Про стан роботи зі зверненнями громадян та з питань особистого прийому в апараті МВС України упродовж 9 місяців 2013 року

08.11.2013

Департаментом режимно-секретного та документального забезпечення МВС України у продовж 9 місяців 2013 року продовжувалася робота з реалізації комплексу організаційно-практичних заходів, спрямованих на виконання Плану організації виконання положень Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109 ,,Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.

 

Удосконалення роботи зі зверненнями громадян, а також покращання їх особистого прийому в системі МВС постійно перебуває на контролі в керівництва Міністерства та визначено одним з пріоритетних напрямків діяльності органів внутрішніх справ.

 

Особлива увага приділяється виконанню завдання щодо об’єктивного, повного, усебічного та своєчасного розгляду звернень громадян, як одного, з пріоритетних напрямків діяльності МВС, визначеного Президентом України.

 

Згідно з поставленими завданнями першочергово здійснюється особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня”, інвалідів Великої Вітчизняної війни, героїв Соціалістичної Праці, героїв Радянського Союзу, Героїв України, ветеранів війни та праці, інвалідів, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, членів багатодітних сімей, одиноких матерів та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки. Питання недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей на звернення громадян, порушення строків розгляду, установлених законодавством чи керівництвом Міністерства, безпідставної передачі звернень на розгляд іншим органам постійно знаходяться на контролі.

 

Ужиті впродовж 9 місяців 2013 року ДРСДЗ, структурними підрозділами апарату Міністерства та ГУМВС, УМВС ці та інші заходи в цілому забезпечили належний рівень роботи зі зверненнями громадян та питань їх особистого прийому.

 

На виконання доручень Прем’єр-міністра України за 9 місяців 2013 року забезпечено проведення 5 особистих прийомів керівництвом Міністерства в Кабінеті Міністрів України. Під час їх звернулося 53 громадянина, з них 21 прийнято особисто керівництвом Міністерства.

 

Протягом 9 місяців поточного року здійснено дві перевірки роботи зі зверненнями громадян в Автономній Республіці Крим, Вінницькій, Одеській, Полтавській та Луганській областях.

 

Усього до Міністерства, його органів та підрозділів на місцях надійшло понад 605,2 тис. звернень громадян, що на 4,7 % більше, ніж за аналогічний період минулого року (577,8 тис.). З цього масиву 330,2 тис. – це письмові звернення, що на 8,9 % більше, ніж за аналогічний період 2012 року (303 тис.).

 

Водночас збільшилася кількість звернень, які надійшли під час особистого прийому громадян, з 274,6 тис. до 275 тис. звернень (+ 0,1 %).

 

Понад 209,9 тис. письмових звернень (+ 17, %) надійшло від кореспондентів безпосередньо до органів внутрішніх справ. Інші звернення переадресовані: з Верховної Ради України – 690 (+ 4,4 %), Кабінету Міністрів України – 175 (- 57 %), Адміністрації Президента України – 1,6 тис. (- 6,2 %), з інших органів влади і управління – 97,8 тис. (- 1,3 %), тощо.

 

Протягом 9 місяців цього року до апарату МВС надійшло 15,2 тис. письмових звернень громадян (минулого року 16,6 тис. звернень). У тому числі з Верховної Ради України – 78 (104) звернення, Кабінету Міністрів України – 906 (1011), Адміністрації Президента України – 759 (609), інших органів – 4 тис. (4,4 тис.) звернень, безпосередньо від громадян – 9,4 тис. (10,5 тис.).

 

За тематикою майже половина звернень громадян стосувалися вчинення злочинів – 5594, неналежного розслідування кримінальних справ – 3361, неправомірних дій працівників міліції – 1316, зловживання службовим становищем посадових осіб – 831, питань роботи ДАІ – 839, кадрових питань – 383, пенсійного забезпечення колишніх працівників ОВС – 263, житлово-побутових проблем працівників та пенсіонерів ОВС – 196, інших питань діяльності ОВС – 1813.

