Міністерство
внутрішніх справ України 01601, м. Київ, вул. Академіка Богомольця, 10
з по
Пошук по сайту

Міністерство внутрішніх справ України

Автоматична інформаційно-довідкова служба:
(044) 256-03-33

Канцелярія:
(044) 256-16-27

Факс:
(044) 253-64-04

Телефон для інформаційних запитів ЗМІ

Телефон: (044) 254-73-86

e-mail: zmi@mvs gov ua

Телефон "Довіри" Управління у справах участників АТО

(044) 256-17-20
вівторок та четвер
(крім державних свят)
з 10:00 до 12:00
та з 15:00 до 17:00
ГУМВС України в Київській області
Київ
Лвів
Луцьк
Рівне
Ужгород
Івано-Франківськ
Тернопіль
Чернівці
Хмельницький
Житомир
Вінниця
Чернігів
Черкаси
Суми
Полтава
Харків
Кіровоград
Дніпропетровськ
Луганськ
Донецьк
Запоріжжя
Херсон
Миколаїв
Одеса
Сімферополь
Київська областьЛьвівська областьВолинська областьРівненська областьЗакарпатська область
Івано-Франківська областьТернопільська областьЧернівецька областьХмельницька областьЖитомирська область
Вінницька областьЧернігівська областьЧеркаська областьСумська областьПолтавська область
Харківська областьКіровоградська областьДніпропетровська областьЛуганська областьДонецька область
Запорізька областьХерсонська областьМиколаївська областьОдеська областьАР Крим область

Новини

  • «Як боротися з торгівлею людьми?» - на ці та інші питання шукали відповіді учасники міжнародних навчань, що пройшли в місті Анкарі

    Нещодавно ад’юнкт кафедри оперативного застосування внутрішніх військ Академії МВС України підполковник Євген Башкатов брав участь у міжнародних навчаннях «Боротьба з торгівлею людьми», що проходив з 22 по 26 листопада нинішнього року в м. Анкара (Туреччина).

     

     

     

    Головною метою навчального заходу став обмін досвідом правоохоронців з різних країн світу з протидії торгівлею людьми. Учасники прослухали лекції за такими темами: «Проблема торгівлі людьми: чому, як і через кого вона виникла?», «Методи та перспективи боротьби Євросоюзу проти торгівлі людьми» тощо.

    Насамкінець учасники навчань побували в мавзолеї Ататюрка та музеї «Боротьби за незалежність». Завершальним же етапом дружньої зустрічі правоохоронців стала офіційна церемонія закриття заходу - всі офіцери отримали сертифікати міжнародного зразка, що засвідчують їхню участь у програмі «Партнерство заради миру».

     

    детальніше
  • Заступник Міністра Василь Фаринник вручив нагороди членам робочої групи з розробки проекту Кримінально-процесуального кодексу України

    У рамках здійснення судово-правової реформи, на виконання Указу Президента України від 17 серпня 2010 року № 820, а також у зв’язку з необхідністю виконання зобов’язань України перед Радою Європи та положень Концепції реформування кримінальної юстиції України (затвердженої Указом Президента України від 08.04.2008 № 311/2008) в Міністерстві внутрішніх справ України створено робочу групу з розроблення проекту нового Кримінально-процесуального кодексу, до складу якої увійшли фахівці МВС, РНБО, провідні вітчизняні вчені-процесуалісти Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Національної юридичної академії імені Ярослава Мудрого та Національної академії внутрішніх справ.

     

    Робочою групою вивчено системи судочинства зарубіжних країн, опрацьовано пропозиції провідних фахівців права, слідчих й керівників слідчих підрозділів органів внутрішніх справ держави, проведено детальний аналіз існуючих проектів кодексів та підготовлено проект Кримінально-процесуального кодексу України.

    Зазначений проект повністю відповідає європейським стандартам, у ньому оптимально поєднані новаторство і традиції вітчизняного законодавства.

    В проекті КПК передбачено приведення у відповідність до вимог Конституції України системи органів досудового слідства держави. Зокрема, передбачено зосередити слідство в слідчому  Комітеті при  МВС, прокуратурі та Службі безпеки.

    Пропонується  підвищити   процесуальний статус слідчого шляхом забезпечення його процесуальної самостійності. Визначено право слідчого у випадках відмови прокурора у наданні згоди на постанови слідчого про порушення клопотання про проведення слідчих дій, застосування запобіжних заходів та інших заходів процесуального примусу, безпосередньо звертатися до суду для розгляду питань,  порушених у постанові.

    Змінено процесуальний статус прокурора у досудовому провадженні. Зокрема, щодо посилення його нагляду за досудовим розслідуванням, що забезпечить дотримання законності органами слідства й дізнання та відновлення порушених прав громадян.

    Проектом визначено необхідність ліквідації штатного дізнання. Ці функції передаватимуться до слідчих підрозділів. Натомість пропонується запровадження інституту скороченого досудового провадження по 41  виду  нетяжких злочинів, що сприятиме зменшенню навантаження на слідчих.

