У МВС обговорили перспективи реформування відомчої навчальної системи (ФОТО)

clock
08.12.2016 14:24

Державний секретар МВС України Олексій Тахтай провів нараду за участю керівників кадрових підрозділів та ректорів відомчих вишів. Учасники обговорили питання оптимізації відомчої освіти, впровадження сучасних принципів у систему професійної підготовки поліцейських та застосування новітніх інформаційних технологій і педагогічних практик.

Новостворена програма відомчої освіти, яку розробили фахівці МВС, передбачає три рівні підготовки. Перший – первинна професійна підготовка у навчально-тренувальних центрах, де базові навички отримуватимуть особи, вперше прийняті на службу: слідчі, експерти-криміналісти, дільничні, командири взводів. Другий рівень – фахівці освітнього рівня «бакалавр» та «магістр». Протягом третього етапу будуть готуватися офіцери вищої керівної ланки, яким буде викладатися публічне адміністрування з урахуванням сучасного менеджменту, практична, психологічна та іміджева діяльність.

У складі вищих навчальних закладів МВС планується створити Академії поліції, які будуть акумулювати весь комплекс профпідготовки поліцейського: початкову підготовку, фахову освіту та підвищення кваліфікації. При цьому навчально-тренувальні центри будуть підпорядковані вишам МВС у якості структурних навчальних підрозділів Академії поліції. Підпорядкування відбуватиметься за регіональним принципом, що дозволить максимально наблизити «замовника» до навчального закладу.

В основу профпідготовки буде покладено формування базових компетенцій поліцейського: фахової, діяльнісної та особистісної. Фахова компетенція буде формуватися шляхом отримання базових знань в рамках освітньої підготовки, а також постійною активізацією через підвищення кваліфікації. Діяльнісна компетенція забезпечуватиметься практичними модулями профпідготовки та вирішенням ситуативного завданняна основі комплексу знань та вмінь. В основу формування соціальної та особистісної компетенції покладено низку позитивних якостей, зокрема: працездатність, ініціативність, надійність, відповідальність, неупередженість тощо.

Реформа вимагає і встановлення чітких вимог до викладачів та тренерів в системі поліцейської підготовки. Для цього передбачено рейтингові оцінювання  викладацької діяльності та залучення досвідчених практичних працівників.

Запропонована модель освіти дозволить сформувати єдину політику у галузі відомчої освіти, оптимізувати систему існуючих навчальних закладів,  реалізувати принцип безперервності освіти, якісного поєднання теорії з практикою та створити ефективне, професійне «кадрове ядро».

Департамент комунікації МВС України

Схожі матеріали