Про стан роботи зі зверненнями громадян та з питань особистого прийому в апараті МВС України у першому півріччі 2013 року

16.07.2013

Департаментом режимно-секретного та документального забезпечення МВС України у продовж 6 місяців 2013 року продовжувалася робота з реалізації комплексу організаційно-практичних заходів, спрямованих на виконання Плану організації виконання положень Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109 ,,Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.

 

Удосконалення роботи зі зверненнями громадян, а також покращання їх особистого прийому в системі МВС постійно перебуває на контролі в керівництва Міністерства та визначено одним з пріоритетних напрямків діяльності органів внутрішніх справ.

 

Ужиті впродовж 6 місяців 2013 року ДРСДЗ, структурними підрозділами апарату Міністерства та ГУМВС, УМВС ці та інші заходи в цілому забезпечили належний рівень роботи зі зверненнями громадян та питань їх особистого прийому.

 

На виконання доручень Прем’єр-міністра України протягом шести місяців 2013 року забезпечено проведення 3 особистих прийомів керівництвом Міністерства в Кабінеті Міністрів України. Під час їх звернулося 26 громадян, з них 10 прийнято особисто керівництвом Міністерства.

 

Протягом звітного періоду поточного року здійснено дві перевірки роботи зі зверненнями громадян в Автономній Республіці Крим та Полтавській області.

 

Усього до Міністерства, його органів та підрозділів на місцях надійшло понад 366 тис. звернень громадян, що на 3,1 % менше, ніж за аналогічний період минулого року (377,8 тис.). З цього масиву 196,7 тис. – це письмові звернення, що на 1,4 % більше, ніж за аналогічний період 2012 року (193,9 тис.).

 

Водночас зменшилася кількість звернень, які надійшли під час особистого прийому громадян, з 183,9 тис. до 169,3 тис. звернень (- 7,9 %).

 

Понад 123,4 тис. письмових звернень (+ 6,3 %) надійшло від кореспондентів безпосередньо до органів внутрішніх справ. Інші звернення переадресовані: з Верховної Ради України – 504 (+ 23,5 %), Кабінету Міністрів України – 346 (- 20,6 %), Адміністрації Президента України – 865 (- 13,1 %), з інших органів влади і управління – 60,1 тис. (- 2,8 %), тощо.

 

Протягом шести місяців цього року до апарату МВС надійшло 9 тис. письмових звернень громадян (минулого року 11 тис. звернень). У тому числі з Верховної Ради України – 54 (80) звернення, Кабінету Міністрів України – 537 (709), Адміністрації Президента України – 449 (403), інших органів – 2,6 тис. (2,7 тис.) звернень, безпосередньо від громадян – 5,4 тис. (7,1 тис.).

 

За тематикою більше третини звернень громадян стосувалися вчинення злочинів – 3,8 тис., неналежного розслідування кримінальних проваджень – 1,6 тис., неправомірних дій працівників міліції – 709, зловживання службовим становищем посадових осіб – 513, питань роботи ДАІ – 544, кадрових питань – 264, пенсійного забезпечення колишніх працівників ОВС – 180, житлово-побутових проблем працівників та пенсіонерів ОВС – 140, інших питань діяльності ОВС – 890.

 

Протягом звітного періоду зареєстровано 1214 повторних звернень громадян (у 2012 році – 1297). Найчастіше звернення громадян стосуються, компетенції Головного слідчого управління, Департаменту громадської безпеки та Департаменту кадрового забезпечення.

 

Керівництвом Міністерства взято на контроль 189 звернень із загального числа тих, що розглянуто ним упродовж шести місяців 2013 року.

 

Найбільше до апарату Міністерства надійшло звернень від мешканців столиці (1,3 тис.), Донецької (638), Одеської (572), Харківської (552), Львівської (540), Дніпропетровської (522) областей та Автономної Республіки Крим (518).

 

Спостерігається тенденція до зменшення кількості звернень громадян до органів внутрішніх справ у Вінницькій (з 11,8 тис. до 9,2 тис., – 21,9 %), Черкаській (з 8,6 тис. до 7 тис., – 18,9 %), Херсонській (з 6,7 тис. до 5,8 тис., – 13,7 %), Волинській (з 3,3 тис. до 2,9 тис., – 10,8 %) областях та м. Києві (з 35,2 тис. до 29,2 тис., – 17 %).

