Звіт про результати електронних консультацій з громадськістю щодо проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань підготовки та допуску водіїв до керування транспортними засобами»

13 листопада 2023 року

Міністерством внутрішніх справ України, відповідно до Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2010 року № 996, проведені електронні консультації з громадськістю щодо проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань підготовки та допуску водіїв до керування транспортними засобами» (далі – проєкт постанови), який був оприлюднений 14 вересня 2023 року в підрубриці «Проєкти нормативних актів» рубрики «Нормативна база МВС» офіційного вебпорталу Міністерства внутрішніх справ України: тут

Інформація про пропозиції та зауваження до проєкту постанови, що надійшли під час електронних консультацій з громадськістю, та про результати їх опрацювання наведена у таблиці:

№ з/п

Інформація
про пропозицію / зауваження

Автор пропозиції

Інформація про
врахування пропозиції

1

У пункті 15 1  Положення про порядок видачі посвідчень водія та допуску громадян до керування транспортними засобами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 травня 1993 року № 340 (далі – Положення № 340) відсутній чіткий перелік документів.

Громадська організація «Всеукраїнська спілка автомобілістів»

Не враховано.

Пропозиція не стосується змін до Положення № 340.

Пропозиція безпосередньо стосується змін, що вносяться проєктом постанови до Порядку підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 року № 487 (далі – Порядок № 487).

Зміни, передбачені проєктом постанови, зокрема щодо надання копій документів про відповідність робочого місця користувача електронного реєстру вимогам законодавства, серед іншого у сфері технічного захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах (для отримання персонального логіна та пароля доступу відповідальної особи до електронного реєстру), узгоджуються з нормами Закону України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах» та постанови Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 року № 260 «Деякі питання надання інформації про зареєстровані транспортні засоби, їх власників та належних користувачів».

2

Пункт 16 Положення № 340 доповнити реченням такого змісту:

«Свідоцтво про закінчення теоретичної підготовки та свідоцтво про закінчення практичної підготовки автоматично генеруються в електронній формі за допомогою програмних засобів МВС.»

Громадська організація «Всеукраїнська спілка автомобілістів»

Не враховано.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Законодавство України структуровано від актів вищої юридичної сили до актів нижчої юридичної сили. Підпорядкованість останніх законам закріплена у положеннях Конституції України.

Підзаконними нормативно-правовими актами, зокрема, є: постанови Кабінету Міністрів України, правові акти міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, уповноважених органів держави (їх посадових осіб) та інших суб’єктів, що приймають зазначені акти відповідно до законів, розвивають чи деталізують їх положення.

Запропонована пропозиція передбачена Інструкцією про порядок приймання іспитів для отримання права керування транспортними засобами та видачі посвідчень водія, затвердженою наказом МВС від 07 грудня 2009 року № 515 (у редакції наказу МВС України від 22 травня 2020 року № 408), зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 22 січня 2010 року за № 74/17369.

3

Пункт 16 Положення № 340 після абзацу першого доповнити новими абзацами такого змісту:

«Теоретичний іспит може прийматися мобільними територіальними сервісними центрами МВС у віддалених містах (населених пунктах), екзаменаторами територіальних сервісних центрах МВС безпосередньо на базі навчальних закладів, в котрих навчально-матеріальна база відповідає вимогам ГСЦ МВС України, а також територіальними сервісними центрами МВС через центри надання адміністративних послуг на основі узгоджених рішень між сервісними центрами МВС та органами, які прийняли рішення про утворення центрів надання адміністративних послуг, за умови наявності у відповідних приміщеннях центрів надання адміністративних послуг, у яких прийматиметься теоретичний іспит, технічних засобів контролю (у тому числі фото-, відео-, аудіотехніки).

Теоретичний іспит складається особою, яка пройшла відповідну підготовку в акредитованому закладі або самостійно опанувала зміст теоретичного модуля типової навчальної програми з урахуванням категорій транспортних засобів. Особа, яка планує самостійно опанувати зміст теоретичного модуля типової навчальної програми, повинна встановленим порядком зареєструватися у Єдиному державному реєстрі МВС та протягом не менше як чотири тижні надавати до нього інформацію про проходження і закінчення зазначеного навчального курсу.»

