Богдан Драп’ятий: За 900 днів війни сервісні центри МВС трансформували свою роботу в бік цифровізації, прозорості і безбарʼєрності

clock
14.08.2024 16:00

Про це заступник Міністра внутрішніх справ Богдан Драп’ятий написав у своїй авторській публікації «Як трансформувалися сервісні центри МВС після 900 днів повномасштабної війни» на сайті видання «Дзеркало тижня». 

Заступник Міністра внутрішніх справ України у своїй публікації зазначив, що одним з індикаторів стійкості українського народу в умовах триваючої повномасштабної геноцидної війни Росії проти України є забезпечення безперебійної діяльності за всіма напрямами роботи приватного сектору й державного апарату. Провідною державною інституцією у сфері надання державних послуг є система сервісних центрів МВС. 

«За 900 днів повномасштабної війни Росії проти України сервісні центри МВС не лише забезпечили безперебійне надання послуг, а й суттєво трансформували свою роботу в бік цифровізації, прозорості, безбарʼєрності з дотриманням ключового принципу людиноцентричності», - зауважив Богдан Драп’ятий.

Найуспішнішими проєктами, реалізованими вже в період дії воєнного стану, стали такі:

  • перереєстрація автомобіля через застосунок «Дія»;

  • бронювання номерних знаків онлайн;

  • обмін посвідчення водія онлайн і доставка поштою (зокрема за кордон);

  • скасування обов’язкового експертного дослідження вживаного автомобіля перед перереєстрацією (виключно за бажання продавця чи покупця);

  • надання права автосалонам реєструвати автомобілі;

  • впровадження можливості складати теоретичний іспит на основі самопідготовки, без обов’язкового проходження навчання в автошколі;

  • скасування обмеження кількості спроб складання іспитів;

  • запровадження адміністративної відповідальності екзаменатора за порушення порядку прийняття іспитів на право керування транспортними засобами (раніше було передбачено виключно дисциплінарну).

У авторському матеріалі Богдан Драпятий розповів про основні досягнення першого півріччя 2024 року та окреслив пріоритети на період до початку 2025 року.

Зокрема, у першому півріччі 2024-го реалізовано низку таких  ініціатив:

  • впроваджено опцію онлайн-призначення належним користувачем юридичної особи (станом на початок травня цього року доступно було лише для фізичних осіб);

  • впроваджено можливість виготовлення номерних знаків приватними суб’єктами господарювання;

  • облаштовано 150 транспортних засобів відеокамерами безперервної фіксації процесу складання практичного іспиту з чотирьох позицій (спереду, ззаду, двох проєкцій салону), які автоматично вивантажують відео після закінчення іспиту (це унеможливлює сторонній доступ до коригування/знищення матеріалів);

  • надано можливість реєструвати, виїздити за кордон, вибраковувати, ставити на тимчасовий облік автомобілі, що ввезені в Україну як гуманітарна допомога;

  • дев’ять сервісних центрів МВС у Харківській, Донецькій, Сумській, Чернігівській областях передислоковано для діяльності в укритті з метою безпечної та безперебійної роботи в період дії воєнного стану. В інших сервісних центрах у прифронтових регіонах встановлюються модульні укриття;

  • впроваджено обов’язкове навчання зі складанням кваліфікаційного іспиту екзаменаторами територіальних сервісних центрів МВС (до липня 2025 року всі екзаменатори мають пройти відповідне навчання);

  • забезпечено доставку посвідчення водія за кордон у 30 країн;

  • відбір відеозаписів процесу складання іспитів для їхньої перевірки здійснюється не в ручному, а в автоматичному режимі. Одночасно один відеозапис складання іспитів перевіряється на трьох рівнях;

  • впроваджено систему електронного документообігу між головним, регіональними і територіальними сервісними центрами МВС.

Міністерством внутрішніх справ України в частині формування державної політики з надання сервісних послуг визначено такі пріоритети на друге півріччя 2024 року:

  • надати можливість подавати онлайн документи на переобладнання транспортного засобу для осіб з інвалідністю (зараз передбачено лише візит до сервісного центру МВС або поштовий зв’язок);

  • подача онлайн-заявки на відновлення втраченого свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (техпаспорта) й можливість його доставки поштою;

  • запровадити здійснення державної реєстрації великотоннажної техніки (екскаваторів, бульдозерів, навантажувачів, дорожньо-будівельної техніки тощо). Передати повноваження від Державної служби України з питань праці до сервісних - центрів МВС. Очікуємо прийняття Верховною Радою України проєкту закону реєстр. №9219;

  • оновити тестові питання для складання теоретичного іспиту (+ 2 тис. тестових питань для теоретичних іспитів та оновлена база тестових питань для атестації спеціалістів);

  • передислокувати для роботи в укритті 11 територіальних сервісних центрів МВС у Запорізькій, Херсонській, Харківській, Сумській, Одеській, Донецькій областях;

  • спростити порядок продажу вживаних транспортних засобів автосалонами (Trade-In);

  • запровадити обов’язкове подання особою, яка передає для подальшої реалізації транспортний засіб суб’єкта господарювання (комісійна торгівля), відомостей про середньоринкову або оціночну вартість транспортного засобу;

  • із вересня 2024 року планується збільшити заробітну плату працівників сервісних центрів МВС орієнтовно на 30%.

У своїй статті автор також навів статистичні показники послуг за сім місяців 2024 року, що порівнюють динаміку з аналогічним періодом минулого року, підкреслюючи значні зміни.

«Міністерство орієнтоване на здійснення системних змін, які спрямовані не на досягнення короткочасного ефекту, а на утвердження стабільної інституції, яка незалежно від керівників, працівників, політичної волі й інших чинників функціонуватиме з дотриманням принципів і цінностей», - резюмував заступник Міністра внутрішніх справ України. 

Більше – читайте у матеріалі Богдана Драп’ятого на офіційному сайті видання ZN.UA

                                                                                     Департамент комунікації МВС України 

 

Схожі матеріали