Єдиний номер екстреної допомоги 112. Наше завдання – пришвидшити роботу екстрених служб, - Леонід Тимченко
Єдиний номер екстреної допомоги 112 буде запроваджено на території України до кінця грудня 2024 року. Про це повідомив заступник Міністра внутрішніх справ Леонід Тимченко в етері національного телемарафону «Єдині новини», відкриваючи Центр служби 112 у Львові, робота якого буде охоплювати місто Львів та Львівську область.
Леонід Тимченко нагадав, що 4 липня цього року МВС України започаткувало роботу такого центру у місті Київ.
«І станом на сьогодні цей центр покриває весь центральний макрорегіон, до якого окрім Києва та Київської області належать також Чернігівська, Черкаська, Вінницька і Житомирська області», - зазначив він, додавши, що відсьогодні до центрального макрорегіону долучається Львів і Львівщина.
Заступник очільника МВС повідомив, що відповідно до графіку до 1 травня 2024 року робота Служби 112 буде запроваджена у всьому західному макрорегіоні України. А до кінця грудня 2024 року планується пошири роботу Служби на території всієї України.
При цьому він зауважив, що номери профільних екстрених служб 101, 102, 103 і 104 продовжать працювати і після 2024 року.
Натомість єдиний номер екстрених служб потрібен для того, щоб здійснювати комплексні дзвінки. А окрім того запровадження Служби 112 є зобов’язанням України для вступу в Європейський Союз.
Також Леонід Тимченко повідомив, що за дві доби до Львівського Центру служби 112 надійшло 1600 дзвінків й лише 15% з них було перенаправлено в профільні екстрені служби. Більшість з яких у Національну поліції і до екстреної медичної допомоги. Решта дзвінків – не потребували реагування екстрених служб.
Крім того, посадовець відзначив, що 15% операторів у Львівському центрі володіють англійською, 20% - польською.
«Так як ми плануємо розширити функціонал на територію всіх західних регіонів України до 1 травня наступного року, то ми також будемо ще запрошувати на роботу операторів, які володіють угорською мовою та румунською мовами. Для того щоб це було зручно для наших партнерів для наших туристів, які заїжджають на територію України з цих країн», - зазначив Леонід Тимченко.
За його словами, навчання операторів МВС проводить за підтримки наших міжнародних партнерів. І оператори, які вже працюють в Києві і центральних регіонах, проходили стажування в відповідних екстрених службах Міністерства охорони здоров’я, Національної поліції, ДСНС, щоб таким чином операторів Служби 112 зробити багатофункціональними.
Оператори не надають відповіді щодо діагнозу людини чи кваліфікації відповідно до Кримінального Кодексу України. Їхнє завдання визначити, до якої профільної служби вони повинні переадресувати дзвінок людини або, і є такі випадки, коли треба залучити декілька служб одразу.
«Для прикладу, коли може бути ДТП, і є пожежа автомобіля, є травмовані, – в такому разі є необхідність залучити одразу три служби – 101, 102, 103», - пояснив Леонід Тимченко. - Завдання – максимально швидко переадресувати дзвінок тій чи іншій екстреній службі для максимально швидкого реагування, щоб не ускладнити роботу екстрених служб, а навпаки її пришвидшити».
Департамент комунікації України