Громадська організація «Товариство сприяння обороні України (ТСО України)»

Не враховано.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Законодавство України структуровано від актів вищої юридичної сили до актів нижчої юридичної сили. Підпорядкованість останніх законам закріплена у положеннях Конституції України.

Підзаконними нормативно-правовими актами, зокрема, є: постанови Кабінету Міністрів України, правові акти міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, уповноважених органів держави (їх посадових осіб) та інших суб’єктів, що приймають зазначені акти відповідно до законів, розвивають чи деталізують їх положення.

Пропозиція не стосується предмета регулювання проєкту постанови.

 

4

Пункт 17 Положення № 340 доповнити положеннями, що регламентують роботу технічних засобів контролю за проведенням іспитів.

Громадська організація «Всеукраїнська спілка автомобілістів»

Не враховано.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Законодавство України структуровано від актів вищої юридичної сили до актів нижчої юридичної сили. Підпорядкованість останніх законам закріплена у положеннях Конституції України.

Підзаконними нормативно-правовими актами, зокрема, є: постанови Кабінету Міністрів України, правові акти міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, уповноважених органів держави (їх посадових осіб) та інших суб’єктів, що приймають зазначені акти відповідно до законів, розвивають чи деталізують їх положення.

Запропонована пропозиція передбачена Інструкцією про використання технічних засобів контролю під час складання іспитів (у тому числі за допомогою фото-, відео-, аудіотехніки), збереження отриманої за допомогою них інформації та доступ до неї, затвердженою наказом МВС України від 22 травня 2020 року № 408 (у редакції наказу МВС від 15 червня 2023 року № 495), зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 06 липня 2020 року за № 626/34909.

5

Положення № 340 доповнити пунктом 171 такого змісту:

«Екзаменаційні білети формуються автоматично випадковим чином з тестових питань, затверджених ГСЦ МВС.

Тестові питання та ілюстрації до них, варіанти відповідей та правильні відповіді, зміни до тестових питань оприлюднюються на офіційному вебсайті ГСЦ МВС.
На теоретичному іспиті особі ставляться виключно питання, що відповідають категоріям транспортних засобів, право на керування якими вона претендує отримати. Включення до переліку питань для конкретної особи питань з інших категорій транспортних засобів забороняється.

У разі відкриття двох і більше категорій транспортних засобів теоретичний іспит складається за тестовими питаннями вищої категорії.»

Громадська організація «Всеукраїнська спілка автомобілістів»

Не враховано.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Законодавство України структуровано від актів вищої юридичної сили до актів нижчої юридичної сили. Підпорядкованість останніх законам закріплена у положеннях Конституції України.

Підзаконними нормативно-правовими актами, зокрема, є: постанови Кабінету Міністрів України, правові акти міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, уповноважених органів держави (їх посадових осіб) та інших суб’єктів, що приймають зазначені акти відповідно до законів, розвивають чи деталізують їх положення.

Запропонована пропозиція передбачена Інструкцією про порядок організації роботи територіальних органів з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ України щодо державної акредитації закладів, які проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, та атестації їх спеціалістів, затвердженою наказом МВС від 07 грудня 2009 року № 515 (у редакції наказу МВС України від 23 грудня 2019 року № 1084), зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 22 січня 2010 року за № 72/17367.

6

Положення № 340 доповнити пунктом 172 такого змісту:

«Особа, яка самостійно опанувала зміст теоретичного модуля типової навчальної програми та ___ разів не склала теоретичний іспит, допускається до теоретичного іспиту за відповідною категорією транспортних засобів після проходження підготовки за теоретичним модулем в акредитованому закладі.»

Громадська організація «Всеукраїнська спілка автомобілістів»

Не враховано.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Законодавство України структуровано від актів вищої юридичної сили до актів нижчої юридичної сили. Підпорядкованість останніх законам закріплена у положеннях Конституції України.

Підзаконними нормативно-правовими актами, зокрема, є: постанови Кабінету Міністрів України, правові акти міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, уповноважених органів держави (їх посадових осіб) та інших суб’єктів, що приймають зазначені акти відповідно до законів, розвивають чи деталізують їх положення.

