про підготовку уповноважених, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 21 березня 2008 року № 130, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 15 квітня 2008 року за № 309/15000.

 

4. Строк виконання заходів з періодичного відстеження результативності регуляторного акта

Строк виконання заходів з відстеження – із 15 жовтня до 15 листопада 2021 року.

 

5. Тип відстеження

Періодичне відстеження результативності акта.

 

6. Методи одержання результатів відстеження

Відстеження результативності регуляторного акта здійснено шляхом аналізу інформації щодо кількості підготовлених (перепідготовлених) водіїв транспортних засобів, які задіяні в дорожньому перевезенні небезпечних вантажів та кількості підготовлених уповноважених, діяльність яких пов’язана з перевезенням небезпечних вантажів автомобільними дорогами, а також інформації щодо кількості виданих ДОПНВ-свідоцтв про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, та свідоцтв про підготовку уповноважених з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів.

 

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, а також способи одержання даних

Результати відстеження зазначеного регуляторного акта одержані на підставі аналізу даних, отриманих із Єдиного державного реєстру МВС, щодо кількості підготовлених (перепідготовлених) водіїв транспортних засобів, які задіяні в дорожньому перевезенні небезпечних вантажів, уповноважених, діяльність яких пов’язана з перевезенням небезпечних вантажів автомобільними дорогами, а також кількості виданих ДОПНВ-свідоцтв про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, та свідоцтв про підготовку уповноважених з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів.

 

8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта

Упровадження регуляторного акта не потребувало виділення додаткових коштів на забезпечення запропонованого регулювання.

Видання та впровадження регуляторного акта не спричинило додаткових витрат із Державного бюджету України.

Дія регуляторного акта поширюється на всіх суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність у сфері підготовки (перепідготовки) водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, та уповноважених з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів автомобільними дорогами.

Дія акта не призвела до підвищення вартості робіт або збільшення тривалості їх виконання для суб’єктів господарювання, пов’язаних із виконанням вимог акта.

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з  основних положень регуляторного акта високий і забезпечувався шляхом розміщення наказу на офіційному вебсайті Міністерства внутрішніх справ України, у друкованих офіційних державних виданнях та на інформаційних стендах уповноважених органів МВС.

Забезпечення належних умов для підготовки (перепідготовки) водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, та уповноважених з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів автомобільними дорогами, до набрання чинності актом було неможливим у зв’язку з невідповідністю нормативно-правових актів МВС чинному законодавству.

Із дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цим регуляторним актом за результатами аналізу даних:

підготовлено, перепідготовлено водіїв, що здійснюють перевезення небезпечних вантажів, – 44 930;

підготовлено уповноважених, діяльність яких пов’язана з дорожнім перевезенням небезпечних вантажів, – 2114;

видано ДОПНВ-свідоцтв про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, – 43 371;

видано свідоцтв про підготовку уповноважених з питань безпеки перевезень небезпечних вантажів, – 2072.

Таким чином, показники результативності регуляторного акта залишаються на досить високому рівні порівняно із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження, зокрема, понад 96 % підготовлених (перепідготовлених) центрами спеціального навчання водіїв, що здійснюють перевезення небезпечних вантажів та 98 % уповноважених, діяльність яких пов’язана з дорожнім перевезенням небезпечних вантажів, склали іспит з перевірки знань правил перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом та отримали свідоцтва установленого зразка в сервісних центрах МВС.

 

9. Оцінка можливих результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей

На підставі результатів повторного відстеження результативності цього регуляторного акта можна зробити висновок, що його реалізація сприяє належному врегулюванню питання приведення нормативно-правових актів МВС у відповідність до законодавства та забезпечує належні умови для прийняття відповідними сервісними центрами МВС іспитів із перевірки знань правил перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом у водіїв транспортних засобів та уповноважених з питань безпеки перевезення небезпечних вантажів та видачі відповідних свідоцтв установленого зразка.

 

Міністр внутрішніх справ України Денис МОНАСТИРСЬКИЙ