Про стан роботи зі зверненнями громадян, запитами і зверненнями народних депутатів України та з питань особистого прийому в системі МВС України за І квартал 2014 року

05.05.2014

Департаментом режимно-секретного та документального забезпечення МВС України у продовж першого кварталу 2014 року продовжувалася робота з реалізації комплексу організаційно-практичних заходів, спрямованих на виконання Плану організації виконання положень Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109 ,,Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.

 

Удосконалення роботи зі зверненнями громадян, а також покращання їх особистого прийому в системі МВС постійно перебуває на контролі в керівництва  Міністерства та визначено одним з пріоритетних напрямків діяльності органів внутрішніх справ.

 

Особлива увага приділяється виконанню завдання щодо об’єктивного, повного, усебічного та своєчасного розгляду звернень громадян, як одного, з пріоритетних напрямків діяльності МВС, визначеного Президентом України.

 

Згідно з поставленими завданнями першочергово здійснюється особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня”, інвалідів Великої Вітчизняної війни, героїв Соціалістичної Праці, героїв Радянського Союзу, Героїв України, ветеранів війни та праці, інвалідів, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, членів багатодітних сімей, одиноких матерів та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки. Питання недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей на звернення громадян, порушення строків розгляду, установлених законодавством чи керівництвом Міністерства, безпідставної передачі звернень на розгляд іншим органам постійно знаходяться на контролі.

 

Ужиті впродовж першого кварталу 2014 року ДРСДЗ, структурними підрозділами апарату Міністерства та ГУМВС, УМВС ці та інші заходи в цілому забезпечили належний рівень роботи зі зверненнями громадян та питань їх особистого прийому.

 

На виконання доручень Прем’єр-міністра України протягом першого кварталу 2014 року забезпечено проведення 2 особистих прийомів керівництвом Міністерства в Кабінеті Міністрів України. Під час яких звернулося 4 громадянина, з них 2 прийнято особисто керівництвом Міністерства.

 

Усього до Міністерства, його органів та підрозділів на місцях надійшло 151,7 тис. звернень громадян, що на 5,3 % менше, ніж за аналогічний період минулого року (160,2 тис.). З цього масиву 82,4 тис. – це письмові звернення, що на 4,5 % менше, ніж за аналогічний період 2013 року (86,3 тис.).

 

Водночас зменшилася кількість звернень, які надійшли під час особистого прийому громадян з 73,9 тис. до 69,4 тис. звернень (- 6,1 %).

 

Понад 52,9 тис. письмових звернень (- 3,4 %) надійшло від кореспондентів безпосередньо до органів внутрішніх справ. Інші звернення переадресовані: з Верховної Ради України – 226 (- 12,1 %), Кабінету Міністрів України – 212 (- 24,7 %), Адміністрації Президента України – 245 (- 28,4 %), з інших органів влади і управління – 23,4 тис. (- 5,3 %) тощо.

 

Протягом першого кварталу 2014 року до апарату МВС надійшло 5 тис. письмових звернень громадян (2013 рік – 4,3 тис.). Переадресовано до Міністерства з Верховної Ради України – 27 (24), Кабінету Міністрів України – 303 (226), Адміністрації Президента України 166 (167), інших органів 1,2 тис. (1,3 тис.), безпосередньо надійшло від громадян 3,3 тис. (2,6 тис.).

 

За тематикою більшість звернень громадян стосувалося вчинення злочинів – 1,5 тис., неналежного розслідування кримінальних справ – 1,4 тис., неправомірних дій працівників міліції – 379, зловживання службовим становищем посадових осіб – 307, питань роботи ДАІ – 198, кадрових питань – 248, пенсійного забезпечення колишніх працівників ОВС – 68, житлово-побутових проблем працівників та пенсіонерів ОВС – 76, інших питань діяльності ОВС – 619.

 

Протягом звітного періоду зареєстровано 232 повторних звернення громадян (у 2013 році – 474).  Найбільша їх кількість належить до компетенції Головного слідчого управління, Департаменту громадської безпеки та Департаменту карного розшуку.

 

Керівництвом Міністерства взято на контроль 124 звернення із загального числа тих, що розглянуто ним упродовж першого кварталу 2014 року.

 

Найбільше до апарату Міністерства надійшло звернень від мешканців столиці (784), Харківської (435), Донецької (396), Дніпропетровської (329), Львівської (280), Луганської (269) та Одеської (257) областей.

 

Спостерігається тенденція до зменшення кількості звернень громадян до органів внутрішніх справ у Вінницькій (з 4,4 тис. до 3,3 тис., – 26,4 %), Львівській (з 8,8 тис. до 6,5 тис., – 25,5 %), Чернігівській (з 5,2 тис. до 4,1 тис., – 22,5 %), Закарпатській (з 2 тис. до 1,6 тис., – 17,1 %), Івано-Франківській (з 3,3 тис. до 2,8 тис., – 15,7 %) та Чернівецькій (з 3,1 тис. до 2,6 тис., – 15,4 %) областях.