 

Разом з тим порівняно з аналогічним періодом минулого року кількість звернень громадян збільшилася в Тернопільській (з 6 тис. до 11 тис., + 83,4 %), Рівненській (з 14 тис. до 15,6 тис., + 11,2 %), Чернівецькій (з 5,6 тис. до 6,1 тис., + 9,3 %), Дніпропетровській (з 15,8 тис. до 17,1 тис., + 7,9 %), Луганській (з 27,4 тис. до 29 тис., + 5,8 %) областях та м. Севастополі (з 3,4 тис. до 4,4 тис., + 28,7 %).

 

При загальному зменшенні (- 6,2 %) в цілому по Україні кількості повторних заяв громадян, адресованих керівництву регіональних підрозділів органів внутрішніх справ, відмічається збільшення у Вінницькій (у 2,3 рази), Чернівецькій (у 2 рази), Житомирській (+ 81 %), Харківській (+ 80,2 %), Рівненській (+ 74,1 %) областях, а зменшення кількості таких звернень спостерігається в Чернігівській (- 53,6 %), Київській (- 47,9 %), Донецькій (- 45,4 %), Кіровоградській (- 46,9 %), Львівській (- 33,8 %), Закарпатській (- 29,4 %) областях.

 

Протягом шести місяців 2013 року в цілому по Україні відбулося зменшення (- 7,8 %) кількості звернень щодо дій або бездіяльності працівників міліції з 16,2 тис. до 14,9 тис. Суттєве зменшення звернень цієї категорії відмічається у Луганській (- 30,7 %), Запорізькій (- 29,3 %), Полтавській (- 26,6 %), Київській (- 26,2 %), Житомирській та Чернівецькій (- 21,6 %), Харківській (- 21,5 %), областях та місті Севастополі (- 29,2 %). Збільшення відбулося у Закарпатській (+ 87,6 %), Донецькій (+ 29,9 %), Волинській (+ 19,6 %), Дніпропетровській (+ 18,4 %), Львівській (+ 2,9 %) областях, м. Києві (+ 3,9 %) та Автономній Республіці Крим (+ 2,6 %). Також спостерігається зменшення (- 14,3 %) кількості обґрунтованих звернень щодо дій або бездіяльності працівників міліції у порівнянні з аналогічним періодом 2012 року. Збільшення відбулося у Донецькій (+ 42,4 %), Львівській (+ 20 %), Житомирській (+ 8 %) областях, м. Києві (+ 3,9) та Автономній Республіці Крим (+ 9,5 %), зменшення відмічається у Тернопільській (- 72,1 %), Луганській (- 62,5 %), Волинській (- 50 %), Чернівецькій (- 33,3 %), Вінницькій (- 27,3 %) Запорізькій та Харківській (- 25,9 %) областях та м. Севастополі (- 37,5 %).

 

Привертає увагу збільшення числа звернень громадян щодо дій або бездіяльності працівників міліції УМВС, у тому числі тих, що підтвердилися в Автономній Республіці Крим, Донецькій, Львівській областях, м. Києві.

Потребує поглибленого вивчення ситуація в Житомирській області, де загальна кількість скарг громадян на дії та бездіяльність працівників міліції зменшилася, а тих, що знайшли своє підтвердження зросла.

 

Кількість колективних звернень громадян до керівництва ГУМВС, УМВСзменшилася на 4,6 % і склала 4635 (за 6 місяців 2012 року – 4858). Зменшилася кількість звернень Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни з 316 у 2012 році до 213 у 2013 році (- 32,6 %), також зменшилася кількість звернень ветеранів війни та праці, осіб, постраждалих від аварії на ЧАЕС, членів багатодітних сімей та громадян, що потребують соціального захисту та підтримки, з 8,3 тис. у 2012 році до 5 тис. у 2013 році (- 44,1 %).

 

Кількість громадян, що прийняті особисто керівниками ГУМВС, УМВС на місцях, зменшилася на 17,2 %.

 

Із загальної кількості звернень громадян до органів внутрішніх справ розглянуто та позитивно вирішено 199,8 тис. звернень (+ 6 %), авторам 128,6 тис. (- 91,1 %) звернень надано відповідні роз’яснення та рекомендації, направлено для розгляду за належністю 18,7 тис. (- 26,6 %) звернень.

