Про стан роботи зі зверненнями громадян та з питань особистого прийому в апараті МВС УКРАЇНИ за 2012 рік

14.01.2013 

Департаментом режимно-секретного та документального забезпечення МВС України протягом 2012 року здійснювалася робота з реалізації комплексу організаційно-практичних заходів, спрямованих на виконання Плану організації виконання положень Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109 ,,Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.

 

Удосконалення роботи зі зверненнями громадян, а також покращання їх особистого прийому в системі МВС постійно перебуває в полі зору керівництва Міністерства та визначено одним з пріоритетних напрямків діяльності органів внутрішніх справ. З цією метою здійснено ряд послідовних організаційно-практичних заходів щодо посилення контролю керівників за прийняттям підлеглими обґрунтованих рішень, усунення формалізму при розгляді заяв та повідомлень про вчинені злочини, покращання службової та виконавської дисципліни в контексті вимог Закону України ,,Про зверненнягромадян”.

 

Особлива увага приділяється виконанню завдання щодо об’єктивного, повного, усебічного та своєчасного розгляду звернень громадян, як одного, з пріоритетних напрямків діяльності МВС, визначеного Президентом України.

 

Згідно з поставленими завданнями першочергово здійснюється особистий прийом жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня”, інвалідів Великої Вітчизняної війни, героїв Соціалістичної Праці, героїв Радянського Союзу, Героїв України, ветеранів війни та праці, інвалідів, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, членів багатодітних сімей, одиноких матерів та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки. Питання недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей на звернення громадян, порушення строків розгляду, установлених законодавством чи керівництвом Міністерства, безпідставної передачі звернень на розгляд іншим органам постійно знаходяться на контролі.

 

Ужиті впродовж 2012 року ДРСДЗ, структурними підрозділами апарату Міністерства та ГУМВС, УМВС ці та інші заходи в цілому забезпечили належний рівень роботи зі зверненнями громадян та питань їх особистого прийому.

На виконання доручень Прем’єр-міністра України протягом 2012 року забезпечено проведення 5 особистих прийомів керівництва Міністерства в Кабінеті Міністрів України, під час яких звернулося 61 громадянин, з них 24 прийнято особисто керівництвом Міністерства. Також працівниками ДРСДЗзабезпечено проведення двох прямих телефонних ліній у Кабінеті Міністрів України, заступником Міністра Ратушняком В.І. та заступником Міністра – керівником апарату Лекарем С.І., під час яких звернулося 32 громадянина.

 

Протягом року здійснено 4 перевірки роботи зі зверненнями громадян в Закарпатській, Одеській, Луганській та Київській областях, також проведено заняття в УЗ ДМЗ з питань роботи зі зверненнями громадян та запитами і зверненнями народних депутатів України.

 

Усього до Міністерства, його органів та підрозділів на місцях надійшло майже 773,9 тис. звернень громадян, що на 1,7 % менше, ніж за аналогічний період минулого року (787,5 тис.). З цього масиву 414,1 тис. – це письмові звернення, що на 0,1 % менше, ніж за аналогічний період 2011 року (414,6 тис.). Зменшилася кількість звернень, які надійшли під час особистого прийому громадян, з 372,9 тис. до 359,9 тис. звернень (- 3,6 %).

 

Понад 250,1 тис. письмових звернень (+ 0,7 %) надійшло від кореспондентів безпосередньо до органів внутрішніх справ. Інші звернення переадресовані: з Верховної Ради України – 853 (- 27,2 %), Кабінету Міністрів України – 929 (- 22,7 %), Адміністрації Президента України – 2,2 тис. (- 22,1 %), з інших органів влади і управління – 131,9 тис. (+ 7,9 %), тощо.

 

Протягом 2012 року до апарату МВС надійшло 21,5 тис. письмових звернень громадян (минулого року 22,5 тис. звернень). З яких до Міністерства надійшло з Верховної Ради України – 143 (185) звернення, Кабінету Міністрів України – 1,3 тис. (1,7 тис.), Адміністрації Президента України – 807 (1,1 тис.), інших органів – 5,8 тис. (4,7 тис.) звернень, безпосередньо від громадян – 13,4 тис. (14,7 тис.).

 

За тематикою більшість звернень громадян стосувалося вчинення злочинів – 7573, неналежного розслідування кримінальних справ – 3497, неправомірних дій працівників міліції – 2275, зловживання службовим становищем посадових осіб – 1099, питань роботи ДАІ – 1072, кадрових питань – 549, пенсійного забезпечення колишніх працівників ОВС – 532, житлово-побутових проблем працівників та пенсіонерів ОВС – 291, інших питань діяльності ОВС – 4609.

Протягом звітного періоду зареєстровано 3,4 тис. повторних звернень громадян (у 2011 році – 3,4,9 тис.). Найбільша їх кількість належить до компетенції Головного слідчого управління, Департаменту громадської безпеки та Департаменту кадрового забезпечення.

 

Керівництвом Міністерства взято на контроль 0,8 тис. звернень із загального числа тих, що розглянуто ним упродовж 2012 року.

 

Найбільше до апарату Міністерства надійшло звернень від мешканців столиці (5,6 тис.), Донецької (1,7 тис.), Харківської та Одеської (по 1,5 тис.), Дніпропетровської, Київської області та Автономної Республіки Крим (по 1,4 тис.).

