Ігор Клименко: Розбудова Служби 112 – один із компонентів євроінтеграційного шляху України
На цьому наголосив Міністр внутрішніх справ України під час візиту делегації Європейського інвестиційного банку на чолі з Президенткою Надею Кальвіньо до Служби 112 у Києві. Також у заходах взяла участь Посол ЄС в Україні Катаріна Матернова.
Ця зустріч є продовженням діалогу між МВС та Європейським інвестиційним банком щодо впровадження системи екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером 112 по всій території України. Проєкт передбачає надання 40 млн євро у межах кредитної Угоди на розбудову відповідних центрів.

Спершу Ігор Клименко разом із заступницею директора ДУ ЦІТ МВС України – начальником «Служби 112» Аліною Шевчук ознайомив міжнародних партнерів зі столичним комунікаційним центром, а також поінформував присутніх про роботу Служби у Львові та Дніпрі.

Глава МВС розповів, що від початку запуску системи 112 в Україні (з 1 липня 2023 року), до комунікаційних центрів надійшло майже 5 мільйонів викликів, з яких понад 768 тисяч були передані до екстрених служб.

«МВС та Європейський інвестиційний банк об'єднують зусилля для вдосконалення системи оперативного реагування в Україні. Впровадження і покращення якості роботи Служби екстреної допомоги 112 є пріоритетним завданням для Міністерства внутрішніх справ України, адже ми прагнемо, щоб кожен, хто потребує допомоги, вчасно її отримав. Ми постійно шукаємо рішення для захисту та комфорту наших людей. І робимо все можливе для найшвидшого реагування в критичних і екстремальних ситуаціях», – заявив Ігор Клименко, звертаючись до партнерів.

Розширення географії обробки екстрених викликів
Глава МВС поінформував делегацію, що нині екстрені виклики опрацьовуються у комунікаційних центрах Києва, Львова та Дніпра, які обслуговують відповідні макрорегіони. Невдовзі планується відкриття 4-го комунікаційного центру Служби 112 в місті Одеса.

Кількість оброблених викликів та інклюзивність
Заступниця директора ДУ ЦІТ МВС України – начальник «Служби 112» Аліна Шевчук розповіла, що принцип побудови системи екстреної допомоги полягає в тому, що особа, набравши короткий номер 112 може одразу повідомити про надзвичайну подію в декілька оперативних служб:
«На лінію 112 можуть звертатися люди з порушеннями слуху чи мовлення. Вони спілкуватимуться по відеозв'язку з операторами, які володіють жестовою мовою. Для цього необхідно відправити SMS та очікувати посилання на з'єднання».
Міністр внутрішніх справ України зазначив, що з початку запуску Служби 112, оператори центрів опрацювали понад 24 тисячі звернень жестовою мовою.
Принагідно делегація Європейського інвестиційного банку змогла на власні очі побачити, як опрацьовується виклик жестовою мовою.

Також Ігор Клименко розповів, що 65 з понад 260 операторів Служби 112 спілкуються іноземними мовами: англійською, польською, іспанською, хорватською, чеською, словацькою, корейською, японською, французькою та грузинською.
Між тим, Службою 112 опрацьовано 43 повідомлення, отриманих через європейську систему автоматичного оповіщення про дорожні пригоди на автотранспорті (e-Call). На додаток здійснюється переадресація викликів з 911.

Технічне забезпечення Служби 112
Ігор Клименко розповів партнерам, що ефективна робота Служби 112 базується на передових технологічних рішеннях, які забезпечують швидку передачу даних та високий рівень кібербезпеки. Технічне оснащення служби відповідає європейським стандартам, що дозволяє оперативно реагувати на виклики навіть в умовах воєнного стану.

Окрім того, важливим елементом роботи Служби 112 є безперервність – у разі повітряної тривоги оператори переходять до укриттів, звідки продовжують обробляти виклики.
Також під час відвідин комунікаційного центру Служби 112 у Києві сторони обговорили спільну Угоду, яка передбачає залучення 40 млн євро від Європейського інвестиційного банку:
«Команди МВС України та ЄІБ спільно працювали у цьому напрямку з 2021 року і зараз переходимо до реалізації проєкту. Ця співпраця дозволить нам підвищити рівень взаємодії екстрених служб, зокрема за допомогою автоматичного визначення геолокації абонента, що здійснює виклик. Посилимо наші можливості надання допомоги особам з порушенням слуху та мовлення, а також іноземним громадянам», – заявив під час брифінгу Ігор Клименко.

Своєю чергою, Президентка Європейського інвестиційного банку Надя Кальвіньо заявила, що для неї честь бути у Києві та сприяти продовженню реформ в Україні:
«Ми продовжуємо працювати над цим проєктом, який є надзвичайно важливим для нас. Служба порятунку 112 відіграє ключову роль у реагуванні на критичні виклики, що є життєво важливими для громадян України сьогодні та залишатимуться такими в майбутньому. Навіть після завершення війни цей проєкт сприятиме подальшому інтегруванню України до Європейського Союзу».

Також Надя Кальвіньо відзначила роботу Служби 112 при роботі з людьми із вадами слуху чи мовлення. Вона підкреслила важливість доступності екстреної допомоги для всіх громадян.

«Я вражена, що в Україні, навіть під час війни, Служба 112 працює на повну. Це свідчить про стійкість українців і вашу постійну роботу над удосконаленням послуг. Для нас цей проєкт має велике значення», – заявила Посол ЄС в Україні Катаріна Матернова.
Принагідно присутні ознайомилися із роботою Ситуаційного центру МВС, Координаційного центру з питань протидії незаконному обігу зброї та центру інтегрованого управління кордонами.


Наприкінці зустрічі сторони підтвердили спільну зацікавленість у подальшій співпраці задля вдосконалення системи екстреної допомоги в Україні. Представники Європейського інвестиційного банку висловили готовність підтримувати подальший розвиток Служби 112, зокрема шляхом розширення її можливостей, впровадження інноваційних технологій та посилення кіберзахисту.

Своєю чергою Ігор Клименко подякував міжнародним партнерам за підтримку та наголосив, що розвиток Служби 112 є важливим кроком на шляху до інтеграції України в європейський простір безпеки та реагування на надзвичайні ситуації.
Департамент комунікації МВС України