Міністерство
внутрішніх справ України 01601, м. Київ, вул. Академіка Богомольця, 10
з по
Пошук по сайту

Міністерство внутрішніх справ України

Автоматична інформаційно-довідкова служба:
(044) 256-03-33

Канцелярія:
(044) 256-16-27

Факс:
(044) 253-64-04

Інформаційні запити ЗМІ

e-mail: zmi@mvs.gov.ua

Телефон "Довіри" Управління у справах участників АТО

(044) 256-17-20
вівторок та четвер
(крім державних свят)
з 10:00 до 12:00
та з 15:00 до 17:00
ГУМВС України в Київській області
Київ
Лвів
Луцьк
Рівне
Ужгород
Івано-Франківськ
Тернопіль
Чернівці
Хмельницький
Житомир
Вінниця
Чернігів
Черкаси
Суми
Полтава
Харків
Кіровоград
Дніпропетровськ
Луганськ
Донецьк
Запоріжжя
Херсон
Миколаїв
Одеса
Сімферополь
Київська областьЛьвівська областьВолинська областьРівненська областьЗакарпатська область
Івано-Франківська областьТернопільська областьЧернівецька областьХмельницька областьЖитомирська область
Вінницька областьЧернігівська областьЧеркаська областьСумська областьПолтавська область
Харківська областьКіровоградська областьДніпропетровська областьЛуганська областьДонецька область
Запорізька областьХерсонська областьМиколаївська областьОдеська областьАР Крим область

Запобігання корупції - Антикорупційна програма МВС та інформація про результати її виконання

  • ІНФОРМАЦІЯ про стан виконання МВС у І кварталі 2016 року заходів Державної програми щодо реалізації засад державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційної стратегії) на 2015 - 2017 роки (далі – Програма)

    ІНФОРМАЦІЯ

    про стан виконання МВС у І кварталі 2016 року заходів Державної програми щодо реалізації засад
    державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційної стратегії) на 2015 - 2017 роки
    (далі – Програма)

     

    № з/п

    Найменування заходу Програми

    Відповідальні за виконання,

    визначені

    Програмою

    Строк виконання, визначений Програмою

    Індикатор виконання, визначений Програмою

    Стан виконання заходів Програми

     

    I. Формування та реалізація державної антикорупційної політики

    1.

    Створення інституціонального механізму формування та моніторингу реалізації державної антикорупційної політики, зокрема започаткування роботи Національного агентства з питань запобігання корупції (далі − Агентство) сприяння активній діяльності Національної ради з питань антикорупційної політики

     

    1) ужиття заходів щодо забезпечення початку роботи Агентства:

     

     

     

     

     

     

    м) забезпечення укладення договорів про забезпечення доступу Агентства до інформаційних баз даних державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування

    Агентство,
    відповідні центральні та місцеві органи виконавчої влади, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування

    листопад 2015 р.

    угоди укладено

    Відповідно до Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» доступ Агентства до інформаційних баз даних ДМС буде забезпечено після створення ним відомчої інформаційної системи з підключенням її до Національної системи конфіденційного зв’язку України та створення комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю для обробки конфіденційної інформації. Також Адміністрація Держприкордонслужби готова до підключення Агентства до відомчої інформаційної бази даних. ДСНС опрацьовуються можливі технічні рішення забезпечення прямого доступу Агентства до відомчих інформаційних баз даних. 

    Крім того, 29.08.2015 укладено угоду щодо інформаційного співробітництва та організації взаємодії між Державною прикордонною службою України та Національним антикорупційним бюро України.

     

     

    н) забезпечення прямого доступу Агентства до інформаційних баз даних державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування

    Агентство,
    відповідні центральні та місцеві органи виконавчої влади, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування

    до 1 січня 2016 р.

    доступ Агентства до інформаційних баз даних забезпечено

     

     

    2) забезпечення реалізації Агентством усього комплексу функцій у сфері державної антикорупційної політики:

     

     

     

     

     

     

    б) підвищення ефективності роботи уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції, зокрема

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    проведення аналізу роботи уповноважених підрозділів (уповноважених осіб)

    Агентство,
    центральні та місцеві органи виконавчої влади

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Агентство,
    центральні та місцеві органи виконавчої влади

    грудень         2016 р.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    червень 2016 р.

    в органах, у яких приймаються антикорупційні програми, створено систему уповноважених підрозділів (уповноважених осіб), спроможних забезпечувати виконання Закону України “Про запобігання корупції” відповідно до звіту Агентства

     

    звіт за результатами аналізу підготовлено

    У зв’язку із реорганізацією в апараті МВС у листопаді 2015 року утворено самостійний структурний підрозділ – Управління запобігання корупції та проведення люстрації, яке є уповноваженим підрозділом апарату МВС з питань запобігання та виявлення корупції.

    Наказом МВС від 22.12.2015 № 1613 затверджено Положення про Управління, яке розміщено на офіційному веб-сайті МВС у підрубриці «Нормативні та організаційно-розпорядчі документи МВС з питань запобігання корупції, методичні матеріали» рубрики «Запобігання корупції».

    Крім того, в Національній гвардії України, центральних органах виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ, також утворено уповноважені підрозділи з питань запобігання та виявлення корупції.

     

     

    II. Запобігання корупції

    Створення доброчесної публічної служби

    8.

    Створення ефективної системи виявлення, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

     

    5) забезпечення на основі результатів аналізу корупційних ризиків проведення моніторингу дотримання законодавства щодо конфлікту інтересів та притягнення до відповідальності осіб, винних у його порушенні, а також відшкодування шкоди, заподіяної рішеннями, прийнятими в умовах конфлікту інтересів, або діями, вчиненими в таких умовах

    Агентство,
    центральні та місцеві органи виконавчої влади

    2016-2017 роки

    статистичні дані щодо виявлених фактів конфлікту інтересів, притягнення до відповідальності, відшкодування шкоди, заподіяної в умовах конфлікту інтересів, підготовлено

    Працівниками Управління запобігання корупції та проведення люстрації МВС під час проведення роз’яснювальних заходів щодо вимог до заповнення декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, організованих на виконання доручення керівництва МВС,  зверталася також увага суб’єктів декларування на дотримання вимог антикорупційного законодавства в частині запобігання і врегулювання конфлікту інтересів та на відповідальність за недотримання цих вимог. Зазначеним роз’ясненням охоплено близько:

     400 працівників апарату МВС;

    1000 працівників апарату Національної поліції та 70 працівників Головного управління Національної поліції України у м. Києві;   

    200 працівників Адміністрації Держприкордонслужби та 200 працівників кадрових служб територіальних органів і навчальних закладів Держприкордонслужби.

    Крім того, НАВС підготовлено проект методичного листа щодо роз’яснення поняття конфлікту інтересів для працівників апарату МВС, закладів, установ та підприємств, що належать до сфери управління МВС, а також для працівників та службовців Національної гвардії України, центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ. Після доопрацювання вказаний лист буде надіслано для використання у роботі для працівників системи МВС.  

    12.

    Створення механізму захисту осіб, які надають допомогу в запобіганні і протидії корупції (викривач)

     

    3) забезпечення можливості для внесення повідомлень про корупцію, зокрема через спеціальні телефонні лінії, офіційні веб-сайти, засоби електронного зв’язку

    державні органи, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування

    січень           2016 р.

    механізми для подання повідомлень про корупцію в державних органах, органах влади Автономної Республіки Крим та органах місцевого самоврядування створено

    На офіційному веб-сайті МВС у рубриці «Запобігання корупції» створено підрубрику «Зворотній зв'язок», у якій відвідувачам пропонується повідомляти на «лінію довіри» електронною поштою на адресу: anticor@mvs.gov.ua, у разі коли їм стали відомі факти порушення антикорупційного законодавства працівниками апарату МВС, територіальних органів, закладів, установ і підприємств, що належать до сфери управління МВС, а також співробітниками Національної гвардії України та органів, підконтрольних Міністрові.