Пропозиція не може бути предметом регулювання проєкту постанови, оскільки питання допуску осіб до складання теоретичного іспиту для отримання права керування транспортними засобами регулюються Інструкцією про порядок приймання іспитів для отримання права керування транспортними засобами та видачі посвідчень водія, затвердженою наказом МВС від 07 грудня 2009 року № 515 (у редакції наказу МВС України від 22 травня 2020 року № 408), зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 22 січня 2010 року за № 74/17369.

7

Положення № 340 доповнити пунктом 173 такого змісту: 

«Практичний іспит приймається на транспортному засобі ТСЦ МВС (за наявності) або закладу на вибір особи, яка складає іспит.

Під час проведення практичного іспиту на транспортному засобі ТСЦ МВС екзаменатор перебуває у транспортному засобі поруч з особою, яка екзаменується, контролює правильність виконання вправ, за допомогою переносного електронного пристрою фіксує помилки в екзаменаційному листі, а у разі виникнення аварійної ситуації втручається в керування транспортним засобом.

У разі прийняття практичного іспиту на транспортному засобі закладу з підготовки водіїв на сидінні, з якого здійснюється доступ до дублюючих механізмів керування гальмовою системою та трансмісією транспортного засобу, перебуває спеціаліст з навчання керуванню транспортними засобами такого закладу, який у разі виникнення аварійної ситуації втручається в керування транспортним засобом. У цьому випадку екзаменатор розташовується таким чином, щоб мати можливість контролювати дії особи, яка екзаменується, та спеціаліста закладу.

Особа, яка складає іспит, та спеціаліст закладу можуть також самостійно здійснювати фото-, відео-, аудіо-фіксацію практичного іспиту технічними засобами контролю.»

Громадська організація «Всеукраїнська спілка автомобілістів»

Не враховано.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Законодавство України структуровано від актів вищої юридичної сили до актів нижчої юридичної сили. Підпорядкованість останніх законам закріплена у положеннях Конституції України.

Підзаконними нормативно-правовими актами, зокрема, є: постанови Кабінету Міністрів України, правові акти міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, уповноважених органів держави (їх посадових осіб) та інших суб’єктів, що приймають зазначені акти відповідно до законів, розвивають чи деталізують їх положення.

Пропозиція не може бути предметом регулювання проєкту постанови, оскільки питання допуску осіб до складання практичного іспиту для отримання права керування транспортними засобами регулюються Інструкцією про порядок приймання іспитів для отримання права керування транспортними засобами та видачі посвідчень водія, затвердженою наказом МВС від 07 грудня 2009 року № 515 (у редакції наказу МВС України від 22 травня 2020 року № 408), зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 22 січня 2010 року за № 74/17369.

8

Положення № 340 доповнити пунктом 174 такого змісту:

«Водій, який має посвідчення з відміткою про керування транспортними засобами з автоматичною коробкою передач, для набуття права на керування транспортним засобом відповідної категорії з механічною коробкою передач має скласти практичний іспит з керування транспортним засобом з такою коробкою передач після проходження 20-годинного курсу навчання на відповідному транспортному засобі в  акредитованому закладі з підготовки водіїв.»

Громадська організація «Всеукраїнська спілка автомобілістів»

Враховано.

Запропонована пропозиція до Положення № 340 безпосередньо стосується змін, що вносяться проєктом постанови до Порядку № 487.

Пропозиція урахована в остаточній редакції проєкту постанови.

 

9

Пункт 25 1 Положення № 340 після абзацу другого доповнити новим абзацом такого змісту: 

«Обмін посвідчення водія особі, яка виявила бажання вилучити відмітку про обмеження щодо права керування транспортним засобом виключно з автоматичною коробкою передач, здійснюється після проходження такою особою 20-годинного курсу навчання на транспортному засобі з МКП за процедурою проходження 20-годинного курсу навчання з вищої категорії на нижчу та складання такою особою практичного іспиту на транспортному засобі з механічною коробкою передач.»

Громадська організація «Товариство сприяння обороні України (ТСО України)»

Враховано.