 

Разом з тим порівняно з аналогічним періодом минулого року кількість звернень громадян збільшилася  у Волинській (з 1,4 тис. до 1,7 тис., + 20,5 %), Київській (з 10,6 тис. до 12,3 тис., + 15,5 %), Хмельницькій (з 6,3 тис. до 6,8 тис., + 8,1 %),  Донецькій (з 6 тис. до 6,4 тис., + 6,4 %) та Дніпропетровській (з 8 тис. до 8,4 тис., + 5,4 %) областях.

 

При загальному збільшенні (+ 24,5 %) в цілому по Україні кількості повторних заяв громадян, адресованих керівництву регіональних органів внутрішніх справ, відмічається найбільше збільшення в м. Києві (в 2,3 рази), Донецькій (у 2,3 рази), Луганській та Одеській (по + 60 %), Київській (+ 32,3 %) областях, а зменшення кількості таких звернень спостерігається в Житомирській (- 69,2 %), Кіровоградській (- 66,7 %), Запорізькій (- 38,2 %), Полтавській (- 22,2 %) областях.

 

Протягом першого кварталу 2014 року в цілому по Україні відбулося зменшення (- 2,3 %) кількості звернень щодо дій або бездіяльності працівників міліції з 6,7 тис. до 6,5 тис. Суттєве зменшення звернень цієї категорії відмічається у Закарпатській (- 49,7 %), Тернопільській (- 37,4 %), Хмельницькій (- 28,8 %), Черкаській (- 27,8 %), Донецькій (- 27,1 %), Миколаївській (- 27 %), Вінницькій     (- 26,4 %) областях та місті Києві (- 21,5 %). Збільшення відбулося у Харківській (+ у 2,5 рази), Полтавській (+ 26,9 %), Волинській (+ 20,8 %), Київській (+ 18,6 %) та Луганській (+ 5,1 %) областях. Також спостерігається зменшення (– 24,1 %) кількості обґрунтованих звернень щодо дій або бездіяльності працівників міліції у порівнянні з аналогічним періодом 2013 року. Збільшення відбулося у Волинській (+ у 2,1 рази), Полтавській (+ 42,9 %), Запорізькій (+ 25 %) та Київській (+ 15,4 %) областях, зменшення відмічається у Черкаській (- 85,7 %), Закарпатській (- 71,4 %), Житомирській (- 61,1 %), Тернопільській та Херсонській (по - 42,9 %), Рівненській (- 33,3 %), Миколаївській (- 30,9 %) та Львівській (- 30%) областях, місті Києві (- 74,6 %).

 

Кількість колективних звернень громадян до керівництва ГУМВС, УМВСзменшилася на 13,4 % і склала 1886 (у першому кварталі 2013 року – 2179). Зменшилася кількість звернень Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни з 255 у 2013 році до 100 у 2014 році (- у 2,5 рази), також зменшилася кількість звернень ветеранів війни та праці, осіб, постраждалих від аварії на ЧАЕС, членів багатодітних сімей та громадян, що потребують соціального захисту та підтримки, з 2,2 тис. у 2013 році до 2 тис. у 2014 році (- 12,9 %).

 

До приймальні МВС на особистий прийом протягом першого кварталу 2014 року звернулося 1067 громадян, що на 32,3 % більше, ніж за аналогічний період минулого року (783), 21 громадянина прийнято особисто керівництвом Міністерства.

 

За тематикою 294 звернення стосувалося неналежного розслідування кримінальних справ, 67 – щодо конфліктних ситуацій, 209 про вчинення злочину, 68 – неправомірних, на думку їх авторів, дій працівників міліції, 25 – зловживання службовим становищем, 93 – кадрових питань, 21 – питання житлових та соціально-побутових проблем працівників ОВС, 12 – пенсійного забезпечення колишніх працівників ОВС, а також 278 звернень з інших питань діяльності органів внутрішніх справ.

 

Загалом працівниками структурних підрозділів апарату Міністерства прийнято 130 громадян.

 

Кількість громадян, що прийняті особисто керівниками ГУМВС, УМВС на місцях, зменшилася на 13,3 %.

 

Із загальної кількості звернень громадян до органів внутрішніх справ розглянуто та позитивно вирішено 80,8 тис. звернень (- 6,9 %), авторам 52 тис. (- 2,7 %) звернень надано відповідні роз’яснення та рекомендації, направлено для розгляду за належністю 6,6 тис. (- 12,9 %) звернень.

 

Протягом звітнього періоду працівниками апарату Міністерства, головних управлінь та управлінь здійснено 795 (- 14,8 %) планових та 789 (- 16,7 %) позапланових перевірок на напрямку роботи зі зверненнями громадян. За виявлені в цій роботі недоліки притягнуто до відповідальності 47 (- 21,7 %) працівників.

 

Спостерігається збільшення на 23,8 % (623) кількості запитів і звернень народних депутатів України до Міністерства порівняно з аналогічним періодом 2013 року (503).