    На офіційному веб-сайті Головного сервісного центру МВС, що наразі працює у тестовому режимі, запроваджено розділ «Антикорупція», де міститься інформація з питань запобігання корупції та очищення влади. У розділі, зокрема,  розміщено інформацію про можливі способи інформування про виявлені громадянами факти корупції: у письмовому вигляді за адресою:
    м. Київ, вул. Лук’янівська, 62, 04071; на електронну поштову скриньку anticor@hsc.gov.ua

    На офіційному веб-сайті Національної гвардії України розміщено номер телефону довіри, забезпечено надання у режимі он-лайн консультації, створена рубрика "Запобігання корупції", де запроваджено, зокрема, підрубрики "Антикорупційні заходи", "Контакти", "Повідомити про корупцію".

    Національною поліцією України відкрито Саll-центр за номером телефону 0-800-50-02-02.

    Наразі громадяни з усіх регіонів держави зможуть повідомляти про неправомірні дії працівників поліції; дізнаватися про хід розгляду поданих заяв; отримувати довідкову інформацію. Саll-центр працює у цілодобовому режимі.

     У ДСНС України та його територіальних підрозділах забезпечено можливість для внесення повідомлень про корупцію, зокрема через спеціальні телефонні лінії, офіційні сайти, засоби електронного зв’язку.

    З метою реалізації громадянами України, іноземцями та особами без громадянства права вносити пропозиції щодо поліпшення діяльності ДМС України, викривати недоліки в роботі та оскаржувати дії посадових осіб, у територіальних підрозділах на стендах з консультативно-довідковою інформацією розміщено відомості про канали зв’язку з сектором запобігання та виявлення корупції ДМС, зокрема українською, російською та англійською мовами.

    Також забезпечено можливість внесення повідомлень про корупцію поштою або особисто (усно) під час особистого прийому громадян за графіком роботи Приймальної громадян ДМС, за графіком особистого прийому громадян керівництвом ДМС за адресою: 01001, м. Київ, вул. Володимирська, 9, за номером телефонної «гарячої лінії» ДМС (044) 278-50-30, через соціальний додаток Skype та на електронну скриньку: hotline@dmsu.gov.ua. Зазначена інформація розміщена на офіційному веб-сайті ДМС та                офіційних веб-сайтах територіальних органів ДМС. Дорученням Голови ДМС від 04.04.2016 № Д/62/1-16 доручено начальникам ГУДМС, УДМС в областях та місті Києві довести                   до відома всіх працівників ДМС інформацію про впровадження   в апараті ДМС електронної поштової скриньки dovira@dmsu.gov.ua, на яку працівники матимуть змогу повідомляти про факти незаконного оформлення паспортів громадянина України, паспорта громадянина України для виїзду за кордон або документування іноземців, інші порушення чинного законодавства.

    У Держприкордонслужбі України створено механізми для подання заяв громадян, у тому числі анонімних повідомлень, які надходять за допомогою засобів електронного зв’язку, а також на телефон відомчої служби „Довіра”.

     

    Запобігання корупції в діяльності органів виконавчої влади

    14.

    Впровадження системного підходу до запобігання корупції в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування на основі результатів аналізу корупційних ризиків

     

    1) запровадження виконання антикорупційних програм в органах виконавчої влади відповідно до Закону України „Про запобігання корупції”:

     

     

     

     

     

     

    б) забезпечення затвердження антикорупційних програм у центральних та місцевих органах виконавчої влади

    Агентство, центральні та місцеві органи виконавчої влади

    щороку до 1 березня

    програми затверджено в усіх органах виконавчої влади відповідно до закону

    Наказом МВС від 29.02.2016 № 142 затверджено Антикорупційну програму МВС на 2016 рік, яку розміщено на офіційному веб-сайті МВС у підрубриці «Антикорупційна програма МВС та інформація про результати її виконання» рубрики «Запобігання корупції», та затверджено склад комісії з координації та моніторингу Антикорупційної програми.

    7 квітня 2016 року відбулося засідання комісії, на якому розглянуто стан виконання у І кварталі поточного року Антикорупційної програми МВС на 2016 рік.

    Крім того, погоджено з МВС та затверджено власні антикорупційні програми в Національній гвардії України (наказ від 22.03.2016 № 166), Національній поліції України (наказ від 22.03.2016 № 231), Державній прикордонній службі України (наказ від 29.02.2016  № 98АГ), ДСНС (наказ від 01.03.2016 № 96), які розміщено на офіційних веб-сайтах зазначених державних органів. Програма ДМС погоджена МВС і знаходиться на розгляді у Голови ДМС. 

     

    15.

    Усунення передумов вчинення корупційних правопорушень під час здійснення адміністративних процедур

     

    2) Здійснення практичних заходів щодо усунення корупційних чинників у адміністративних процедурах, зокрема забезпечення:

     

     

     

     

     

     

    а) розвитку інтегрованих прозорих офісів − центрів надання адміністративних послуг

    Мінекономрозвитку, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади

    2015-2016 роки

    мережу інтегрованих прозорих офісів створено, зокрема у 2015 році − офіси створено у містах з населенням понад 100 тис. осіб

    Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.10.2015 № 889 «Про утворення територіальних органів з надання сервісних послуг Міністерства внутрішніх справ» у кожній області створено регіональні сервісні центри з надання сервісних послуг МВС.

    На сьогодні функціонує 147 територіальних сервісних центрів МВС, що входять до складу 26 регіональних сервісних центрів МВС, діяльність яких координується Головним сервісним центром МВС.

    Крім цього, на сьогодні здійснюються заходи з утворення мобільних сервісних центрів МВС, які надаватимуть послуги у віддалених та гірських місцевостях країни, а також у районах, де відсутні територіальні сервісні центри МВС.

    Також 14.07.2015  Верховною Радою України в першому читанні прийнято проект Закону України «Про сервісні послуги та сервісні центри Міністерства внутрішніх справ України»
    (реєстр.  № 2567 від 06.04.2015). Зазначеним законопроектом передбачається впорядкувати перелік сервісних, у тому числі адміністративних, послуг та визначити чіткий порядок їх надання через утворені Кабінетом Міністрів України територіальні органи МВС (Головний центр з надання сервісних послуг та територіальні центри з надання сервісних послуг).

    Крім того, ДСНС  спрощено форму декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, яка буде використовуватися  інтегрованими прозорими офісами – центрами під час здійснення адміністративної процедури  з реєстрації такої декларації.

     

     

    б) визначення за результатами реалізації пілотних проектів доцільності передачі органам місцевого самоврядування повноважень з надання базових адміністративних послуг, зокрема щодо реєстрації місця проживання та видачі документів, що посвідчують особу, реєстрації суб’єктів господарювання та прав на нерухоме майно, реєстрації транспортних засобів та видачі посвідчень водія

    Мін’юст,
    МВС,
    інші центральні та місцеві органи виконавчої влади

    вересень         2015 р.

    повноваження з надання базових адміністратив-них послуг передано органам місцевого самоврядування

    Проектом Закону України «Про сервісні послуги та сервісні центри Міністерства внутрішніх справ України» (№ 2567), прийнятим 14.07.2015 Верховною Радою України в першому читанні, передбачається передача органам місцевого самоврядування повноважень з надання базових адміністративних послуг, зокрема, стосовно реєстрації транспортних засобів та видачі посвідчення водія з 1 січня 2018 року.

    Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30.09.2015 № 1031 внесено зміни у додаток до розпорядження Кабінету Міністрів України від  16.05.2014 № 523 «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг», згідно з якими адміністративні послуги ДМС, наведені у затвердженому цим розпорядженням переліку, надаватимуться як через відповідні центри надання адміністративних послуг, так і безпосередньо територіальними органами ДМС (до завершення матеріально-технічного забезпечення центрів).

    Верховною Радою України 10.12.2015 прийнято Закон України № 888-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг (набрав чинності 29.12.2015), відповідно до якого з 04.04.2016  повноваження у сфері реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб делегуються органам місцевого самоврядування (виконавчому органу сільської, селищної або міської ради, сільському голові (у випадку, коли відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено) як органам реєстрації, що здійснюють реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідної сільської, селищної або міської ради.

    02.03.2016 прийнято розпорядження КМУ «Про визнання такими, що втратили чинність, розпоряджень КМУ від 9 жовтня 2013 № 1000                     та від 22 жовтня 2014 № 1017» та постанову КМУ № 207 «Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації  до єдиного державного демографічного реєстру», проекти яких були розроблені ДМС на виконання пункту 3 доручення Прем`єр-міністра України від 11.01.2016 № 52170/1/1-15 до підпунктів 3 і 4 пункту 5 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України № 888-VIII.