Пропозиція урахована в остаточній редакції проєкту постанови

10

Пункт 4 Порядку № 487 доповнити абзацами такого змісту:

«Заклади, що мають ліцензію МОН України на провадження освітньої діяльності у сфері професійної (професійно-технічної) освіти для підготовки кваліфікованих робітників за професією 8322 «Водій автотранспортних засобів» на основі Державного стандарту професійної (професійно-технічної) освіти розробляють робочі навчальні плани та програми, зокрема щотижневі, за відповідними категоріями транспортних засобів, які затверджуються регіональними органами управління освітою без погодження у територіальних сервісних центрах МВС. Зазначені робочі навчальні плани та програми вносяться до реєстру МВС без проходження державної переакредитації у випадку, якщо ними не передбачається збільшення одночасного обсягу та підготовки водіїв за іншими категоріями, які визначені чинним сертифікатом про державну акредитацію.

«Заклади, що мають ліцензію МОН на провадження освітньої діяльності у сфері професійної (професійно-технічної) освіти, можуть проводити професійну підготовку на декілька категорій одночасно відповідно до Державного стандарту професійної (професійно-технічної) освіти з професії 8322 «Водій автотранспортних засобів» розширенням змісту навчання, виключаючи дублювання навчального матеріалу для здобуття відповідних кваліфікацій.»

 

Громадська організація «Товариство сприяння обороні України (ТСО України)»

Не враховано.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Законодавство України структуровано від актів вищої юридичної сили до актів нижчої юридичної сили. Підпорядкованість останніх законам закріплена у положеннях Конституції України.

Підзаконними нормативно-правовими актами, зокрема, є: постанови Кабінету Міністрів України, правові акти міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, уповноважених органів держави (їх посадових осіб) та інших суб’єктів, що приймають зазначені акти відповідно до законів, розвивають чи деталізують їх положення.

Пропозиція не стосується предмета регулювання проєкту постанови.

11

Пункт 15 1 Порядку № 487 доповнити абзацами такого змісту:

«Формування та надання (надсилання) персонального логіна та пароля здійснюються безоплатно.

Логіни, паролі та старі ключі, отримані автошколами до набрання чинності цією постановою, продовжують діяти.»

Громадська організація «Всеукраїнська спілка автомобілістів»

Не враховано.

Змінами, які вносяться проєктом постанови до Порядку № 487, серед іншого врегульовується також порядок видачі відповідальним особам персонального логіна та пароля доступу до Єдиного державного реєстру МВС.

 

12

Абзац перший пункту 18 Порядку № 487 викласти в такій редакції: 

«Для теоретичної та практичної підготовки залучаються атестовані у встановленому законодавством порядку спеціалісти, які повинні мати необхідну освіту: викладач теоретичного модулю –відповідну вищу освіту та професійно-педагогічну підготовку (підвищення кваліфікації); з до медичної допомоги – медичну освіту; з практичного навчання керуванню транспортними засобами – робітничу кваліфікацію «Інструктор з індивідуального навчання водінню» (код Класифікатора професій 5149), або майстер виробничого навчання водінню (код Класифікатора професій 3340), або свідоцтво про присвоєння робітничої кваліфікації «Водій автотранспортних засобів» відповідної категорії (код Класифікатора професій 8322) та посвідчення водія.»

 

Громадська організація «Товариство сприяння обороні України (ТСО України)»

Не враховано.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Законодавство України структуровано від актів вищої юридичної сили до актів нижчої юридичної сили. Підпорядкованість останніх законам закріплена у положеннях Конституції України.

Підзаконними нормативно-правовими актами, зокрема, є: постанови Кабінету Міністрів України, правові акти міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, уповноважених органів держави (їх посадових осіб) та інших суб’єктів, що приймають зазначені акти відповідно до законів, розвивають чи деталізують їх положення.

Пропозиція не стосується предмета регулювання проєкту постанови, оскільки питання визначення вимог до спеціалістів, які здійснюють підготовку, перепідготовку водіїв транспортних засобів, зокрема до їхньої освіти, регулюються Вимогами до закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, та кваліфікаційних вимог до спеціалістів, які здійснюють таку підготовку, затвердженими наказом Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства інфраструктури України, Міністерства соціальної політики України 05.04.2016 № 255/369/132/344.