 

Протягом звітного періоду зареєстровано 1952 повторних звернень громадян (у 2012 році – 2256). Найчастіше звернення громадян стосуються, компетенції Головного слідчого управління, Департаменту громадської безпеки та Департаменту кадрового забезпечення.

 

Керівництвом Міністерства взято на контроль 678 звернень із загального числа тих, що розглянуто ним упродовж 9 місяців 2013 року.

 

Найбільше до апарату Міністерства надійшло звернень від мешканців столиці (2135), Донецької (1146), Дніпропетровської (932), Одеської (929), Харківської (982), Львівської (935) областей та Автономної Республіки Крим (863).

 

Спостерігається тенденція до зменшення кількості звернень громадян до органів внутрішніх справ у Вінницькій (з 17,2 тис. до 15,3 тис., – 10,6 %), Сумській (з 13,5 тис. до 12,2 тис., – 9,4 %), Херсонській (з 10,5 тис. до 9,7 тис., – 7,9 %), Черкаській (з 12,9 тис. до 11,9 тис., – 7,7 %) областях та м. Києві (з 53,5 тис. до 47,1 тис., – 12,1 %).

 

Разом з тим порівняно з аналогічним періодом минулого року кількість звернень громадян збільшилася в Тернопільській (з 8,9 тис. до 18,5 тис., + в 2,1 рази), Волинській (з 4,9 тис. до 6,6 тис., + 35,6 %), Київській (з 34,2 тис. до 44 тис., + 28,5 %), Харківській (з 34,4 тис. до 39,8 тис., + 15,9 %) областях та м. Севастополі (з 5,6 тис. до 7,1 тис., + 26,1 %).

 

При загальному зменшенні (- 14,4 %) в цілому по Україні кількості повторних заяв громадян, адресованих керівництву регіональних підрозділів органів внутрішніх справ, відмічається збільшення в Луганській (в 2,3 рази), Вінницькій (+ 82,8 %), Черкаській (+ 38,9 %), Одеській (+ 19,1 %) областях, АР Крим (+ 21,4 %) та місті Києві (+ 24,6 %), а зменшення кількості таких звернень спостерігається Сумській (- 50 %), в Харківській (- 51,8 %), Сумській (- 50 %), Закарпатській (- 46,3 %), Кіровоградській (- 46 %), Чернівецькій (- 33,3 %) областях та місті Севастополі (- 80 %).

 

Протягом 9 місяців 2013 року в цілому по Україні відбулося незначне збільшення кількості звернень щодо дій або бездіяльності працівників міліції з 24338 до 24342 тис. Суттєве зменшення звернень цієї категорії відмічається у Луганській (- 21,8 %), Сумській (- 21,7 %), Черкаській (- 19,8 %), Волинській та АР Крим (по - 19,1 %), Харківській (- 12,6 %), Донецькій (- 10,3 %) областях та місті Севастополі (- 21 %). Збільшення відбулося у Закарпатській (+ 91,9 %), Одеській (+ 39,5 %), Миколаївській (+ 33,8 %), Дніпропетровській (+ 26,6 %), Хмельницькій (+ 25,2 %), Херсонській (+ 8,3 %) та Вінницькій (+ 8,1 %) областях. Також спостерігається зменшення (– 5,8 %) кількості обґрунтованих звернень щодо дій або бездіяльності працівників міліції у порівнянні з аналогічним періодом 2012 року. Збільшення відбулося у Хмельницькій (+ 30 %), Черкаській (+ 23,1 %), Запорізькій (+ 19,6 %), Миколаївській (+ 17,5 %) областях, Автономній Республіці Крим (+ 5,7 %) та м. Києві (+ 4,2 %), зменшення відмічається у Тернопільській (- 69,7 %), Херсонській (- 50,9 %), Луганській (- 31,4 %), Харківській (- 29,4 %), Вінницькій (- 22,2 %), Львівській (- 20 %) областях.