     

    16.

    Посилення спроможності протидіяти корупції на державних підприємствах, у господарських товариствах (у яких державна частка перевищує  50 %)

     

    1) забезпечення:

     

     

     

     

     

     

    а) затвердження антикорупційних програм та призначення уповноважених осіб на державних підприємствах, у господарських товариствах (у яких державна частка перевищує 50 відсотків) відповідно до Закону України „Про запобігання корупції”

    відповідні центральні органи виконавчої влади

    щороку          до 1 квітня

    програми затверджено, уповноважених осіб призначено

    Наказом МВС від 15.01.2016 № 23 зобов’язано керівників усіх закладів, установ та підприємств, що належать до сфери управління МВС, розробити, погодити  з МВС та затвердити власні антикорупційні програми.

    З метою забезпечення виконання цього доручення Управлінням з питань запобігання корупції та проведення люстрації МВС підготовлено методичні рекомендації щодо розроблення антикорупційних програм, які розміщено у підрубриці «Інформаційно-довідкові матеріали» рубрики «Запобігання корупції» офіційного веб-сайту МВС.

    При погодженні програм підвідомчих установ звертається увага їх керівників на необхідність розміщення цих програм на власних офіційних веб-сайтах. 

     

    Забезпечення доступу до суспільно важливої інформації

    20.

    Зменшення можливостей для корупції шляхом підвищення прозорості прийняття рішень та надання доступу до інформації

     

    4) проведення аналізу доступності публічних реєстрів, які містять суспільно важливу інформацію, подання пропозицій щодо розкриття даних, які містяться в таких реєстрах, з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних, спрощення доступу (у тому числі шляхом здешевлення)

    центральні органи виконавчої влади

    березень          2016 р.

    пропозиції щодо внесення змін до законодавства подано до Кабінету Міністрів України

    На засіданні Уряду 25 березня 2016 року прийнято постанову № 260 «Деякі питання надання інформації про зареєстровані транспортні засоби та їх власників», розроблену фахівцями Головного сервісного центру МВС разом із заінтересованими структурними підрозділами Міністерства внутрішніх справ України та центральними органами виконавчої влади.

    Також, відповідно до Порядку ведення реєстру атестованих аварійно-рятувальних служб, затвердженого наказом МВС України від 13.11.2014 № 1213, реєстр атестованих аварійно-рятувальних служб (далі – Реєстр), розміщено у загальному доступі на офіційному сайті ДСНС України в розділі «Адміністративні послуги».

    Крім того, розроблено проект наказу ДМС                 «Про затвердження Переліку наборів даних, що оприлюднюються у формі відкритих даних у ДМС», яким передбачено розміщення                         на офіційному веб-сайті ДМС реєстру наборів даних у формі систематизованого переліку наборів даних, який дає змогу ідентифікувати кожен з оприлюднених наборів даних, отримати їх головні параметри, у тому числі – гіперпосилання, для доступу до набору даних в Інтернеті.

    Також, наказом передбачено відповідальним особам за його виконання дотримуватися вимог частини третьої статті 101  Закону України «Про доступ до публічної інформації» щодо оприлюднення наборів даних, які містять персональні дані фізичної особи.

    Розроблено проект наказу МВС «Про затвердження Порядку отримання шляхом безпосереднього доступу органами державної влади відомостей з Єдиного державного демографічного реєстру», що встановлює механізм надання відомостей з Єдиного державного демографічного реєстру органам державної влади, в тому числі НАБУ, шляхом безпосереднього доступу до Реєстру з метою забезпечення їх достовірною інформацією про документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус, які оформлені та видані засобами  цього Реєстру. 

     

                       

     

    Начальник Управління запобігання корупції

    та проведення люстрації МВС України                                                                                                                                                                                         А.Б. Фодчук

    детальніше
  • Запобіганя корупції - Антикорупційна програма Міністерства внутрішніх справ України на 2016 рік

    ЗАТВЕРДЖЕНО

    наказ МВС

     29.02.2016 р.  №  142

     

     

     

    АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
    Міністерства внутрішніх справ України на 2016 рік

     

    Загальні положення

    Антикорупційну програму Міністерства внутрішніх справ України
    на 2016 рік (далі – Антикорупційна програма МВС) розроблено на виконання Державної програми щодо реалізації засад державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційної стратегії) на 2015-2017 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 року № 265 (далі – Державна програма).

    Політика Міністерства внутрішніх справ України щодо запобігання і протидії корупції в апараті МВС, територіальних органах, закладах, установах і на підприємствах, що належать до сфери управління МВС, а також в Головному управлінні Національної гвардії України та Національній поліції України, Адміністрації Державної прикордонної служби України, Державній службі України з надзвичайних ситуацій, Державній міграційній службі України, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ (далі – система МВС), ґрунтується на принципах:

    верховенства права;

    доброчесності на публічній службі;

    формування негативного ставлення до корупції

    невідворотності покарання за корупційні правопорушення;

    ефективності та законності використання бюджетних коштів;

    прозорості та відкритості діяльності;

    залучення громадськості до антикорупційних заходів.

    В основу розроблення Антикорупційної програми МВС покладено такі принципи:

    відповідність реалізованих антикорупційних заходів Конституції України, законодавству України у сфері запобігання корупції та іншим нормативним правовим актам;

    необхідність створення внутрішньої організаційної системи запобігання і протидії корупції;

    участь працівників у формуванні та реалізації антикорупційних стандартів і процедур;

    відповідальність та невідворотність покарання для працівників незалежно від займаної посади та інших умов у разі вчинення ними корупційних та пов’язаних з корупцією правопорушень;

    регулярний моніторинг ефективності впроваджених антикорупційних заходів.

    В Антикорупційній програмі МВС визначено мету, проблему та шляхи і способи її розв’язання, завдання і заходи з визначенням відповідальних за їх виконання, строків, індикаторів виконання (очікуваний результат), а також джерел фінансування. В Антикорупційній програмі МВС наведено також очікувані результати, порядок здійснення моніторингу та періодичність перегляду програми,  оцінка ефективності її виконання.

    Мета

    Метою Антикорупційної програми МВС є:

    створення ефективної системи запобігання і протидії корупції в апараті МВС, територіальних органах, закладах, установах і на підприємствах, що належать до сфери управління МВС;

    забезпечення створення та координація системи запобігання і протидії корупції в Головному управлінні Національної гвардії України, Національній поліції України, Адміністрації Державної прикордонної служби України, Державній службі України з надзвичайних ситуацій,  Державній міграційній службі України;

    подальше впровадження механізмів прозорості, доброчесності, зниження корупційних ризиків у системі МВС та підвищення рівня довіри громадян до діяльності правоохоронних органів.

     

    Проблема, шляхи та способи її розв’язання

    Протягом 2015 року Міністерством внутрішніх справ України ініційовано та здійснено ряд реформаційних заходів, спрямованих на зниження рівня корупції в системі МВС. Утворено Національну поліцію України, до якої набрано новий склад працівників, у тому числі шляхом проведення атестації колишніх працівників міліції.

    Затверджено нову структуру апарату МВС, у якій утворено Управління запобігання корупції та проведення люстрації і визначено його уповноваженим підрозділом апарату МВС з питань запобігання та виявлення корупції.

    Крім того,  підготовлено проекти законодавчих актів та актів Уряду щодо покращення якості сервісних послуг, які надаються громадянам Міністерством внутрішніх справ.

    Водночас, робота щодо запобігання корупції у системі МВС, що проводилася протягом минулого року, потребує посилення.

    Як свідчать статистичні дані Звіту про стан протидії корупції
    (форма № 1-КОР), кількість осіб органів внутрішніх справ, притягнутих у 2015 році до адміністративної відповідальності (штраф) за корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення, порівняно з 2014 роком зменшилася з 51 до 45, проте кількість осіб, притягнутих до кримінальної відповідальності за такі правопорушення, збільшилася зі 157 до 203.