13

Доповнити Порядок державної акредитації закладів, що проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, та атестації їх спеціалістів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 року № 490 (далі – Порядок № 490) пунктом 6-1 такого змісту:

«ГСЦ МВС на своєму офіційному веб-сайті забезпечує автоматичне оприлюднення та оновлення інформації про заклади з підготовки водіїв транспортних засобів (з можливістю перегляду, пошуку, визначення параметрів пошуку, завантаження, копіювання, скачування), щодо їх:

найменування;

коду за Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України / реєстраційний номер облікової картки платника податків;

ліцензії на провадження освітньої діяльності у сфері професійної (професійно-технічної) освіти (за наявності), її дати, серії та номера;

сертифікату державної акредитації (повний текст);

напрямів проведення діяльності (підготовка, перепідготовка, підвищення кваліфікації водіїв);

переліку категорій транспортних засобів, за якими проводиться підготовка, перепідготовка, підвищення кваліфікації водіїв;

місцезнаходження кабінетів (класів);

контактних номерів телефонів: адреси електронної пошти; відомостей про транспортні засоби, які використовуються в закладі для підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів (марка, номерний знак, категорія, рік виготовлення, дати реєстрації та припинення реєстрації в матеріально-технічній базі кожного закладу);

відомостей про спеціалістів (прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), атестат спеціаліста (дата, номер), напрям підготовки, дати реєстрації та припинення реєстрації як спеціаліста у кожному закладі);

максимальну кількість осіб для одночасної підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів та терміни навчання (кількість тижнів) за кожною категорією та кожним модулем окремо (теоретичним та практичним) - щодо будь-якого закладу (закладів), за заданий період;

а також узагальнену інформацію щодо: кількості акредитованих закладів;

кількості закладів, яким відмовлено в державній акредитації (із зазначенням підстав для відмови в державній акредитації кожного закладу);

кількості закладів, яким тимчасово припинено дію Сертифіката (із зазначенням підстав для тимчасового припинення Сертифіката кожного закладу));

кількості закладів, яким анульовано дію Сертифіката (із зазначенням підстав для анулювання Сертифіката кожного закладу);

кількості атестованих спеціалістів (в тому числі за дозволеними категоріями транспортних засобів та напрямами підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації водіїв);

кількості спеціалістів, яким відмовлено в атестації (із зазначенням підстав для відмови в атестації кожного спеціаліста).» 

Громадська організація «Всеукраїнська спілка автомобілістів»

Не враховано.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Законодавство України структуровано від актів вищої юридичної сили до актів нижчої юридичної сили. Підпорядкованість останніх законам закріплена у положеннях Конституції України.

Підзаконними нормативно-правовими актами, зокрема, є: постанови Кабінету Міністрів України, правові акти міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, уповноважених органів держави (їх посадових осіб) та інших суб’єктів, що приймають зазначені акти відповідно до законів, розвивають чи деталізують їх положення.

Зміст пропозиції не може бути предметом регулювання проєкту постанови, оскільки порядок організації роботи територіальних органів з надання сервісних послуг МВС України з проведення державної акредитації закладів, які проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, регулює Інструкція про порядок організації роботи територіальних органів з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ України щодо державної акредитації закладів, які проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, та атестації їх спеціалістів, затвердженою наказом МВС від 07 грудня 2009 року № 515 (у редакції наказу МВС України від 23 грудня 2019 року № 1084), зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 22 січня 2010 року за № 72/17367.

 

14

Пункт 10 Порядку № 490 доповнити абзацом такого змісту:

«ГСЦ МВС оприлюднює на своєму офіційному вебсайті формулу та алгоритм обрахунку максимальної кількості осіб для одночасної теоретичної, практичної, теоретичної та практичної підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів та строків навчання за кожною категорією (з розшифровкою).»

Громадська організація «Всеукраїнська спілка автомобілістів»

Не враховано.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Законодавство України структуровано від актів вищої юридичної сили до актів нижчої юридичної сили. Підпорядкованість останніх законам закріплена у положеннях Конституції України.

Підзаконними нормативно-правовими актами, зокрема, є: постанови Кабінету Міністрів України, правові акти міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, уповноважених органів держави (їх посадових осіб) та інших суб’єктів, що приймають зазначені акти відповідно до законів, розвивають чи деталізують їх положення.

