Інформація щодо виявлених порушень під час аудиту КНВО "Форт"

clock
27.08.2019 09:08

На підставі доручення керівництва МВС від 09.07.2019 №20835 до доповідної записки ДДМР МВС від 09.07.2019 №25/2/3-2429 ДВА МВС проведено позаплановий аудит відповідності Казенного науково-виробничого об'єднання «Форт» за період з 31.05.2016 по 31.05.2019.

За результатами аудиту виявлено низку проблем в організації та управлінні державними фінансовими ресурсами, що призвело до порушень і неефективного витрачання коштів на загальну суму 32,5 млн. грн. З них ті, що призвели до втрат, на загальну суму 2,4 млн. грн., з яких відшкодовано під час аудиту 1,8 млн. гривень.

Підприємство систематично мало прострочену заборгованість із виплати заробітної плати з червня 2018 року, яка станом на 01.08.2019 склала
32,2 млн грн і погашена лише у серпні 2019 року. При цьому, порушення пов’язані з нарахуванням і виплатою заробітної плати керівнику Підприємства склали 465,5 тис. грн., іншим працівникам – 59,2 тис. грн.

Так, наприклад, на підприємстві упродовж січня 2017 року – лютого 2018 року та червня 2018 року - червня 2019 року існувала прострочена заборгованість із виплати заробітної плати. Однак, начальникові КНВО «Форт» Пісаренку В. Г. на порушення п. 3 Умов та розмірів преміювання керівників державних підприємств, що належать до сфери управління Міністерства внутрішніх справ України, затверджених наказом МВС України від 12.11.2016 №1254; Контракту з начальником КНВО «Форт» від 01.08.2017, при наявності заборгованості Підприємства з виплати заробітної плати у відповідному звітному кварталі нараховано премій на суму 465,5 тис. грн.

На порушення п. 2.3 Положення про преміювання працівників КНВО «Форт» МВС України (додатку №7 до Положення про оплату праці працівників КНВО «Форт» МВС України) працівникам, які отримали у звітному періоді дисциплінарні стягнення у вигляді догани, виплачено премій за результатами фінансово-господарської діяльності підприємства за ІV квартал 2017 року та ІV квартал 2018 року на 55,8 тис. грн.

На порушення Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 лютого 1995 року №100, працівникам у період з 01.01.2019 по 31.05.2019 при обчисленні розміру плати за час перебування у відпустці безпідставно застосовано коефіцієнт підвищення для коригування середньої заробітної плати, що призвело до втрат на загальну суму 3,4 тис. грн.

Не зважаючи на наявність заборгованості з оплати праці, керівництво Підприємства упродовж І півріччя 2019 року здійснювало спрямування коштів на виплату заробітної плати не в першочерговому порядку, а використовувало на придбання сировини для основного виробництва, сплату штрафів покупцям за недотримання термінів поставки продукції, оплату енергоносіїв, нафтопродуктів, закордонних відряджень, послуг із ремонту автомобілів тощо, чим не дотримано вимоги Закону України «Про оплату праці».

Упродовж останніх років просліджується тенденція щодо завантаженості Підприємства замовленнями за державні кошти на недостатньому рівні, в тому числі за рахунок державного оборонного замовлення, частка якого в загальному обсягу реалізованої продукції незначна. Зменшення обсягів реалізації виготовленої продукції, збільшення витрат понад обсяги отриманих доходів, проведення витрат не передбачених фінансовим планом призвело до отримання негативного фінансового результату за І півріччя 2019 року - збитку у розмірі 6,8 млн. гривень. У разі не вжиття керівництвом негайних заходів щодо збільшення обсягів реалізації та зменшення розміру витрат існує ризик нарощування розмірів боргових зобов’язань, що матиме наслідком банкрутство підприємства.

Станом на 01.07.2019 залишки готової продукції під очікувані майбутні контракти (не забезпечені гарантованим придбанням) складали більш ніж 67 млн. грн., що створює ризик зменшення доходів і збільшення термінів реалізації продукції та утворення тривалого залишку неліквідної продукції.

Крім того, у міжнародних контрактах не зазначаються терміни постачання партій продукції та відшкодування упущеної вигоди, що призводить до виникнення залишків продукції, яка тривалий час не реалізується без будь-яких правових наслідків для покупців.

Частину отриманих на придбання обладнання для виготовлення патронів коштів у розмірі 1,7 млн. грн. використано на власні потреби Підприємства та лише під час аудиту повернуто замовнику.

Підприємством за 2016 - 2018 роки та І квартал 2019 року проведено витрати на загальну суму 17,7 млн. грн., які не передбачені фінансовим планом.

