Пенсія у зв’язку з втратою годувальника для родин зниклих безвісти та полонених військових

clock
06.05.2025 14:30

Усі полонені військові мають статус осіб, зниклих безвісти за особливих обставин, тому їхні родини мають право на пенсію. Пенсія призначається незалежно від страхового стажу зниклого. Дітям пенсія призначається навіть без факту перебування на утриманні. У цьому матеріалі детально розповідаємо про те, хто має право на отримання пенсії у зв’язку з втратою годувальника та як її отримати.

Хто має право на пенсію

Згідно зі ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», право на пенсію у зв’язку з втратою годувальника мають:
1. Чоловік або дружина, батько чи мати, якщо вони:
- є особами з інвалідністю;
- досягли 65 років;
- досягли пенсійного віку, передбаченого законом.
2. Діти померлого або зниклого годувальника:
- які не досягли 18 років;
- які стали особами з інвалідністю до 18 років;
- які навчаються за денною формою навчання у загальноосвітніх навчальних закладах системи загальної середньої освіти, а також професійно-технічних, вищих навчальних закладах — до завершення навчання, але не пізніше 23 років (перерва між навчанням -не більше 4 місяців).
3. Члени сім’ї, які не працюють і доглядають за дітьми зниклого годувальника віком до 8 років.
4. Утриманці зниклого годувальника, які були на його повному утриманні (за рішенням суду або за законом).
5. Усиновлені зниклим військовим діти.
6. Неповнолітні діти зниклого військового, які були згодом усиновлені іншими особами.

Коли виникає право на пенсію?

Пенсія призначається через один місяць після внесення особи до Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин.
Якщо звернення на пенсію подано протягом 12 місяців із дня виникнення права, пенсія призначається з дня виникнення права. Якщо пізніше — з дня подання заяви
До уваги! Якщо ви вже отримуєте пенсію, ви маєте право обрати лише один вид пенсії. Перехід на пенсію у зв’язку з втратою годувальника можливий за заявою.

Як подати заяву на пенсію?

Заяву з пакетом документів можна подати:
- до найближчого управління Пенсійного фонду;
- через портал електронних послуг ПФУ;
- через портал «Дія».

На який період призначається пенсія?

Пенсія виплачується доти, доки особа має статус зниклої безвісти. Виплата припиняється після:
- внесення до реєстрів інформації про встановлення місцеперебування;
- виявлення місця поховання чи останків;
- або визнання особи померлою.
Після офіційного визнання особи померлою члени родини можуть отримати пенсію на загальних підставах.

Необхідні документи

1. Документи, що підтверджують спорідненість або перебування на утриманні.
2. Витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань.
3. Витяг з Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин (не раніше ніж через місяць після внесення в ЄРДР).
4. Копії паспорта та коду заявника.
5. Довідка з банку про відкриття рахунку.
Спеціаліст Пенсійного фонду може самостійно зробити запит до реєстру зниклих.

Департамент комунікації МВС України 
за матеріалами Управління з питань осіб, зниклих безвісти за особливих обставин

Схожі матеріали