Антон Геращенко: 400 тисяч українців із порушенням слуху матимуть повноцінний доступ до всіх сервісів системи МВС
Про це сьогодні, 17 травня, повідомив заступник міністра внутрішніх справ України Антон Геращенко під час презентації нових цифрових сервісів для людей із порушенням слуху, що відбулася в Українському національному інформаційному агентстві «Укрінформ» за участі першої леді України Олени Зеленської.
Вона наголосила на важливості руйнування комунікаційних бар’єрів. Новостворений сервіс для людей із порушенням слуху впроваджується для безперешкодного доступу до інформації, яка допомагає їм жити кожного дня.
«Кожне міністерство, кожне відомство й кожна людина, яка поділяє філософію безбар’єрності, може починати з себе. Сервіс, який сьогодні представляли міністерства, свідчить саме про це. Він має спростити отримання необхідних державних послуг для нечуючих і слабочуючих людей», – зазначила Олена Зеленська.
Впровадження нових сервісів передбачено Національною стратегією зі створення безбар’єрного простору в Україні, яка була розроблена в межах ініціативи першої леді України Олени Зеленської «Без бар’єрів».
Своєю чергою заступник міністра внутрішніх справ України Антон Геращенко розповів про нові цифрові сервіси для людей із порушенням слуху, які наразі функціонують в органах системи Міністерства внутрішніх справ.
«МВС України повністю підтримує Національну стратегію зі створення безбар’єного простору в Україні. Ми впроваджуємо в діяльність ЦОВВ системи МВС сучасні технології для людей із порушенням слуху. Завдяки інноваційним системам 400 тисяч українців із порушенням слуху матимуть повноцінний доступ до всіх наших сервісів. Ми прагнемо, щоб життя всіх без винятку наших співгромадян було безпечним, зручним і комфортним», - сказав заступник міністра внутрішніх справ.
Антон Геращенко наголосив, що кожен громадянин України повинен відчувати себе рівним та захищеним у питаннях комунікації з органами влади та один із одним.
Своєю чергою секретар ГО «Громадський рух «Соціальна єдність» Антон Гулідін розповів про додаток, за допомогою якого люди з порушенням слуху можуть викликати екстрені служби.
«Донедавна це було неможливо, але завдяки додатку Віталія Потапчука, виклик екстрених служб для людей з порушенням слуху став можливим. Вчора нечуючий українець викликав рятівників на пожежу, її дуже швидко локалізували. Лідером проєкту і першим містом, яке стало максимально доступним для людей з порушенням слуху, є місто Харків. Там майже в усіх муніципальних установах міська влада запровадила сервіси перекладу. Це б хотілося транслювати на всю країну», - зазначив він.
Довідково: У кінці березня на офіційному сайті поліції Києва запущено пілотний проєкт, який передбачає можливість нечуючих та слабочуючих киян напряму звертатися до поліцейських. Люди з порушенням слуху можуть звернутися не тільки за допомогою, а й для вирішення інших важливих питань.
Завдяки віджету, встановленому на сайті, українці з порушенням слуху можуть задати питання в режимі онлайн та здійснити телефонний дзвінок (на будь-який номер телефону, що вказаний на сторінці контакту). Також нечуючі та слабочуючі люди, які опинилися в небезпечній ситуації, можуть зателефонувати в поліцію, використовуючи застосунок «Перекладач ЖМ», який інсталюється на смартфони людей з порушенням слуху. В застосунку реалізована можливість цілодобового безголосового виклику екстреної служби 102.
На планшетах екіпажів поліції Києва інстальовано спеціальне ліцензійне програмне забезпечення, яке передбачає цілодобовий доступ до онлайн перекладачів жестової мови.
Для швидкого відеозв’язку з перекладачами жестової мови встановлено планшети у сервісних центрах МВС Києва, Одеси, Львова, Дніпра, Харкова у листопаді 2020 року. За підтримки перекладачів, вдалось обробити вже більше 2000 звернень нечуючих людей, що свідчить про актуальність.
У лютому 2021 року стартував ще один пілотний проєкт - цілодобовий доступ до послуг перекладачів жестової мови у зонах митного контролю. Наразі планшети вже встановлено в Борисполі, Жулянах, Одесі, Львові та Станиці Луганській. З початку пілотного проєкту тільки на КПВВ Станиці Луганській було 90 звернень до перекладачів жестової мови. Подібна комунікація суттєво скорочує час проходження всіх процедур, зменшує черги та руйнує будь-які комунікаційні бар’єри.
Найближчим часом планується запуск обслуговування людей із порушенням слуху по всім структурним підрозділам та центральним органам виконавчої влади в структурі МВС та у державній міграційній службі.
Сподіваємось, що реалізація Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні приверне ще більшу увагу суспільства до потреб людей із порушенням слуху, сприятиме захисту їх прав та інтересів та стане підґрунтям для розвитку толерантного та безбар’єрного суспільства.
Нагадаємо, МВС впроваджує сучасні технології для людей з порушенням слуху.
Департамент комунікації МВС України