Більш того, зазначені безпідставні витрати проведені внаслідок неефективних управлінських рішень, а саме: сплати штрафних санкцій за несвоєчасну поставку, випуск бракованої продукції, порушень із оплати праці, несвоєчасної сплати податків на загальну суму 10,2 млн. грн.; оплати юридичних послуг, у тому числі за представництво інтересів на внутрішньому ринку за наявності юридичної служби, на суму 3,6 млн. грн.; додаткових витрат на усунення браку на суму 3,3 млн. грн. У всіх наведених випадках службові перевірки не проводилися, винні особи не встановлювалися, заподіяна шкода не погашалася.

Положення про автотранспортне підприємство (Транспортний цех) КНФО «Форт» МВС України з визначенням функцій, передбачених нормами статті 10 Закону України «Про дорожній рух», в КНВО «Форт» МВС України відсутнє.

Крім того, на підприємстві відсутні документи, що регламентують порядок обліку роботи транспортних засобів; порядок ведення дорожніх листів; порядок списання пального, витраченого на роботу транспортних засобів; порядок обліку та списання шин та акумуляторів, порядок проведення й обліку ремонтних робіт.

Встановлено, що при оформленні дорожніх листів не вказувалася певна інформація, а саме: залишок пального в баках, найменування вантажу.

Також, на підприємстві відсутні розрахунки норм витрат пального, у тому числі визначення базових норм для відповідних моделей автомобілів, підвищуючих і знижуючих коефіцієнтів.

Встановлено списання пального на підставі записів водіїв у дорожніх листах, які перевищували показники приладів обліку пройденого шляху автомобілів, що призвело до необґрунтованого списання пального в кількості понад 62 тис. літрів загальною вартістю 1,8 млн. грн., з яких більш ніж 4 тис. літри пального на суму 115,3 тис. грн. необґрунтовано списано на 3 автомобілі з працюючими спідометрами.

При проведенні капітального ремонту будівлі підряднику безпідставно відшкодовано вартість заготівельно-складських витрат, розмір яких документально не підтверджено та умовами договору не передбачено, на загальну суму 14,7 тис. грн.

Дослідженням питання дотримання строків при укладенні договорів закупівель встановлено випадок укладення договору на закупівлю газового палива вартістю 2,5 млн. грн. з порушенням 10-денного терміну, в період оскарження рішень замовника, у разі чого відповідно до Закону «Про публічні закупівлі» зазначений договір визнається нікчемним тобто недійсним, таким що не підлягає виконанню.

Встановлено випадки порушення пункту 2 частини 4 статті 36 Закону України «Про публічні закупівлі» в частині зміни істотної умови договору за умови зміни ціни за одиницю товару не більше 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної у договорі. А саме, при укладенні додаткової угоди від 19.02.2018 №3 до договору №715 від 29.12.2017 на збільшення ціни газу на 0,5 тис. грн. за 1000 куб. м. до 10,1 тис. грн. за 1000 куб. м за наявності інформації від торгово-промислової плати України щодо зниження ціни на газ в цьому періоді на 0,6 тис. грн. Відповідно до вимог п. 1 частини 1 статті 37 Закону «Про публічні закупівлі» зазначена додаткова угода №3 від 19.02.2018 до договору №715 від 29.12.2017 та договір №715 від 29.12.2017 визнаються нікчемними тобто недійсними, такими що не підлягають виконанню.

Звідси за період дії додаткової угоди №3 від 19.02.2018 на безпідставно завищену різницю ціну придбання природного газу в розмірі 0,5 тис. грн. за 1000 куб. м підприємством додатково, необґрунтовано використано коштів на загальну суму 41,8 тис. грн., що призвело до втрат підприємства на відповідну суму.

На порушення Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» не проведено реєстрацію прав на окремі об’єкти нерухомого майна.

Частина земельних ділянок підприємства для виробничих потреб не використовується, в той же час значні суми витрат на їх утримання негативно впливають на результати господарської діяльності підприємства. Так, на утримання земельної ділянки в с. Пултівці упродовж 2018, 2019 років витрачено 856,6 тис. грн. (земельний податок, зарплата персоналу), на утримання земельної ділянки за адресою: м. Вінниця, вул. Батозька – 127,1 тис. грн. (земельний податок).

На порушення вимог п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 31.08.1996 №1024 «Про порядок індексації вартості об'єктів житлового фонду» протягом 2014-2018 років не проведено індексацію житлового фонду, чим занижено в обліку вартість активів на загальну суму 288,6 тис. гривень.

За результатами аудиту розроблено низку рекомендацій для усунення порушень, ефективного прийняття управлінських рішень для збільшення доходів та оптимізації витрат.

Під час аудиту начальника підприємства Писаренка В. Г. звільнено за порушення умов контракту.

ДВА МВС

Схожі матеріали