    Проблему передбачається розв’язати шляхом об’єднання зусиль керівництва Міністерства внутрішніх справ України, Національної гвардії України, Національної поліції України, Адміністрації Державної прикордонної служби України, Державної служби України з надзвичайних ситуацій,  Державної міграційної служби України, а також керівників закладів, установ і підприємств, що належать до сфери управління МВС, та громадських (неурядових) організацій, спрямованих на реалізацію у сфері антикорупційної політики таких пріоритетних напрямів:

    створення ефективного механізму запобігання і протидії корупції;

    реалізація антикорупційної політики в кадровому менеджменті, забезпечення доброчесності працівників, формування негативного ставлення до корупції;

    здійснення заходів щодо дотримання вимог фінансового контролю, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів;

    запобігання корупції у сфері державних закупівель;

    посилення ефективності управління фінансовими ресурсами, забезпечення прозорості виконання бюджетних програм, розвиток та підтримка системи внутрішнього фінансового контролю;

    створення умов для повідомлень про факти порушення вимог антикорупційного законодавства, надання допомоги особам, які повідомляють про порушення вимог антикорупційного законодавства;

    забезпечення відкритості та прозорості, залучення громадськості до здійснення антикорупційних заходів.

     

    Завдання і заходи

    Заходи з виконання МВС Державної програми наведено в додатку 1.

    Заходи щодо запобігання і протидії корупції в апараті МВС, територіальних органах, закладах, установах і на підприємствах, що належать до сфери управління МВС, наведено в додатку 2.

     

    Очікувані результати

    Виконання Антикорупційної програми МВС дасть змогу:

    продовжити реалізацію антикорупційних заходів, започаткованих у минулих роках;

    удосконалити систему запобігання і протидії корупції в апараті МВС, територіальних органах, закладах, установах і на підприємствах, що належать до сфери управління МВС;

    забезпечити створення та удосконалення системи запобігання і протидії корупції в Головному управлінні Національної гвардії України та в Національній поліції, Адміністрації Державної прикордонної служби України, Державній службі з надзвичайних ситуацій, Державній міграційній службі, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ;

    продовжити подальше запровадження механізмів прозорості та доброчесності в діяльності працівників системи МВС;

    знизити кількість корупційних та пов’язаних з корупцією правопорушень  у системі МВС;

    підвищити рівень довіри громадян до діяльності правоохоронних органів.

     

     

    Моніторинг виконання та оцінка ефективності

    Моніторинг та координація виконання Антикорупційної програми МВС здійснюється комісією з моніторингу виконання Антикорупційної програми МВС (далі – комісія) на чолі із заступником Міністра внутрішніх справ – керівником апарату, склад якої затверджується наказом МВС. До складу комісії входять представники Управління запобігання корупції та проведення люстрації (далі – Управління), інших заінтересованих структурних підрозділів апарату МВС, а також можуть входити представники закладів, установ і підприємств, що належать до сфери управління МВС.

    Засідання комісії проводяться не рідше одного разу на квартал. Підготовка та організація засідання комісії покладається на Управління.

    Рішення комісії, оформлене у вигляді протоколу, є підставою для здійснення в установленому порядку корегувальних дій щодо Антикорупційної програми МВС.

    У період між засіданням комісії безпосередня організація роботи з виконання Антикорупційної програми МВС, формування пропозицій у разі необхідності в її корегуванні та поточний моніторинг здійснюється Управлінням, яке звітує про хід виконання Антикорупційної програми МВС перед заступником Міністра – керівником апарату.

    Незалежний громадський контроль Антикорупційної програми МВС здійснюється Громадською радою при МВС. До контролю можуть також залучатися міжнародні інституції.

    Оцінка ефективності виконання Антикорупційної програми МВС комісією здійснюється щопівроку, у тому числі під час розгляду узагальненої інформації, що подається до Національного агентства з питань запобігання корупції, про стан виконання в Міністерстві внутрішніх справ України Державної програми.

    Крім того, за підсумками виконання Антикорупційної програми МВС оцінка її ефективності здійснюється на засіданні колегії Міністерства внутрішніх справ України та враховується при розробленні Антикорупційної програми МВС на наступний рік.

    Програма підлягає перегляду в разі внесення змін до Державної програми, інших актів законодавства у сфері запобігання корупції або якщо виявлено недостатньо ефективні заходи, передбачені програмою, у процесі їх реалізації.

     

     

    Обсяги та джерела фінансування 

    Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів державного бюджету в межах видатків, передбачених Міністерству внутрішніх справ України, а також інших джерел, не заборонених законом.

     

    Перелік скорочень,

    які використовуються в Антикорупційній програмі МВС

     

    ГСЦ – Головний сервісний центр МВС.

    ГУ НГУ – Головне управління Національної гвардії України.

    ДАРОУ – Департамент аналітичної роботи та організації управління МВС.

    ДВА –  Департамент внутрішнього аудиту МВС.

    ДЗЗ –  Департамент забезпечення та зв’язку МВС.

    ДІТ – Департамент інформаційних технологій МВС.

    ДК – Департамент комунікацій МВС.

    ДМСЄІ – Департамент міжнародного співробітництва та європейської інтеграції МВС.

    ДМС –  Державна міграційна служба України

    ДНДІ –  Державний науково-дослідний інститут МВС.

    ДПООНД – Департамент персоналу, організації освітньої та наукової діяльності МВС.

    ДРСДЗ – Департамент режимно-секретного та документального забезпечення МВС.

    ДСНС –  Державна служба України з надзвичайних ситуацій.

    ДФОП – Департамент фінансово-облікової політики МВС.

    ДФППМОВМ – Департамент формування політики щодо підконтрольних Міністрові органів влади та моніторингу МВС.

    МВС –  Міністерство внутрішніх справ України.

    НАВС – Національна академія внутрішніх справ.

    УЗКПЛ – Управління запобігання корупції та проведення люстрації МВС.

    УЛ – Управління ліцензування МВС

     

     

     

    Начальник Управління запобігання

    корупції та проведення люстрації МВС                                    А.Б. Фодчук

     

    Додаток 1

    до Антикорупційної програми МВС

     

    І. Заходи з виконання Державної програми щодо реалізації засад

    державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційної стратегії) на 2015-2017 роки,
    затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2015 року № 265

     

     

    № з/п

    Найменування завдання/заходу
    (із зазначенням номеру завдання та номеру заходу) Державної програми, співвиконавцем якого є МВС

    Строк виконання, визначений Державною   програмою

    Найменування заходу в МВС

    Строк виконання в МВС

    Відповідальний за виконання в МВС

    Індикатор виконання (очікуваний результат)

    Джерела фінансування

     

     

    І. Формування та реалізація державної антикорупційної політики

     

    1.

    Забезпечення укладення договорів про забезпечення доступу Національного агентства з питань запобігання корупції (далі – Агентство)  до інформаційних баз даних державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування
    (завдання 1, захід 1)

    листопад
    2015 р.

    укладання договорів про забезпечення доступу Агентства до інформаційних баз даних Національної поліції, ДМС України, Адміністрації Держприкордон-служби України, ДСНС України та ГУ Національної гвардії 

    протягом місяця після надходжен-ня звернень Агентства

    ДІТ

    Національна поліція

    Адміністрація Держприкордон-служби

    ДМС

    ДСНС

    ГУ НГУ

     

     

     

    укладені договори

    в межах коштів державного бюджету

    2.

    Забезпечення прямого доступу Агентства до інформаційних баз даних державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування
    (завдання 1, захід 1)

    до 1 січня
    2016 р.

    забезпечення доступу Агентства до інформаційних баз даних  Національної поліції, ДМС України, Адміністрації Держприкордон-служби України, ДСНС України та ГУ Національної гвардії

    у строки, визначені договорами про забезпечення доступу

    ДІТ

    Національна поліція

    Адміністрація Держприкордон-служби

    ДМС

    ДСНС

    ГУ НГУ

     

    забезпечено доступ до баз даних

    в межах коштів державного бюджету

    3.

    Організація проходження стажування, навчальних візитів працівників апарату Агентства до антикорупційних органів іноземних держав, візитів іноземних фахівців до Агентства
    (завдання 1, захід 2)

    перший етап – 2015 рік 
    другий етап – 2016 рік 
    третій етап – 2017 рік 
    відповідно до програм міжнародної співпраці

    надання, у разі необхідності, допомогу Агентству в організації проходження стажування, навчальних візитів працівників апарату Агентства до антикорупційних органів іноземних держав, візитів іноземних фахівців до Агентства

    у строки, запропоно-вані  Агентством

    ДМСЄІ

    ДПООНД

     

    надано допомогу Агентству в організації проходження стажування, навчальних візитів працівників його апарату 

    в межах коштів державного бюджету та коштів міжнародної фінансової допомоги

    4.

