Дві реальності одного героя – шлях Олександра Лаптія від Азову до S.T.A.L.K.E.R. 2
Уже кілька тижнів геймери усього світу шаленіють, адже вийшла друга частина легендарної гри S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl. Це не просто гра, а справжня квінтесенція українських сенсів і контексту. Один із важливих аспектів гри — використання 420 українських пісень і те, що головних персонажів втілили українські актори театру, кіно та дубляжу, серед яких і ті, хто приєднався до лав Сил оборони України.
Одним із таких є Олександр Лаптій, відомий за позивним Сей, актор театру та кіно, а з 2023 року — військовослужбовець 1-го батальйону спеціального призначення 12-ї бригади Азов. Олександр став прототипом одного з головних персонажів гри — Шрама.
Про шлях до гри та акторську роботу в S.T.A.L.K.E.R. 2
Історія Олександра Лаптія в грі почалась ще у листопаді 2021 року, задовго до початку повномасштабного вторгнення росії в Україну. До цього він був професійним актором і режисером драматичного театру, а також актором українського кінематографа.
Як розповідає Олександр, він отримав повідомлення від кастинг-директорки, яка працювала над S.T.A.L.K.E.R. і запропонувала йому участь у кастингу. Спочатку Олександр подумав, що це розіграш, адже S.T.A.L.K.E.R. була його улюбленою грою, і він давно чекав на вихід її продовження. Однак це виявилося справжньою можливістю для нього стати частиною цієї культової гри.
“Я пішов на кастинг і дізнався, що мій прототип — це Шрам, один з основних персонажів гри. Це був культовий персонаж для всіх геймерів”, — згадує Олександр.
Про процес створення персонажа та акторську роботу
Створення персонажа в S.T.A.L.K.E.R. 2 виявився складним процесом знімання та 3D-моделювання. Олександра фотографували з понад триста камер з різних ракурсів, щоб створити максимально реалістичну модель його персонажа у грі. Крім того, він записував емоції для Шрама, які стали основою для його анімацій в грі.
Знімання розпочалися у лютому 2022 року, але через повномасштабну війну всі процеси були призупинені.
Проте, після того, як Олександр приєднався до лав Азова, розробники гри продовжили співпрацю, і його запросили для озвучки свого персонажа. Щоправда, для цього чоловіку було потрібно отримати дозвіл від командування.
Залучення до Сил оборони України та підтримка командування
Олександр підкреслює, що командування не було проти його участі в проєкті, хоча для цього йому потрібно було пройти через кілька рівнів погоджень.
“Я прийшов до комбата і розповів йому, що мені потрібно поїхати до Києва для запису озвучки для гри. Комбат погодився, схвалили й комбриги”, — розповідає актор.
Про важливість гри для просування українськості
І хоча перший S.T.A.L.K.E.R. асоціювався з росією через мовну версію, Олександр вважає, що після початку війни гра змінила свій контекст і стала справжнім символом української ідентичності.
“Завдяки новим директорам та гравцям з усього світу, ми зняли будь-які асоціації з росією. Тепер S.T.A.L.K.E.R. — це на 100% український продукт”, — каже актор.
Олександр зазначає, що навіть закордонні блогери радять користуватися українською озвучкою, оскільки вона звучить більш емоційно та природно.
“Я сам з Чернігова, і для мене Чорнобиль, Прип’ять — це не просто слова. Це частина моєї історії, моєї рідної землі”, — додає він.
Шлях до Азову: поєднання сили та мудрості
“Коли я прийшов до рекрутингового центру, перше, що мене запитали, було: Чому саме Азов? Я сказав, що Азов — це підрозділ, який поєднав у собі принцип калокагатії — гармонію фізичних та моральних якостей. Це філософський принцип, який мене завжди захоплював”, – каже Олександр.
У відповідь на таке пояснення його зустріли з сумнівом, але він був переконаний у своєму виборі. Він вірить, що командири Азову, як друг Редіс, друг Калина та інші, є прикладом реальної еліти, яка не лише фізично підготовлена, але й має глибоке інтелектуальне підґрунтя. Це саме ті люди, які творять майбутнє української нації.
Від радника до воїна: повернення до фронту
До початку війни він працював радником із культури та мистецтва в ОВА. Проте, коли війна прийшла на його рідну землю, він зрозумів, що не може залишатися осторонь. Олександр подав заявки до декількох підрозділів, але лише Азов відгукнувся.
“Тоді я сказав губернатору: Мене через три дні викликають на базовий курс. Він був здивований, але підтримав моє рішення”, – згадує військовий.
Страхи та реальність війни
Війна змішує різні емоції — трагедію, гумор, страх, відвагу. Олександр пригадує один зі страшних моментів під Лиманом, коли ракети прилетіли на відстань усього в 150 метрів.
“Коли прилетіло, було страшно. Усі були в паніці, відбувалася евакуація майна. І серед цього хаосу мій побратим тримав двох кошенят. Я тоді подумав: ось вони, справжні герої, — думають про тварин.”
Він також ділиться своїм ставленням до страхів, які можуть виникати у людей, що бояться мобілізації.
“Багато людей бояться армії, бо думають, що потраплять одразу в окопи. Але насправді армія дає можливість вибирати спеціальність: якщо ти, наприклад, електрик чи автомеханік — будеш працювати за фахом, бо техніка постійно потребує ремонту.”
Перемога: тихий біль і пам’ять про побратимів
Для нього перемога у війні — це не лише військовий успіх, але й внутрішня тиша.
“Перемога для мене буде паузою. Тихою паузою всередині мене. І, напевно, я буду плакати, згадуючи тих, кого втратив.”
Реакція побратимів та фанатів
Коли побратими дізналися, що Олександр долучився до створення S.T.A.L.K.E.R. 2, то не могли стримати своїх емоцій.
“Вони запитували, коли вийде гра і коли я зможу поділитися ключами. Всі дуже раділи, а я, звісно, не міг розповідати всі подробиці”, — сміється Олександр.
S.T.A.L.K.E.R. 2 — це більше ніж гра
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl — це не просто продовження культової серії, а й важливий культурний продукт, який допомагає світу краще зрозуміти український контекст. І завдяки таким людям як Олександр Лаптій, гра стала ще більш потужним голосом у боротьбі за українську ідентичність на міжнародній арені.
За матеріалами інформаційно-аналітичної програми «Вікна-новини»