Спостерігається тенденція до зменшення кількості звернень громадян до органів внутрішніх справ у Вінницькій області (з 24,9 тис. до 21,9 тис. – 12,3 %), Волинській (з 7,2 тис. до 6,6 тис. – 8,8 %), Івано-Франківській (з 14,3 тис. до 8,8 тис. – 38,4 %), Одеській (з 38,3 тис. до 35,8 тис., – 6,3 %) та Сумській (з 19,8 тис. до 18,2 тис. – 8,2 %).

 

Разом з тим порівняно з минулим роком кількість звернень громадян збільшилася в Житомирській (з 34,8 тис. до 37,1 тис. + 6,8 %), Закарпатській (з 7,5 тис. до 8,1 тис. + 6,9 %) та Харківській (з 35,4 тис. до 39,9 тис. + 13,1 %) областях.

 

При загальному збільшенні (+ 15,8 %) в цілому по Україні кількості повторних звернень громадян, адресованих керівництву регіональних підрозділів органів внутрішніх справ, відмічається збільшення у Житомирській області (+ 24,2 %), Луганській (+ 42,4 % ), Одеській (+ 42,4 %) областях та місті Києві (+ 58 %), однак спостерігається зменшення кількості повторних звернень в Закарпатській (- 38 %), Івано-Франківській (- 37,5 %), Рівненській (- 20,7 %), Черкаській (- 36,2%) та Чернівецькій (- 40 %) областях.

 

Протягом 2012 року в цілому по Україні відбулося незначне зменшення (- 0,9 %) кількості звернень щодо дій або бездіяльності працівників міліції з 44,1 тис. до 43,6 тис. Суттєве зменшення звернень цієї категорії відмічається у Вінницькій (- 32,2 %), Івано-Франківській (- 39,5 %), Київській (- 28,9 %), Рівненській (- 27,7 %), Сумській (- 23,2 %), Хмельницькій (- 28,6 %), Чернівецькій (- 26,4%) областях та місті Києві (- 23,7 %). Збільшення відбулося у Волинській (+ 15,7 %), Донецькій (+ 25,4 %), Запорізькій (+ 11,4 %), Одеській (+ 13,1 %) та Полтавській (+ 12,3 %) областях. При цьому спостерігається збільшення (+ 0,3 %) кількості обґрунтованих звернень щодо дій або бездіяльності працівників міліції порівняно з 2011 роком у Волинській (+ 26,2 %), Запорізькій (+ 119,4 %) та Хмельницькій (+ 23,8 %) областях, зменшення відмічається у Автономній Республіці Крим (- 56,7 %), Вінницькій (- 28,9 %), Закарпатській (- 28,8 %), Івано-Франківській (- 51,6 %), Одеській (- 47,9 %), Рівненській (- 43,5 %), Сумській (- 45,4 %) областях та місті Києві (- 42,4 %).

 

Кількість колективних звернень громадян до керівництва ГУМВС, УМВСзбільшилася на 8,7 % і сягнула 12,3 тис. (у 2011 році – 11,3 тис.). Зменшилася кількість звернень Героїв України, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни з 897 у 2011 році до 723 у 2012 році (- 19,4 %), також зменшилася кількість звернень ветеранів війни та праці, осіб, постраждалих від аварії на ЧАЕС, членів багатодітних сімей та громадян, що потребують соціального захисту та підтримки, з 14,3 тис. у 2011 році до 12,8 тис. у 2012 році (- 9,9 %).

 

До приймальні МВС на особистий прийом протягом 2012 року звернулося 4063 громадянина, що на 4,5 % меньше, ніж минулого року (4254), 100 громадян – особисто прийнято керівництвом Міністерства, з яких 2 особисто Міністром.

 

Тематика звернень громадян

 

За тематикою 1036 звернень стосувалося неналежного розслідування кримінальних справ, щодо конфліктних ситуацій – 535, 403 – про вчинення злочину, неправомірних, на думку їх авторів, дій працівників міліції – 321, щодо зловживання службовим становищем – 201, 200 – з кадрових питань, питання житлових та соціально-побутових проблем працівників ОВС – 131, щодо пенсійного забезпечення колишніх працівників ОВС – 128, а також 1108 звернень з інших питань діяльності органів внутрішніх справ.

 

Загалом працівниками структурних підрозділів апарату Міністерства прийнято близько 1,3 тис. громадян, що на 1,6 % меньше, ніж за аналогічний період 2011 року.

 

У зверненнях та запитах, що надійшли до приймальні МВС України, громадяни порушували наступні питання:

 

Кількість громадян, що прийняті особисто керівниками ГУМВС, УМВС на місцях, зменшилася на 3,7 %.

 

Із загальної кількості звернень громадян до органів внутрішніх справ розглянуто та позитивно вирішено 387,1 тис. звернень (- 3,3 %), авторам 308,4 тис. (+ 1,7 %) звернень надано відповідні роз’яснення та рекомендації, направлено для розгляду за належністю 50,7 тис. (+ 0,3 %) звернень.

 

Протягом звітнього періоду працівниками апарату Міністерства, головних управлінь та управлінь здійснено 3,8 тис. (- 2,6 %) планових та 4,9 тис. (- 9,9 %) позапланових перевірок на напрямку роботи зі зверненнями громадян. За виявлені в цій роботі недоліки притягнуто до відповідальності 692 (- 11,6 %) працівників.

 

Спостерігається збільшення на 22,6 % (1815) кількості запитів і звернень народних депутатів України до Міністерства порівняно з аналогічним періодом 2011 року (1480).