    Проведення аналізу роботи уповноважених підрозділів з питань запобігання та виявлення корупції (уповноважених осіб)
     (завдання 1, захід 2)

    червень
    2016 р.

    проведення аналізу роботи Управління запобігання корупції та проведення люстрації МВС та уповноважених підрозділів з питань запобігання та виявлення корупції Національної поліції

    Адміністрації Держприкордон-служби, ДМС, ДСНС та ГУ НГУ

     

    червень
    2016 р.

    УЗКПЛ

    Національна поліція

    Адміністрація Держприкордон-служби

    ДМС

    ДСНС

    ГУ НГУ

    підготовлено звіти про роботу відповідних уповноважених підрозділів з питань запобігання та виявлення корупції

    в межах коштів державного бюджету 

    5.

    Забезпечення проведення тренінгів для працівників уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) не рідше ніж двічі на рік (завдання 1, захід 2)

    відповідно до строків, визначених Агентством

    забезпечення участі працівників Управління запобігання корупції та проведення люстрації МВС та уповноважених підрозділів з питань запобігання та виявлення корупції Національної поліції

    Адміністрації Держприкордон-служби

    ДМС,

    ДСНС та

    ГУ НГУ у тренінгах, організованих Агентством

    відповідно до строків, визначених Агентством

    УЗКПЛ

    Національна поліція

    Адміністрація Держприкордон-служби

    ДМС

    ДСНС

    ГУ НГУ

    охоплено навчанням не менше 50% штатної чисельності уповноваженого підрозділу

    в межах коштів державного бюджету та коштів міжнародної фінансової допомоги

    6.

    Забезпечення ефективної реалізації Закону України “Про запобігання корупції”, зокрема утворення та забезпечення діяльності робочої групи за участю працівників апарату Агентства, заінтересованих державних органів, громадськості, представників бізнесу з метою моніторингу реалізації Закону (завдання 1, захід 2)

    Листопад –грудень 2015 р.

    забезпечення участі працівника Управління запобігання корупції та проведення люстрації МВС у роботі робочої групи щодо моніторингу реалізації Закону України «Про запобігання корупції»

    протягом тижня після надходжен-ня до МВС відповідного звернення Агентства

    УЗКПЛ

    визначено представника МВС для участі у робочій групі

    в межах коштів державного бюджету

     

    ІІ. Запобігання корупції

    7.

    Забезпечення можливості для внесення повідомлень про корупцію, зокрема через спеціальні телефонні лінії, офіційні веб-сайти, засоби електронного зв’язку (завдання 12, захід 3)

    січень 2016 р.

    запровадження на офіційних веб-сайтах МВС, органах влади, підконтрольних Міністру внутрішніх справ, рубрики «Запобігання корупції», де передбачити можливість внесення громадянами повідомлень про порушення антикорупційного законодавства працівниками органів та установ системи МВС

    січень
    2016 р.

    ДІТ

    ДК

    УЗКПЛ

    ГУ НГУ  Національна поліція

    ДМС

    ДСНС

    Адміністрація Держприкордон-служби

    запроваджено рубрики «Запобігання корупції»

    в межах коштів державного бюджету

    8.

    Впровадження системного підходу до запобігання корупції в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування на основі результатів аналізу корупційних ризиків, зокрема,  забезпечення затвердження антикорупційних програм у центральних та місцевих органах виконавчої влади
    (завдання 14, захід 1)

    щороку до 1 березня

    розроблення та подання погодження до МВС проектів власних антикорупційних програм на 2016 рік

    до 25 лютого 2016 р.

    УЗКПЛ

    ГУ НГУ  Національна поліція

    ДМС

    ДСНС

    Адміністрація Держприкордон-служби

    видано відомчі накази

    в межах коштів державного бюджету

    9.

    Забезпечення розвитку інтегрованих прозорих офісів-центрів надання адміністративних послуг (завдання 15, захід 2)

    2015-2016 роки

    створення офіс-центрів з надання адміністративних послуг, які належать до системи МВС

    протягом 2016 р.

    ГСЦ

    Національна поліція

    ДМС

    ДСНС

     

    створено мережу офіс-центрів

    в межах коштів державного бюджету

    10.

    Визначення за результатами реалізації пілотних проектів доцільності передачі органам місцевого самоврядування повноважень з надання базових адміністративних послуг, зокрема щодо реєстрації місця проживання та видачі документів, що посвідчують особу, реєстрації суб’єктів господарювання та прав на нерухоме майно, реєстрації транспортних засобів та видачі посвідчень водія (завдання 15, захід 2)

    вересень
    2015 р.

    здійснення організаційних заходів щодо передачі органам місцевого самоврядування повноважень щодо місця проживання та видачі документів, що посвідчують особу,  реєстрації транспортних засобів та видачі посвідчень водія

    у строки, визначені законодав-ством 

    Національна поліція

    ДМС

     

     

    Передано органам місцевого самоврядну-вання повноваження щодо надання базових адмінпослуг

    в межах коштів державного бюджету

    11.

    Забезпечення затвердження антикорупційних програм та призначення уповноважених осіб на державних підприємствах, у господарських товариствах (у яких державна частка перевищує 50 відсотків) відповідно до Закону України “Про запобігання корупції”
    (завдання 16, захід 1)

    щороку до 1 квітня

    організація розробки, затвердження антикорупційних програм державних підприємств, господарських товариств (у яких державна частка перевищує 50 відсотків), а також інших юридичних осіб, які є учасниками попередньої кваліфікації, учасниками процедури закупівлі відповідно до Закону України "Про здійснення державних закупівель", якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг), робіт дорівнює або перевищує 20 мільйонів гривень, що належать до сфери управління МВС або до сфери управління органів влади, підконтрольних Міністру внутрішніх справ, визначення уповноважених осіб з реалізації антикорупційної програми

    до 1 квітня 2016 р.

    ДЗЗ

    структурні підрозділи апарату МВС в межах компетенції

    Національна поліція

    Адміністрація Держприкордон-служби

    ДМС

    ДСНС

    ГУ НГУ

    затверджено антикорупційні програми та визначено з їх реалізації уповноважених осіб

    в межах коштів державного бюджету

    12.

    Проведення тренінгів для детективів Національного антикорупційного бюро, слідчих МВС, прокурорів, суддів щодо особливостей виявлення, розслідування та судового розгляду справ стосовно зловживань у сфері державних закупівель (завдання 17, захід 8)

    вересень
    2015 р.

    забезпечення участі слідчих Національної поліції у проведенні тренінгів щодо особливостей виявлення, розслідування та судового розгляду справ стосовно зловживань у сфері державних закупівель

    у строки, визначені Агентством

    Національна поліція

    забезпечено участь слідчих Національної поліції в тренінгах

    в межах коштів державного бюджету та коштів міжнародної технічної допомоги

    13.

    Проведення аналізу доступності публічних реєстрів, які містять суспільно важливу інформацію, подання пропозицій щодо розкриття даних, які містяться в таких реєстрах, з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних, спрощення доступу (у тому числі шляхом здешевлення) (завдання 20, захід 4)

    березень
    2016 р.

    надання пропозицій Кабінету Міністрів України щодо внесення змін до законодавства для забезпечення  можливості (з урахуванням вимог законодавства про захист персональних даних) розкриття даних, які містяться в публічних реєстрах, що містять суспільно важливу інформацію, спрощення до їх доступу (у тому числі шляхом здешевлення)  

    березень
    2016 р.

    ДІТ

    ГСЦ

    Національна поліція

    ДМС

    Адміністрація Держприкордон-служби

    ДСНС

     

    надано пропозиції Кабінету Міністрів України

    в межах коштів державного бюджету

    14.

     

     

    забезпечення створення національної системи біометричної верифікації та ідентифікації громадян України, іноземців та осіб без громадянства 

    грудень
    2016 р.