 

Протягом звітнього періоду працівниками апарату Міністерства, головних управлінь та управлінь здійснено 1,6 тис. (- 14,8 %) планових та 1,8 тис. (- 33,1 %) позапланових перевірок на напрямку роботи зі зверненнями громадян. За виявлені в цій роботі недоліки притягнуто до відповідальності 181 (- 48,6 %) працівників.

 

У період з 01.01.2013 по 30.06.2013 до Міністерства надійшло 9005 звернень громадян (за аналогічний період 2012 року 11044), з них 5,4 тис. письмових звернень громадян (2012 рік – 7,1 тис.), переадресовано до Міністерства з Верховної Ради України – 54 (80), Кабінету Міністрів України – 537 (709), Адміністрації Президента України 449 (403), інших органів 2,6 тис. (2,7 тис.), безпосередньо від громадян 5,4 тис. (7,1 тис.).

 

За тематикою більшість звернень громадян стосувалося вчинення злочинів – 3,8 тис., неналежного розслідування кримінальних справ – 1570, неправомірних дій працівників міліції – 709, зловживання службовим становищем посадових осіб – 513, питань роботи ДАІ – 544, кадрових питань – 264, пенсійного забезпечення колишніх працівників ОВС – 180, житлово-побутових проблем працівників та пенсіонерів ОВС – 140, інших питань діяльності ОВС – 890.

 

Протягом звітного періоду зареєстровано 1214 повторних звернень громадян (у 2012 році – 1297. Найбільша їх кількість належить до компетенції Головного слідчого управління, Департаменту громадської безпеки та Департаменту кадрового забезпечення.

 

Керівництвом Міністерства взято на контроль 189 звернень із загального числа тих, що розглянуто ним упродовж першого півріччя 2013 року.

 

За звітний період поточного року до апарату МВС з Кабінету Міністрів України надійшло 545 звернень громадян, з яких 117 належать до категорії повторних, 33 стосувалися неправомірних, на думку їх авторів, дій працівників міліції, 77 – неналежного розслідування кримінальних справ, 4 – питань громадянства та паспортизації, 76 – питань роботи ДАІ, 11 – з кадрових питань, 12 – пенсійного забезпечення колишніх працівників ОВС, 2 – з подякою працівникам органів внутрішніх справ, а також 240 – з інших питань діяльності органів внутрішніх справ.

 

За звітний період поточного року до апарату МВС з Адміністрації Президента України надійшло 487 звернень громадян, з яких 81 належать до категорії повторних, 57 стосувалися неправомірних, на думку їх авторів, дій працівників міліції, 46 – неналежного розслідування кримінальних справ, 6 – питань громадянства та паспортизації, 90 – питань роботи ДАІ, 28 – з кадрових питань, 20 – пенсійного забезпечення колишніх працівників ОВС, 3 – з подякою працівникам органів внутрішніх справ, а також 155 – з інших питань діяльності органів внутрішніх справ.

 

До приймальні МВС за вказаний період на особистий прийом звернулося 1,6 тис. громадян, що на 27,5 % меньше, ніж минулого року (2,3 тис.), 51 громадянина – особисто прийнято керівництвом Міністерства. А саме Дубовиком В.Б – 31, Лекарем С.І. – 9, Черних С.П. – 1, Ратушнняком В.І. – 5,Фаринником В.І. – 4, Березаном В.М. – 1.

 

За тематикою 470 звернень стосувалося неналежного розслідування кримінальних справ, 275 – про вчинення злочину, 125 – неправомірних, на думку їх авторів, дій працівників міліції, 104 – з кадрових питань, 32 – роботи ДАІ, 79 – питання житлових та соціально-побутових проблем працівників ОВС, 40 – щодо пенсійного забезпечення колишніх працівниківОВС, а також 1147 звернення з інших питань діяльності органів внутрішніх справ.

 

Загалом працівниками структурних підрозділів апарату Міністерства прийнято 252 громадянин, що на 51,8 % більше, ніж за аналогічний період 2012 року (166), з них ГСУ – 168 (97), ДГБ – 26 (20), ДВБ – 20 (3), ДКЗ – 19 (15), ДКР – 11(11), ДДСБЕЗ 2 (7).

 

Спостерігається збільшення на 57,9 % (1306) кількості запитів і звернень народних депутатів України до Міністерства порівняно з аналогічним періодом 2012 року (827).