    Збільшено максимальний строк проведення попередньої перевірки інформації про злочин до  3 місяців, таке продовження здійснюватиметься прокурором. Адже існуючий 10-денний термін не сприяє прийняттю законних рішень, що призводить до винесення незаконних постанов про відмову в порушенні кримінальної справи, а потім ініціювання перед прокурорами питання про скасування цих постанов. Як наслідок, втрачаються докази, винні особи ухиляються від слідства.

    Скасовано інститут повернення справ на додаткове розслідування як прокурором, так і  судом. Повернення справи на додаткове розслідування фактично є перепоною на шляху застосування основних засад судочинства – про доступ громадян до правосуддя і розумні строки його здійснення. А в окремих випадках призводить до штучного затягування строків, втрати доказів та, як наслідок, ухилення винних осіб від відповідальності.

    Разом з тим, в проекті КПК збережено основні інститути національного кримінально-процесуального права, які відповідають демократичним засадам і особливостям розвитку українського суспільства.

    За активну участь в опрацюванні пропозицій щодо  реформування кримінально-процесуального законодавства України, підготовку нового проекту Кримінально-процесуального кодексу України, високу професійну майстерність 30 листопада 2010 року в Міністерстві внутрішніх справ заступником Міністра генерал-майором міліції Фаринником В.І. та заступником начальника Головного слідчого управління генерал-майором міліції Топчієм В.В в урочистій обстановці вручено членам робочої групи відзнаки МВС.

    Заступник Міністра генерал-майор міліції Фаринник В.І. висловив слова вдячності розробникам проекту КПК та зазначив, що робота над удосконаленням кримінально-процесуального законодавства триватиме й надалі.

     

    ГСУ МВС України

    детальніше
  • Луганські стражі економіки склали 74 адміністративні протоколи стосовно чиновників-правопорушників у сфері хабарництва

    У своїй повсякденній діяльності органам внутрішніх справ доводиться протистояти правопорушенням, які мають глибоке соціальне коріння й породжені суспільно-економічними реаліями й недосконалим законодавством. Багато в чому, піднімаючи проблему «безсилля» міліції в боротьбі з таким явищем, як корупція, громадськість сьогодні пожинає плоди декриміналізації окремих видів протиправної діяльності, до яких (з реформуванням вітчизняного законодавства) були віднесені, у тому числі, і згадані діяння. Однозначно, у державі й суспільстві, які продекларували на увесь світ свій курс на Євроінтеграцію, повинні відбутися глобальні зміни, щоб таке ганебне явище, як корупція, у нашому житті стало скоріше виключенням, ніж правилом.

     

    На сьогоднішній день потенційними суб'єктами корупційних діянь у Луганській області є більш 11 тисяч державних службовців різних категорій і рангів. Традиційно цих людей у засобах масової інформації й у публічних виступах політиків охрестили чиновниками. На жаль, це слово останнім часом придбало статус лайливого. І така ситуація не випадкова – адже за даними соціологічних опитувань, проведених і на Луганщині, і в інших регіонах країни, у більшості громадян слово «чиновник» асоціюється з такими негативними, а точніше, кримінальними явищами, як хабарництво, зловживання службовим становищем. І, зрозуміло, багато хто також не проти приклеїти ярлик корупціонера практично до будь-якого державного службовця. Багато в чому негативна громадська думка відносно українських чиновників підігрівається висновками міжнародних організацій. Згідно вердикту європейських і заокеанських експертів по даній проблематиці рівень корумпованості влади в Україні, як і в більшості держав пострадянського простору, досить високий. І, на жаль, це сумне лідерство наша країна міцно утримує останні два десятки років. Чому сьогодні й Президент України Віктор Федорович Янукович, і правоохоронні органи країни, у першу чергу, ОВС зацікавлені в лікуванні нашої країни від цієї небезпечної «хвороби»? Відповідь проста: найважливішою умовою повноцінного членства нашої країни в Європейському співтоваристві є, у тому числі, вжиття діючих заходів по викорінюванню корупції.

    Однією з причин живучості цього «вірусу» є, повторимося, наше ліберальне законодавство, яке за подібного роду діяння передбачає лише адміністративне покарання. Для порівняння: у країнах Індокитаю корупція віднесена до категорії тяжких злочинів, і за такі «подвиги» там можна потрапити за ґрати до кінця своїх днів. Жорстоко? Можливо, але статистика такого роду діянь у них зведена до мінімуму.

     

    Підрозділи Державної служби боротьби з економічною злочинністю Луганщини постійно тримають у полі зору дану проблематику й у цьому плані відпрацьовують усі державні установи, вживаючи організаційні й практичні заходи щодо активізації боротьби з корупцією.