    ДМС

    ДФППМОВМ

     

    створено національну систему

    в межах коштів державного бюджету та коштів міжнародної технічної допомоги

     

    ІІІ. Покарання за корупцію

    15.

    Подання до Кабінету Міністрів України плану заходів з реалізації Закону України “Про Державне бюро розслідувань” та створення відповідної міжвідомчої робочої групи (завдання 1, захід 3)

    протягом трьох місяців з дня набрання чинності Законом

    подання до Мін’юсту пропозицій до  плану заходів з реалізації Закону України “Про Державне бюро розслідувань” та пропозиції щодо кандидатури для включення до складу міжвідомчої робочої групи

    протягом місяця з дня набрання чинності Законом

    ДФППМОВМ

    Національна поліція

    надано пропозиції Мін’юсту

    в межах коштів державного бюджету

     

     

    Начальник Управління запобігання

    корупції та проведення люстрації МВС                                             А.Б. Фодчук

     

     

    Додаток 2

    до Антикорупційної програми МВС

     

    ІІ. Заходи щодо запобігання і протидії корупції в апараті МВС, територіальних органах, закладах, установах
    і на підприємствах, що належать до сфери управління МВС

    Найменування завдання

    Зміст заходу

    Строк виконання

    Відповідальний за виконання

    Індикатор виконання (очікуваний результат)

    Джерела фінансування

    1. Створення ефективного механізму системи запобігання і протидії корупції в системі МВС

    1. Запровадження системного підходу до запобігання і протидії корупції в апараті та установах МВС

    1) розробка та затвердження Антикорупційної програми МВС

    лютий

    2016 р.

    УЗКПЛ

    структурні підрозділи апарату МВС

    Національна поліція

    Адміністрація Держприкордон-служби

    ДМС

    ДСНС

    ГУ НГУ

    підписано наказ МВС про затвердження Антикорупційної програми МВС

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті на утримання відповідних державних органів

     

    2) створення комісії з координації та моніторингу Антикорупційної програми МВС

    лютий
    2016 р.

    УЗКПЛ

    заінтересовані структурні підрозділу апарату МВС

    підписано наказ МВС про створення комісії

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

    3) засідання комісії з   координації та моніторингу Антикорупційної програми МВС з метою:

     - організації роботи комісії;

     

     - щоквартального аналізу виконання Антикорупційної програми МВС

     

     

     

     

    до

    10 березня
    2016 р.

     

    до 3 квітня,

    3 липня,

    3 жовтня

    2016 р.

    УЗКПЛ

     

    підписано протокол засідання комісії

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

    4) надання державним підприємствам, господарським товариствам, інших юридичним особам, що належать до сфери управління МВС, методичної допомоги в розробленні таких програм

    до
    10 березня 2016 р.

    УЗКПЛ

    надано методичну допомогу

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

    5) погодження проектів антикорупційних програм  державних підприємств, господарських товариств, інших юридичних осіб, що належать до сфери управління МВС

    до
    25 березня 2016 р.

    УЗКПЛ

    погоджено проекти антикорупційних програм,  

    посилено спроможність

    протидіяти корупції на

    державних підприємствах, господарських товариствах, інших юридичних особах, що належать до сфери управління МВС,

    забезпечено їх право бути

    учасниками попередньої

    кваліфікації, процедури

    закупівлі відповідно

    до Закону України “Про

    здійснення державних

    закупівель”

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

    6) проведення перевірок  на відібраних за результатами попереднього аналізу корупціогенних ризиків державних підприємствах, у господарських товариствах, інших юридичних особах, що належать до сфери управління МВС, дотримання Закону України «Про запобігання корупції» у частині затвердження та виконання антикорупційних програм

    протягом  року 

    УЗКПЛ

    ДЗЗ

    ДВА

     

    підготовлено довідки з висновками та відповідними пропозиціями за результатами проведених перевірок

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

    7) розроблення методології оцінювання корупціогенних ризиків у діяльності Міністерства внутрішніх справ України 

    вересень 2016 р. 

    УЗКПЛ

    ДНДІ

    НАВС

    розроблено методологію оцінювання корупціогенних ризиків

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті, кошти міжнародної технічної допомоги

    2. Забезпечення ефективного функціонування підрозділів (осіб) з питань запобігання та виявлення корупції апарату МВС, закладів, установ та підприємств, що належать до сфери управління МВС, а також органів влади, підконтрольних Міністру внутрішніх справ

    1) укомплектування персоналом Управління запобігання корупції та проведення люстрації МВС 

    лютий
    2016 р.

    УЗКПЛ

     

    заповнено вакантні посади в УЗКПЛ

     

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

    2) здійснення організаційних заходів щодо утворення (визначення) в органах влади, підконтрольних Міністру, уповноважених підрозділів з питань запобігання та виявлення корупції, а також визначення відповідальних з цього питання осіб у закладах, установах та підприємствах, що належать до сфери управління МВС

    лютий
    2016 р.

    УЗКПЛ

    ДПООНД

    ДЗЗ

    видано внутрівідомчі накази щодо утворення (визначення) уповноважених підрозділів (відповідальних осіб)

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

    3) підготовка інформації про керівників підрозділів (відповідальних осіб) з питань запобігання та виявлення корупції органів влади, підконтрольних Міністру, та  закладів, установ, підприємств, що належать до сфери управління МВС

    лютий
    2016 р.

    УЗКПЛ

    узагальнено інформацію про керівників підрозділів (відповідальних осіб)

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

    4) проведення нарад-семінарів з керівниками  підрозділів (відповідальними особами) з питань запобігання та виявлення корупції органів влади, підконтрольних Міністру, та  закладів, установ, підприємств, що належать до сфери управління МВС

    щокварталу

    УЗКПЛ

    ДПООНД

    ДЗЗ

    ГСЦ

    підписано протокол проведеної наради

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

     

     

     

     

     

    2. Реалізація антикорупційної політики в кадровому менеджменті, забезпечення доброчесності працівників, формування негативного ставлення до корупції

    1. Запровадження системного навчання працівників апарату та установ МВС з питань, пов’язаних із запобіганням корупції 

    1) проведення роз’яснювальної роботи серед працівників  апарату МВС, закладів, установ, організацій, що належать до сфери управління МВС, щодо дотримання правил етичної поведінки

    березень – квітень
    2016 р.

    ДПООНД

    УЗКПЛ

    підготовлено інформацію про проведені навчання

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

    2) розробка курсу короткострокового навчання з етичної поведінки працівників апарату МВС,   закладів, установ, організацій, що належать до сфери управління МВС

    квітень
    2016 р.

    НАВС

    ДПООНД

    УЗКПЛ

     

    розроблено курс навчання

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті, кошти міжнародної технічної допомоги

     

    3) організація та проведення навчання з етичної поведінки  працівників апарату МВС,   закладів, установ, організацій, що належать до сфери управління МВС

    травень – грудень
    2016 р.

    НАВС

    ДПООНД

    УЗКПЛ

     

    охоплено навчанням не менше 50% від загальної штатної чисельності апарату МВС, закладу, установи, організації 

     

     

    4) аналіз існуючих планів-програм та навчально-методичних матеріалів курсів

    навчання з питань запобігання

    корупції, що проводяться вищими навчальними закладами, що належать до сфери МВС

    березень 2016 р.

    НАВС

    ДПООНД

    УЗКПЛ

     

    інформація про результати проведеного аналізу

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

    5) організація та проведення на базі Національної академії внутрішніх справ навчання для різних категорій  працівників апарату МВС,   закладів, установ, організацій, що належать до сфери управління МВС, з питань запобігання  корупції 

    березень – грудень
    2016 р.

    НАВС

    ДПООНД

    УЗКПЛ

     

    охоплено навчанням не менше 50% від загальної штатної чисельності апарату МВС, закладу, установи, організації

    в межах видатків, передбачених в державному бюджеті, кошти міжнародної технічної допомоги

     

    6) організація та проведення на базі Національної академії внутрішніх справ навчання для різних категорій  працівників Національної гвардії України, центральних органів виконавчої влади, діяльність яких координується та спрямовується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ,  закладів, установ, підприємств, організацій, що належать до сфери їх, з питань запобігання  корупції 

    березень – грудень
    2016 р.

