A
A
A

20 сучасних патрульних катерів: Арсен Аваков підписав із французьким урядом спільний проект

Велику міжурядову рамкову угоду між Україною та Францією щодо офіційної підтримки у посиленні системи морської охорони та безпеки кордонів підписано сьогодні, 19 листопада, у Парижі під час правоохоронної виставки Milipol 2019. Після ратифікації угоди Верховною Радою, буде підписано технічний контракт.

Документ підписали від імені Уряду України міністр внутрішніх справ Арсен Аваков та міністр внутрішніх справ  Франції Кристоф Кастанер.

Планується, що корабельний склад Державної прикордонної служби України поповниться 20 надсучасними 32-х метровими патрульними кораблями компанії ОСЕА.

Вони будуть використовуватися для охорони державного кордону на воді, операцій спостереження, нагляду та контролю, пошуково-рятувальних операцій та протидії диверсійно-розвідувальним групам.

Про це сьогодні під час підписання Угоди повідомив міністр внутрішніх справ України Арсен Аваков.

"Сьогодні була підписана міжурядова рамкова угода на виготовлення і поставку для потреб системи прикордонної безпеки 20 прикордонних патрульних катерів",- заявив Арсен Аваков.

За його словами, пропозиція компанії ОСЕА була найбільш економічно вигідною для України і потреб ДПСУ, а Франція запропонувала комплексний підхід кредитного фінансування і часткову локалізацію, 25%, виробництва в Україні.

"Кожен четвертий корабель буде виготовлений в Україні. Таким чином ми захистимо акваторії наших морів та за рахунок локалізації виробництва в Україні, орієнтовно, це буде один із миколаївських заводів, ми зможемо відродити виробництво катерів з алюмінієвим корпусом. Сподіваємось, що після цієї угоди ми на постійній основі будемо виробляти катери на миколаївському заводі", - наголосив міністр.

За умовами Угоди, додаткова комплектація катерів буде українською - маленькі швидкісні човни, які виготовляються у Харкові, зброя також буде вітчизняна.

"Проект вартує 136 мільйонів євро. 15% ми платимо відразу з державного бюджету. І 85% - це спеціальний кредит французького казначейства з мінімальними відсотками. Окрім виробництва та поставок суден, проєкт включає систему сервісного обслуговування, підготовку 240 членів екіпажу та 120 осіб технічного персоналу, запасні частини та інструменти, які необхідні для технічного обслуговування протягом 2 років експлуатації (або 2400 годин), технічну підтримку в Україні (по одному техніку та інженеру компанії виробника) протягом 60 місяців з дати поставки першого корабля в Україну, доставку кораблів в Одесу та страхування на час переходу", - зазначив Арсен Аваков.

Проект розрахований до 2023 року, а перший корабель Україна зможе отримати у 2021 році.

Кораблі будуть розміщуватися у місцях постійної дислокації підрозділів морської охорони ДПСУ - Одеса, Маріуполь, Бердянськ, Ізмаїл та Кілія.

Заступник міністра внутрішніх справ Сергій Гончаров заявив, що корпуси катерів будуть виготовлені з морського алюмінію, щоб зробити їх більш легкими та маневреними.

"Це новітні тенденції у виробництві. Алюмінієві корпуси дають меншу осадку, тобто судна можуть працювати на мілководді. Це екологічний матеріал та його можна тривалий час експлуатувати. Ми дослідили досвід використання таких човнів. Крім того, це чудова нагода для нашого суднобудівництва не лише відновити виробництво, але й залучити нові технології", - сказав він.

Сергій Гончаров наголосив, що довжина судна - 32 метри, максимальна швидкість - 30-32 вузлів, автономність близько тижня, дальність по плаванню - 1200 морських миль.

Крім того, Арсен Аваков відвідав міжнародну виставку «Milipol Paris 2019». Міністр наголосив, що технології не стоять на місці і такі заходи дають можливість бути в курсі всіх нових технологічних рішень.

«Не хочу ображати наших колег, але велику кількість техніки та систем захисту, які тут представлені, ми вже використовуємо. Однак, ми повинні слідкувати за новими технологічними рішеннями, щоб розуміти рівень стандартів. І, звісно, щоб порівнювати наші спроможності», - наголосив Арсен Аваков.

Міністр зазначив, що особливу увагу звернув на технологічні новинки для ДПСУ – це сканери, які дозволяють покращити пропускну спроможність КПВВ та аеростати для боротьби з контрабандою.

«Сканер гарний тим, що він не дає випромінення. У нашій країні, на жаль, велика лінія розмежування між Україною і її окупованою частиною. Тому, в нас працюють КПВВ. Такі сканери дозволяють не лише пропускати велику кількість людей одночасно, але й відразу виявляє заборонені речі. Також цікавлять аеростати, які мають систему комунікації з підрозділами на землі. Такі ми могли б використовувати для протидії контрабанді в Одеській області та на Прикарпатті, Закарпатті , тобто в складно доступних регіонах»,  - сказав Арсен Аваков.

Міністр також звернув увагу на відеосистему розпізнавання облич. Саме за допомогою цих приладів у Франції вдалося встановити особи терористів.

«Це новітні системи збору та аналізу даних системи захисту інформації в інформаційних мережах і системи передачі цих даних. Оскільки ми дійсно створюємо єдину систему, яка буде комплексно працювати на небі, на морі і на землі. Аби якісно її побудувати, необхідна правильна комунікація між усіма підрозділами, своєчасні передача та аналіз зазначеної інформації. На цій виставці ми також ознайомились із сучасники рішеннями щодо розпізнавання обличь, виявлення заборонених предметів під час масових заходів через сканери безрадіаційного випромінювання. Вони забезпечують максимальну ефективність і безпеку на території, а з іншого боку громадяни через них можуть безперешкодно та зручно потрапляти на необхідну ділянку, скажімо стадіон.

 

Департамент комунікації МВС України