17 серпня 2020 року
Міністерством внутрішніх справ України, відповідно до Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2010 року № 996, проведені електронні консультації з громадськістю щодо проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів» (далі – проєкт), який був оприлюднений на офіційному вебсайті МВС: тут.
Інформація про пропозиції, що надійшли під час електронних консультацій з громадськістю, та про результати їх врахування наведена у таблиці.
№ п/п |
Інформація про пропозицію | Автор пропозиції | Інформація про врахування пропозиції |
1. | Виключити зміни, що вносяться проєктом до пункту 9 Порядку реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 вересня 1998 року № 1388, згідно з яким до першої державної реєстрації не допускаються автобуси, які вироблені на базі шасі транспортних засобів, що перебували в експлуатації. | Відкрите акціонерне товариство «Український інститут автобусо-тролейбусобудування» (вул. Персенківська, 10, м. Львів, 79026) | Не враховано. Слід зазначити, що згідно з частинами першою та другою статті 32 Закону України «Про дорожній рух» (далі – Закон) переобладнання транспортних засобів, тобто зміна типу або марки (моделі), призначення чи параметрів конструкції транспортних засобів, що перебувають в експлуатації, шляхом установки кабіни, кузова чи їх деталей, спеціального обладнання і номерних агрегатів, не передбачених нормативно - технічною документацією на даний транспортний засіб, повинно відповідати правилам, нормативам і стандартам України. Не дозволяється без погодження з виробниками транспортних засобів та їх складових частин або іншої спеціально уповноваженої на це Кабінетом Міністрів України організації переобладнання, що призводить до зміни повної маси та її розподілу по осях, розміщення центру ваги, типу двигуна, його ваги і потужності, колісної бази чи колісної формули, системи гальмового і рульового керування та трансмісії. Окремо слід зауважити, що основними вимогами до виробництва транспортних засобів, передбачених частиною першою статті 30 Закону, є те, що конструкція транспортних засобів повинна відповідати вимогам сучасних правил, нормативів і стандартів, встановленим рівням викидів забруднюючих речовин в атмосферу, а нормативно-технічна документація має бути узгоджена з відповідними уповноваженими державними органами. Зміст та структура ідентифікаційного номера транспортного засобу (VIN) для встановлення єдиної міжнародної ідентифікаційної системи нумерації колісних транспортних засобів регулюється ДСТУ ISO 3779:2012 (далі – стандарт). Так, стандартом визначено, що ідентифікаційний номер транспортного засобу (VIN) – це структурна комбінація символів, яку встановив виробник для розпізнавання колісного транспортного засобу. Водночас виробником є особа, фірма чи об’єднання, що видає сертифікат відповідності або підтверджує відповідність продукції нормативним документам і бере на себе відповідальність за якість транспортного засобу, придатного для експлуатації, незалежно від місця розташування виробництва. Крім цього, пунктом 3.5 стандарту визначено, що відповідність продукції нормативним документам означає відповідність виробника, відповідальним за унікальність VIN є виробник, виробник може делегувати відповідність за виробництво транспортного засобу дочірній компанії. Згідно з абзацом другим пункту 1.10 розділу І Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України 17 серпня 2012 року № 521, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 вересня 2012 року за № 1586/21898, виробник – суб’єкт господарювання, що відповідає за проектування виготовлення та маркування продукції незалежно від того, виконуються зазначені операції самим цим суб’єктом чи від його імені, та забезпечує відповідність виробництва продукції. Необов’язково, щоб цей суб’єкт господарювання залучався до всіх стадій виготовлення продукції, що підлягає затвердженню. Окремо слід зазначити, що відповідно до абзацу восьмого пункту 189.3 статті 189 Податкового кодексу України вживаними товарами вважаються товари, що були в користуванні не менше року та придатні для подальшого користування у незмінному стані чи після ремонту, а також транспортні засоби, які не підлягають під визначення нового транспортного засобу. Проте підпунктом 14.1.124 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначається, що новий транспортний засіб – це транспортний засіб, що не має актів державної реєстрації уповноважених органів, у тому числі іноземних, які дають право на його експлуатацію. |
За результатами проведених електронних консультацій з громадськістю було прийнято рішення про відмову у врахуванні поданих пропозицій та зауважень до проєкту.