    НАВС

    ДПООНД

    ДФППМОВМ

    УЗКПЛ

     

    охоплено навчанням не менше 50% від загальної штатної чисельності НГУ, відповідного ЦОВВ, закладу, установи, організації, підприємства

    в межах видатків, передбачених в державному бюджеті, кошти міжнародної технічної допомоги

    2. Удосконалення системи кадрового менеджменту, мінімізація корупційних ризиків при прийнятті кадрових рішень

    1) розроблення на підставі аналізу корупційних ризиків методичних рекомендацій щодо управління корупційними ризиками при прийнятті кадрових рішень у сфері управління, яка належить до відання МВС

    червень
    2016 р.

     

    ДНДІ

    ДПООНД

    УЗКПЛ

     

    розроблено методичні рекомендації

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті, кошти міжнародної технічної допомоги

     

    2) внесення змін до контрактів, що укладаються

    з керівниками державних підприємств, господарських товариств, закладів, установ, організацій, які належать до сфери управління МВС, в частині їх відповідальності за виконання антикорупційних

    програм, а також обов’язку забезпечувати регулярну

    оцінку корупційних ризиків та здійснювати відповідні антикорупційні заходи

    березень 2016 р.

    ДЗЗ

    УЗКПЛ

    ДПООНД

    ДЮЗ

     

    внесено зміни до контрактів

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

    3) організація перевірок достовірності відомостей про застосування заборон,  передбачених Законом України «Про очищення влади»,  в апараті МВС, а також за дорученням Міністра внутрішніх справ організація проведення таких перевірок в Національній гвардії України та центральних органах виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ

    у встановлені законодав-ством строки

    УЗКПЛ

    ДПООНД

    ДФППМОВМ

    виконано заходи відповідно до плану перевірок

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

    4) організація в межах повноважень проведення спеціальних перевірок стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища та посад з підвищеним корупційним ризиком в  апараті МВС, а також за дорученням Міністра внутрішніх справ організація проведення таких перевірок в Національній гвардії України та центральних органах виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ

    у встановлені законодав-ством строки

    УЗКПЛ

    ДПООНД

    ДФППМОВМ

    проведено спеціальні перевірки стосовно усіх кандидатів

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

    5)внесення керівництву МВС пропозицій щодо  запровадження обов’язкового проведення перевірки на поліграфі осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища та посад з підвищеним корупційним ризиком в  апараті МВС, а також осіб, претендентів на посади в Національній гвардії України та центральних органах виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ, погодження призначення чи пропозицію щодо призначення на які надає Міністр

    березень
    2016 р. 

    УЗКПЛ

    ДФППМОВМ ДПООНД

     

     

    охоплено такою перевіркою усіх кандидатів

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

    6) підготовка переліку посад з підвищеним корупційним ризиком та затвердження його в Агентстві

    протягом місяця після початку роботи Агентства

    УЗКПЛ

    ДПООНД

     

    затверджено перелік посад

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

    3.  Здійснення заходів щодо дотримання вимог фінансового контролю, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

    1. Забезпечення виконання вимог антикорупційного законодавства в частині фінансового контролю

    1) підготовка доручення керівництва МВС керівникам структурним підрозділам апарату МВС,  керівникам закладів, установ та підприємств, що належать до сфери управління МВС, а також  Національній гвардії України та центральних органах виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ, щодо забезпечення подання працівниками – суб’єктами декларування декларацій про майно, доходи, витрати та зобов’язання фінансового характеру за 2015 рік у строки, встановлені законом.

    лютий
    2016 р.

    УЗКПЛ

    підписано доручення

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

    2) організація подання  працівниками – суб’єктами декларування декларацій про майно, доходи, витрати та зобов’язання фінансового характеру за 2015 рік

    1 квітня 2016 р.

    УЗКПЛ

    ДПООНД

    керівники закладів, установ та підприємств, що належать до сфери управління МВС

    подано декларації

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

    3) перевірка  фактів своєчасності подання декларацій  суб’єктами декларування апарату МВС,

    до 15 квітня 2016 р.

    УЗКПЛ

    ДПООНД

    керівники закладів, установ та підприємств, що належать до сфери управління МВС

    підготовлено довідку про результати перевірки

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

    4) перевірка декларацій на наявність конфлікту інтересів суб’єкта декларування

    квітень
    2016 р.

    УЗКПЛ

    ДПООНД

    керівники закладів, установ та підприємств, що належать до сфери управління МВС

    підготовлено довідку про результати перевірки

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

    5) надсилання копій декларацій суб’єктів декларування до органів Державної фіскальної служби

    до 10 квітня 2016 р.

    керівники структурних підрозділів апарату МВС

    керівники закладів, установ та підприємств, що належать до сфери управління МВС

    УЗКПЛ

    ДПООНД

    ДЗЗ

    надіслано копії  декларацій суб’єктів декларування до органів Державної фіскальної служби

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

    2.Забезпечення виконання вимог антикорупційного законодавства в частині запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

    1) підготовка доручення Міністра щодо надання Управлінню запобігання корупції та проведення люстрації інформації про близьких осіб, які працюють в системі МВС, зокрема: в апараті МВС; Головному центрі з надання сервісних послуг та його територіальних органах; закладах, установах та підприємствах, що належать до сфери управління МВС; Національній гвардії України та центральних органах виконавчої влади,  діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ

    березень
    2016 р.

    УЗКПЛ

    підписано Міністром доручення

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

    2) створення бази даних про близьких осіб, які працюють в системі МВС

    березень 2016 р.

    УЗКПЛ

    створено базу даних

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

    3) підготовка методичного листа щодо  роз’яснення поняття конфлікту інтересів  для працівників апарату МВС, закладів, установ та підприємств, що належать до сфери управління МВС, а також для службовців та працівників Національної гвардії України, центральних органів виконавчої влади,  діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ

    березень 2016 р.

    УЗКПЛ

    НАВС

    підготовлено методичний лист

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

    4) проведення інформаційної кампанії для працівників апарату МВС, закладів, установ та підприємств, що належать до сфери управління МВС, а також для службовців та працівників Національної гвардії України, центральних органів виконавчої влади,  діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ щодо роз’яснення поняття конфлікту інтересів 

    квітень – грудень
    2016 р.

    УЗКПЛ

    НАВС

    проведено інформаційні кампанії, розміщено відповідне  повідомлення на офіційному
    веб-сайті

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті, кошти міжнародної технічної допомоги

    4. Запобігання корупції у сфері державних закупівель

    1. Здійснення контролю за проведенням державних закупівель з метою мінімізації корупційних ризиків 

    1) перевірка документації учасників процедури державних закупівель на предмет дотримання антикорупційного законодавства, які проводяться в апараті МВС,  закладах, установах та підприємствах, що належать до сфери управління МВС, а також за дорученням Міністра в Національній гвардії та  центральних органах виконавчої влади,  діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ

    згідно з планом державних закупівель           на 2016 р. 

    ДЗЗ

    ДФОП

    УЗКПЛ

    комітет з конкурсних торгів

    підготовлено довідку за результатами перевірки

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

    2) здійснення організаційних заходів  використання системи електронних державних закупівель при проведенні процедури державних закупівель в апараті МВС, закладах, установах та підприємствах, що належать до сфери управління МВС, а також в Національній гвардії та  центральних органах виконавчої влади,  діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ  

    до 1 квітня 2016 р.

    комітет з конкурсних торгів ДФОП

    ДЗЗ

    УЗКПЛ

     

    залучено до системи електронних державних закупівель

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

    3) забезпечення оприлюднення договорів про закупівлі, що проводяться в апараті МВС, на офіційному веб-сайті МВС; в закладах, установах та підприємствах, що належать до сфери управління МВС – на веб-сайтах відповідних установ; в Національній гвардії, центральних органах виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ – на веб-сайтах відповідних органів.

    згідно з планом державних закупівель           на 2016 р. 

    комітет з конкурсних торгів ДЗЗ

    ДІТ

    розміщено інформаційне повідомлення на веб-сайті

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

    4) здійснення організаційних заходів  забезпечення здійснення  відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» закупівель, що   проводяться в апараті МВС, закладах, установах та підприємствах, що належать до сфери управління МВС, а також в Національній гвардії та  центральних органах виконавчої влади,  діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ    

    починаючи з 1 квітня 2016 р.