Зміст пропозиції не може бути предметом регулювання проєкту постанови, оскільки порядок організації роботи територіальних органів з надання сервісних послуг МВС України з проведення державної акредитації закладів, які проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, регулює Інструкція про порядок організації роботи територіальних органів з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ України щодо державної акредитації закладів, які проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, та атестації їх спеціалістів, затвердженою наказом МВС від 07 грудня 2009 року № 515 (у редакції наказу МВС України від 23 грудня 2019 року № 1084), зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 22 січня 2010 року за № 72/17367.

15

Доповнити Порядок № 490 пунктом -1 такого змісту:

«У разі наміру закладу здійснювати підготовку, перепідготовку або підвищення кваліфікації водіїв за новими категоріями, скоротити термін навчання за певним напрямком підготовки, збільшити загальну максимальну кількість одночасної підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів за наявними категоріями транспортних засобів, змінити/додати класи (кабінети) або майданчик (-и) для навчання з початкового керування транспортними засобами (якщо такі зміни призведуть до збільшення загальної максимальної кількості осіб для одночасної підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, крім випадків перерозподілу між підготовкою та перепідготовкою та/або здійснення перепідготовки замість 20-годинного курсу навчання з практичного керування відповідним транспортним засобом для відкриття нижчих категорій в межах загальної максимальної кількості), заклад проходить часткову акредитацію виключно в межах відповідних змін на підставі заяви закладу, у встановленому цим розділом порядку.

У разі реєстрації закладом інших змін щодо нього, в тому числі збільшення терміну навчання за певного формою діяльності, зменшення кількості категорій для здійснення підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації (вилучення певної категорії або категорій), зменшення загальної максимальної кількості одночасної підготовки водіїв за наявними категоріями транспортних засобів, приведення робочих програм і планів з підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв у відповідність до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 6 жовтня 2021 р. № 1045 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 81, ст. 5172) «Про внесення змін до Типової навчальної програми підготовки та перепідготовки водіїв транспортних засобів», переходу на навчання виключено за теоретичним або виключно за практичним модулем (якщо заклад проводить навчання за обома модулями), акредитація щодо такого закладу не  проводиться.»

Громадська організація «Всеукраїнська спілка автомобілістів»

Не враховано.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Законодавство України структуровано від актів вищої юридичної сили до актів нижчої юридичної сили. Підпорядкованість останніх законам закріплена у положеннях Конституції України.

Підзаконними нормативно-правовими актами, зокрема, є: постанови Кабінету Міністрів України, правові акти міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, уповноважених органів держави (їх посадових осіб) та інших суб’єктів, що приймають зазначені акти відповідно до законів, розвивають чи деталізують їх положення.

Зміст пропозиції не може бути предметом регулювання проєкту постанови, оскільки порядок організації роботи територіальних органів з надання сервісних послуг МВС України з проведення державної акредитації закладів, які проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, регулює Інструкція про порядок організації роботи територіальних органів з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ України щодо державної акредитації закладів, які проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, та атестації їх спеціалістів, затвердженою наказом МВС від 07 грудня 2009 року № 515 (у редакції наказу МВС України від 23 грудня 2019 року № 1084), зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 22 січня 2010 року за № 72/17367.

 

16

Доповнити Порядок № 490 пунктом 2 такого змісту:

«Про зміни складу спеціалістів та/або навчальних транспортних засобів закладу, що не впливають на виконання програм і планів підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв та не мають наслідком збільшення загальної максимальної кількості осіб для одночасної підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, скорочення термінів навчання за певного категорією та/або відкриття інших категорій, заклад протягом десяти робочих днів листом повідомляє ТСЦ МВС, у якому він зареєстрований, до якого через електронний кабінет додаються копії відповідних документів. ТСЦ МВС протягом трьох робочих днів з дня отримання такого листа через програмні засоби ЄДР МВС інформує про це РСЦ МВС для внесення відповідних змін без розгляду та прийняття рішення  акредитаційною комісією.»

