Микола Рудик: Державний облік, вибракування та призначення належного користувача доступні для гуманітарних авто

clock
25.09.2024 09:30

Про особливості і переваги державної реєстрації та перереєстрації транспортних засобів, ввезених в Україну як гуманітарна допомога, в ефірі Суспільного розповів начальник Головного сервісного центру МВС Микола Рудик. 

Кабінет міністрів України своєю постановою врегулював порядок реєстрації та перереєстрації транспортних засобів, ввезених як гуманітарна допомога. Документ набрав чинності 9 вересня 2024 року і спрощує оформлення автомобілів для потреб військових. 

«Серед основних переваг державної реєстрації транспортних засобів, які були ввезені в Україну як гуманітарна допомога – отримання свідоцтва для виїзду за кордон, вибракування авто та призначення належного користувача. Щоби той водій, який керує транспортним засобом і порушує правила дорожнього руху, сам сплачував штрафи та відповідав за безпеку на дорозі», – зазначив Микола Рудик.

Він зауважив, що раніше гуманітарні автомобілі підлягали лише тимчасовій реєстрації, і ці опції були відсутні.

Також серед новацій, які запроваджені цією постановою – передача від того, хто ввіз авто на територію України (отримувача), до кінцевого користувача (набувача) та перереєстрація транспортного засобу у зв'язку зі зміною набувача. 

Уряд цією постановою визначив і відповідний перелік документів для державної реєстрації. За словами Миколи Рудика, перше, на що потрібно звернути увагу – за якою декларацією ввезене авто. Така декларація ухвалена постановою Уряду № 953  і дозволяє поставити авто на державний облік. Також потрібно отримати сертифікат відповідності та пройти дослідження в Експертній службі МВС.

«До пакету документів, які необхідні для державної реєстрації гуманітарного автомобіля, необхідно додати документ, що підтверджує його оціночну вартість. Адже від цього залежить розмір податку  до Пенсійного фонду України. Він складає від 3% до 5% для легкових авто», – уточнив начальник Головного сервісного центру МВС України.

Микола Рудик роз’яснив і щодо нововведень, які стосуються гуманітарних автомобілів на тимчасовій реєстрації:

«На автомобілі, які зараз залишаються на тимчасовій реєстрації, можна буде отримати свідоцтво для виїзду за кордон на відповідний термін за поданими документами. Особи, які виїжджали на цьому авто за кордон, після свого повернення в Україну, мають звернутися до територіальних сервісних центрів МВС і обміняти це свідоцтво на постійне. Також є можливість вибракувати ці транспортні засоби». 

Нещодавно МВС повідомило про нову процедуру реєстрації гуманітарних авто у сервісних центрах МВС, де зазначено весь перелік документів, який необхідно мати для державної реєстрації, особливості їх вибракування та передачі третій особі тощо. 

Департамент комунікації МВС України

Схожі матеріали