 

Кількість колективних звернень громадян до керівництва ГУМВС, УМВСзбільшилася на 9,8 % і склала 8714 (за 9 місяців 2012 року – 7942). Зменшилася кількість звернень Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни з 671 у 2012 році до 497 у 2013 році (- 26 %), також зменшилася кількість звернень ветеранів війни та праці, осіб, постраждалих від аварії на ЧАЕС, членів багатодітних сімей та громадян, що потребують соціального захисту та підтримки, з 11,2 тис. у 2012 році до 7,2 тис. у 2013 році (- 35,3 %).

 

До приймальні МВС на особистий прийом протягом 9 місяців 2013 року звернулося 3,5 громадян, що на 10,7 % більше, ніж минулого року (3,2 тис.), 277 громадян – особисто прийнято керівництвом Міністерства.

 

За тематикою 1054 звернень громадян, які звернулися до приймальні МВС стосувалися неналежного розслідування кримінальних справ, 609 – про вчинення злочину, 289 – неправомірних, на думку їх авторів, дій працівників міліції, 184 – з кадрових питань, 75 – роботи ДАІ, 115 – питання житлових та соціально-побутових проблем працівників ОВС, 65 – щодо пенсійного забезпечення колишніх працівників ОВС, а також 1136 звернень з інших питань діяльності органів внутрішніх справ.

 

Загалом працівниками структурних підрозділів апарату Міністерства прийнято 480 громадян.

 

Тематика звернень громадян

 

У зверненнях та запитах, що надійшли до приймальні МВС України, громадяни порушували наступні питання:

 

Актуальним залишається питання роботи з громадянами в м. Києві, Київській, Дніпропетровській, Запорізькій, Одеській, Вінницькій, Черкаській областях, мешканці яких для вирішення питань, пов’язаних з реагуванням на неправомірні дії працівників міліції, вчинення правопорушень кримінального характеру та проблемами їх розслідування звертаються на особистий прийом до МВС, а не до УМВС безпосередньо за місцем вчинення правопорушення.

 

Так, до Міністерства надійшло 289 (м. р. – 249) скарг на дії або бездіяльність працівників міліції областей, а саме в м. Києва 111 (131), Черкаської 19 (7), Київської 41 (30), Житомирської 6 (5), Донецької 12 (10), Кіровоградської 4 (2), Дніпропетровської 12 (4), Автономної Республіки Крим 7 (3), Запорізької 13 (5), Одеської 6 (4).

 

Про вчинення правопорушень кримінального характеру до МВС звернулося 609 (289) громадян, найбільше мешканців м. Києва 283 (145), Київської 79 (46), Запорізької 24 (7), Кіровоградської 13 (1), Харківської 15 (5), Дніпропетровської 13 (8), Донецької 12 (1), Вінницької 12 (6), Житомирської 7 (2) областей та Автономної Республіки Крим 17 (5).

 

Кількість громадян, що прийняті особисто керівниками ГУМВС, УМВС на місцях, збільшилася на 5,7 %.

 

Із загальної кількості звернень громадян до органів внутрішніх справ розглянуто та позитивно вирішено 317,1 тис. звернень (+ 13,7 %), авторам 212,4 тис. (- 0,7 %) звернень надано відповідні роз’яснення та рекомендації, направлено для розгляду за належністю 21,7 тис. (- 25,6 %) звернень.

 

Протягом звітнього періоду працівниками апарату Міністерства, головних управлінь та управлінь здійснено 2893 (+ 7,6 %) планових та 3207 (- 17,8 %) позапланових перевірок на напрямку роботи зі зверненнями громадян. За виявлені в цій роботі недоліки притягнуто до відповідальності 420 (- 12,9 %) працівників.

 

Спостерігається збільшення на 50,1 % (2001) кількості запитів і звернень народних депутатів України до Міністерства порівняно з аналогічним періодом 2012 року (1333).