    комітет з конкурсних торгів ДФОП

    ДЗЗ

    УЗКПЛ

     

    проведено державні закупівлі відповідно до Закону

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

    5. Посилення ефективності управління фінансовими ресурсами, забезпечення прозорості виконання бюджетних програм, розвиток та підтримка системи внутрішнього аудиту

    1. Посилення ефективності управління фінансовими ресурсами

    1) організація виконання завдань і заходів, передбачених Планом заходів  щодо реалізації Стратегії розвитку системи управління державними фінансами, затвердженим розпорядженням Кабінету Міністрів України   від 1 серпня 2013 р. № 774-р

    у строки, визначені Планом 

    ДФОП

     

    виконано заходи

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті, кошти міжнародної технічної допомоги

    2. Забезпечення прозорості виконання бюджетних програм

    1) забезпечення розміщення на офіційному веб-сайті МВС інформації про використання коштів державного бюджету на виконання бюджетних програм, виконавцем яких є МВС

    у строки, визначені законодав-ством

    ДФОП

    ДІТ

     

    оновлено інформацію

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

    3. Удосконалення системи внутрішнього аудиту

    1) проведення семінарів, навчання, консультацій,

    конференцій, брифінгів, засідань за круглим столом (у тому числі шляхом проведення селекторних нарад та відеоконференцій),

    реалізація пілотних проектів з питань внутрішнього

    контролю, в тому числі фінансового управління,

    внутрішнього аудиту та запобігання корупції у сфері

    фінансів та використання ресурсів

    щокварталу протягом 2016 р. 

    ДВА

    ДФОП

    УЗКПЛ

    НАВС

     

     

    оприлюднено  інформацію за рішенням організаторів заходів

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

    2) висвітлення на офіційному веб-сайті МВС діяльності внутрішнього аудиту МВС за результатами внутрішніх аудитів та контрольних заходів (за рішенням керівництва МВС)

    протягом двох робочих днів після прийнятого рішення

    ДВА

    ДІТ

    розміщено повідомлення на офіційному веб-сайті МВС

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

    6.  Створення умов для повідомлень про факти порушення вимог антикорупційного законодавства, надання допомоги особам, які повідомляють про порушення вимог антикорупційного законодавства

    1. Організація

    системи

    виявлення

    інформації про

    порушення працівниками

    вимог Закону

    України «Про

    запобігання

    корупції»

    1) запровадження на офіційному веб-сайті МВС відповідної рубрики для можливості повідомляти громадянами про порушення вимог антикорупційного законодавства з боку працівників системи МВС

    Лютий
    2016 р.

    ДІТ

    УЗКПЛ

     

    розглянуто звернення у встановленому порядку

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

    2) розробка порядку розгляду повідомлень, що надходять на офіційний веб-сайт МВС про порушення вимог антикорупційного законодавства з боку працівників системи МВС

    березень  
    2016 р.

    УЗКПЛ

    ДРСДЗ

    затверджено керівництвом МВС порядок

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

    3) розробка та випуск друкованого матеріалу щодо інформування громадськості про основи антикорупційного законодавства та надання допомоги особам, які повідомили про його порушення

    І півріччя 2016 р.

    НАВС

    УЗКПЛ

    видано друкований матеріал

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті, кошти міжнародної технічної допомоги

     

    4) запровадження на офіційному веб-сайті МВС системи опитування громадян з метою оцінки антикорупційної діяльності МВС

    березень  2016 р.

    УЗКПЛ

    ДІТ

     

    запроваджено опитування

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті, кошти міжнародної технічної допомоги

     

    5) організація та проведення на базі Національної академії внутрішніх справ навчання для  осіб, які повідомляють про порушення вимог антикорупційного законодавства (викривачі)

    березень – грудень
    2016 р.

    НАВС

    ДПООНД

    УЗКПЛ

     

    охоплено навчанням не менше 50% від загальної штатної чисельності апарату МВС, закладу, установи, організації

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті, кошти міжнародної технічної допомоги

    7. Забезпечення відкритості та прозорості в діяльності МВС, залучення громадськості до здійснення антикорупційних заходів

    1. Проведення

    внутрішніх і

    зовнішніх

    інформаційних

    кампаній

    стосовно

    реалізації МВС антикорупційної політики у сфері, що належить до відання МВС

    1) забезпечення розміщення актуальної інформації щодо здійснення МВС заходів з реалізації державної антикорупційної політики на офіційному веб-сайті МВС у рубриці «Запобігання корупції»

    не пізніше наступного дня після події (заходу)

    УЗКПЛ

    ДІТ

     

    розміщено актуальну інформацію у відповідній рубриці

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

    2) моніторинг повідомлень в ЗМІ та Інтернет про факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень з боку працівників МВС,

    організація перевірок таких фактів та оприлюднення інформації про вжиті заходи або спростування інформації

    у разі появи повідом-лення

    УЗКПЛ

    заінтересовані структурні підрозділи

    підготовлено довідку за результатами перевірки, розміщено повідомлення на офіційному веб-сайті МВС

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

    3) організація та проведення із залученням громадськості заходів з нагоди Міжнародного дня боротьби з корупцією в апараті МВС, органах влади, підконтрольних Міністрові, в закладах, установах, організаціях та на підприємствах, щодо належать до сфери управління МВС

    до 9 грудня

    УЗКПЛ

    ДФППМОВМ

    НАВС

    керівники закладів, установ, організацій та підприємств, що належать до сфери управління МВС

    проведено захід,  розміщено повідомлення на офіційному веб-сайті МВС

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті, кошти міжнародної технічної допомоги

     

    4) розміщення на офіційному веб-сайті МВС інформації про рішення з видачі чи анулювання ліцензії на провадження певних видів господарської діяльності

    не пізніше наступного робочого дня з дня прийняття рішення    

    УЛ

    ДК

    розміщено інформацію на офіційному веб-сайті МВС

    в межах видатків на утримання, передбачених в державному бюджеті

     

     

    Начальник Управління запобігання

    корупції та проведення люстрації МВС                                                                     А.Б. Фодчук

     

     

     

    ЗАТВЕРДЖЕНО

    наказ МВС

    29.02. 2016 р. №  142

     

    Склад комісії

     з координації та моніторингу виконання Антикорупційної програми Міністерства внутрішніх справ України на 2016 рік

    Голова комісії –

     

     

    Тахтай Олексій Володимирович –

     

    заступник Міністра внутрішніх справ – керівник апарату

    Заступник голови комісії

     

     

    Фодчук Анатолій Богданович –  

     

    начальник Управління запобігання корупції та проведення люстрації МВС

    Секретар комісії –

     

     

    Яременко Сергій Петрович –  

     

    головний спеціаліст відділу запобігання корупції Управління запобігання корупції та проведення люстрації МВС

    Члени комісії:

    Асанов Артур Олександрович –  

     

    заступник директора – начальник управління внутрішнього аудиту та контролю Департаменту внутрішнього аудиту МВС

    Гончарук Геннадій Олексійович –  

     

    заступник директора Департаменту  – начальник управління взаємодії з центральними органами виконавчої влади Департаменту формування політики щодо підконтрольних Міністрові органів влади та моніторингу МВС

    Запорожцев Аркадій Вікторович –   

     

    начальник відділу моніторингу Департаменту персоналу, організації освітньої та наукової діяльності МВС

    Змій Віктор Олександрович –

     

    начальник відділу відомчих нормативно-правових актів Управління нормотворчої роботи Департаменту юридичного забезпечення МВС

    Лавренюк Юрій Федорович –

     

    заступник начальника Управління запобігання корупції та проведення люстрації МВС

    Римаренко Микола Григорович – 

     

    головний спеціаліст відділ організації управління  Департаменту аналітичної роботи та організації управління МВС

    Сагайдак Олесь Петрович –

     

    начальник відділу запобігання корупції Управління запобігання корупції та проведення люстрації МВС

     

     

     

     

     

     

     

     

    детальніше
  • Запобігання корупції - Інформація про виконання МВС Державної антикорупційної програми у 2015 році

    ІНФОРМАЦІЯ

    про стан виконання МВС у 2015 році заходів Державної програми щодо реалізації засад
    державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційної стратегії) на 2015 - 2017 роки
    (далі – Програма)

    ЗАВАНТАЖИТИ

    детальніше