У МВС обговорили перспективи реформування відомчої навчальної системи (ФОТО)
Державний секретар МВС України Олексій Тахтай провів нараду за участю керівників кадрових підрозділів та ректорів відомчих вишів. Учасники обговорили питання оптимізації відомчої освіти, впровадження сучасних принципів у систему професійної підготовки поліцейських та застосування новітніх інформаційних технологій і педагогічних практик.
Новостворена програма відомчої освіти, яку розробили фахівці МВС, передбачає три рівні підготовки. Перший – первинна професійна підготовка у навчально-тренувальних центрах, де базові навички отримуватимуть особи, вперше прийняті на службу: слідчі, експерти-криміналісти, дільничні, командири взводів. Другий рівень – фахівці освітнього рівня «бакалавр» та «магістр». Протягом третього етапу будуть готуватися офіцери вищої керівної ланки, яким буде викладатися публічне адміністрування з урахуванням сучасного менеджменту, практична, психологічна та іміджева діяльність.
У складі вищих навчальних закладів МВС планується створити Академії поліції, які будуть акумулювати весь комплекс профпідготовки поліцейського: початкову підготовку, фахову освіту та підвищення кваліфікації. При цьому навчально-тренувальні центри будуть підпорядковані вишам МВС у якості структурних навчальних підрозділів Академії поліції. Підпорядкування відбуватиметься за регіональним принципом, що дозволить максимально наблизити «замовника» до навчального закладу.
В основу профпідготовки буде покладено формування базових компетенцій поліцейського: фахової, діяльнісної та особистісної. Фахова компетенція буде формуватися шляхом отримання базових знань в рамках освітньої підготовки, а також постійною активізацією через підвищення кваліфікації. Діяльнісна компетенція забезпечуватиметься практичними модулями профпідготовки та вирішенням ситуативного завданняна основі комплексу знань та вмінь. В основу формування соціальної та особистісної компетенції покладено низку позитивних якостей, зокрема: працездатність, ініціативність, надійність, відповідальність, неупередженість тощо.
Реформа вимагає і встановлення чітких вимог до викладачів та тренерів в системі поліцейської підготовки. Для цього передбачено рейтингові оцінювання викладацької діяльності та залучення досвідчених практичних працівників.
Запропонована модель освіти дозволить сформувати єдину політику у галузі відомчої освіти, оптимізувати систему існуючих навчальних закладів, реалізувати принцип безперервності освіти, якісного поєднання теорії з практикою та створити ефективне, професійне «кадрове ядро».
Департамент комунікації МВС України