Громадська організація «Всеукраїнська спілка автомобілістів»

Не враховано.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Законодавство України структуровано від актів вищої юридичної сили до актів нижчої юридичної сили. Підпорядкованість останніх законам закріплена у положеннях Конституції України.

Підзаконними нормативно-правовими актами, зокрема, є: постанови Кабінету Міністрів України, правові акти міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, уповноважених органів держави (їх посадових осіб) та інших суб’єктів, що приймають зазначені акти відповідно до законів, розвивають чи деталізують їх положення.

Зміст пропозиції не може бути предметом регулювання проєкту постанови, оскільки порядок організації роботи територіальних органів з надання сервісних послуг МВС України з проведення державної акредитації закладів, які проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, регулює Інструкція про порядок організації роботи територіальних органів з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ України щодо державної акредитації закладів, які проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, та атестації їх спеціалістів, затвердженою наказом МВС від 07 грудня 2009 року № 515 (у редакції наказу МВС України від 23 грудня 2019 року № 1084), зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 22 січня 2010 року за № 72/17367.

 

17

У пункті 15 Порядку № 490 необхідно законодавчо визначити чіткий перелік підстав для тимчасового припинення акредитації автошкіл. Особливо це стосується зміни матеріально- технічної бази або чисельності спеціалістів.

Громадська організація «Всеукраїнська спілка автомобілістів»

Не враховано.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Законодавство України структуровано від актів вищої юридичної сили до актів нижчої юридичної сили. Підпорядкованість останніх законам закріплена у положеннях Конституції України.

Підзаконними нормативно-правовими актами, зокрема, є: постанови Кабінету Міністрів України, правові акти міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, уповноважених органів держави (їх посадових осіб) та інших суб’єктів, що приймають зазначені акти відповідно до законів, розвивають чи деталізують їх положення.

Зміст пропозиції не може бути предметом регулювання проєкту постанови, оскільки порядок організації роботи територіальних органів з надання сервісних послуг МВС України з проведення державної акредитації закладів, які проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, регулює Інструкція про порядок організації роботи територіальних органів з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ України щодо державної акредитації закладів, які проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, та атестації їх спеціалістів, затвердженою наказом МВС від 07 грудня 2009 року № 515 (у редакції наказу МВС України від 23 грудня 2019 року № 1084), зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 22 січня 2010 року за № 72/17367.

18

Порядок № 490 доповнити підпунктом 22-1 такого змісту:

«Спеціалісту закладу, у якого результативність успішного складання іспитів (незалежно від кількості спроб) слухачами в ТСЦ МВС для отримання права на керування транспортними засобами становить не нижче 70 відсотків загальної кількості осіб, які пройшли підготовку в такого спеціаліста протягом останніх двох років (не менше ЗО осіб), переатестація на наступний період проводиться без складання іспитів.»

Громадська організація «Всеукраїнська спілка автомобілістів»

Не враховано.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Законодавство України структуровано від актів вищої юридичної сили до актів нижчої юридичної сили. Підпорядкованість останніх законам закріплена у положеннях Конституції України.

Підзаконними нормативно-правовими актами, зокрема, є: постанови Кабінету Міністрів України, правові акти міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, уповноважених органів держави (їх посадових осіб) та інших суб’єктів, що приймають зазначені акти відповідно до законів, розвивають чи деталізують їх положення.

Зміст пропозиції не може бути предметом регулювання проєкту постанови, оскільки порядок організації роботи територіальних органів з надання сервісних послуг МВС України з проведення державної акредитації закладів, які проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, регулює Інструкція про порядок організації роботи територіальних органів з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ України щодо державної акредитації закладів, які проводять підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів, та атестації їх спеціалістів, затвердженою наказом МВС від 07 грудня 2009 року № 515 (у редакції наказу МВС України від 23 грудня 2019 року № 1084), зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 22 січня 2010 року за № 72/17367.


За результатами електронних консультацій із громадськістю щодо проєкту постанови було прийняте рішення про часткове рахування пропозицій та зауважень, надісланих представниками громадськості та оприлюднити його доопрацьовану редакцію на офіційному вебпорталі МВС.

Перший заступник начальника
Головного сервісного центру МВС України

 

 

Олександр КАРАБИЦЬ