    Оскільки чиновники, які страждають цією «хворобою» найчастіше діють дуже обережно й завбачливо, співробітникам УДСБЕЗ задокументувати подібні факти досить непросто. Варто в ході документування корупційних діянь допустити навіть невелику помилку й правопорушник уникне відповідальності, вийшовши сухим з води. Саме тому в УДСБЕЗ розроблені для колег на місцях спеціальні методики виявлення й документування даної категорії правопорушень. Стан і результати боротьби з цим негативним явищем стоїть на контролі в начальника УМВСУ в Луганській області генерал-майора міліції Євгена Польського. Корупцію образно можна зрівняти з радіацією, яка без кольору й запаху, має невидимий руйнуючий вплив на засади суспільної моралі. А основний удар вона завдає по вірі громадян у справедливість, водночас породжуючи в них недовіру до інститутів влади в цілому.

     

    У результаті вжитих заходів на сьогоднішній день за порушення Закону України «Про боротьбу з корупцією» складено 74 адміністративні протоколи стосовно чиновників-правопорушників.

    У полі зору співробітників сектору ДСБЕЗ Кіровського МВ УМВС потрапив секретар однієї з селищних рад, який надавав різні послуги своїм родичам й знайомим, при цьому використовуючи своє службове становище. Коло осіб, які користувалися преференціями, став поступово розширюватися й на інших мешканців Кіровська, тому важливо було припинити бурхливу «гуманітарну» діяльність чиновника. У ході оперативних заходів співробітникиУДСБЕЗ зафіксували факт незаконного оформлення їм довідки про «наявність» земельної ділянки в кілька гектарів у місцевого мешканця. На підставі цього липового документу його щасливий власник мав намір одержати жаданий кредит в одному з авторитетних банків України. Усі матеріали були передані до міського суду, який прийняв рішення оштрафувати корупціонера… (!!!) на 255 гривень. Що й казати – «суворе покарання», яке може послужити «уроком» для інших посадових осіб.

     

    За матеріалами вартових економіки в Перевальському районі був складений аналогічний протокол відносно заступника голови однієї з місцевих рад. Даний керівник вирішив з «альтруїстських» спонукань надати одному з місцевих бізнесменів незаконну перевагу при прийнятті рішення про передачу майна. При перевірці чиновникові так і не вдалося переконати правоохоронців у тому, що саме цьому комерсантові «обґрунтовано» були надані преференції. Фінал цієї історії не став трагедією для держслужбовця. В решті решт, судом прийняте рішення про накладення на нього штрафу в сумі 255 гривень.

     

    Однак стверджувати, що чиновники, які «погоріли» на корупційних діяннях, відбулися лише легким переляком, було б несправедливо. Так, по чотирьох подібних фактах протокольні матеріали були передані до прокуратури, яка прийняла рішення щодо порушення кримінальних справ.

    На непорядних справах «засвітився» начальник управління житлово-комунального господарства однієї з міських рад області. Як встановлено, цей керівник не розглянув скаргу заявника, яку він просто, як то кажуть, «поклав під сукно». Крім цього, він же вирізнився й тим, що підписав фіктивний наказ по ЖКГ. Усі «подвиги» чиновника не залишилися таємницею для співробітників УДСБЕЗ, які проводили перевірку комунального господарства міста. Документи, у яких відбиті його корупційні діяння, швидше за все, фігуруватимуть в матеріалах кримінальної справи.

    Не вдасться уникнути кримінальної відповідальності й начальникові відділу однієї з міських рад, який систематично, використовуючи своє службове становище, по різних питаннях організовував «зелене світло» для комерсантів однієї з аграрних фірм.

     

    Кримінальну справу порушено стосовно землевпорядника однієї з селищних рад. Даний державний службовець, як встановлено при перевірці, не вважав за потрібне проінформувати у встановлений законом строк керівництво районної державної податкової інспекції про те, що напередодні з приватним підприємцем ним був укладений договір оренди великої земельної ділянки.

    Однак не має складатися враження, що боротьба з корупцією – це чергова кампанія з усіма наслідками, що випливають із неї.

    Робота з виявлення й документування корупційних діянь з боку посадових осіб органів влади, місцевого самоврядування й контролюючих органів проводиться постійно.

     

    Відділ зв'язків із громадськістю

    УМВСУ в Луганській області

    детальніше
  • Дотримання прав людини – понад усе, кажуть закарпатські міліціонери

     

    Черговий “круглий стіл” в закарпатській міліції був присвячений темі прав та обов’язків громадян і дотриманню їх працівниками органів внутрішніх справ. На запитання журналістів з цього приводу відповідала начальник сектору юридичного забезпечення УМВС України в Закарпатській області майор міліції Світлана Щадей.

     

    Цими днями в Україні відзначається тиждень права. 10 грудня 1948 року була прийнята й набула чинності міжнародна  Декларація прав людини, яку підписала й наша держава. З цієї нагоди в Україні тепер святкується тиждень прав людини.

    Міліція як державний озброєний орган виконавчої влади насамперед покликана захищати права та свободи громадян, їхні інтереси, захищати природнє середовище, суспільство, державу. З нагоди відзначення згадуваного свята права в закарпатській міліції  відбулися “круглістоли”, зустрічі та навчання з особовим складом. Зокрема, на цих навчаннях було вивчено міжнародну  Конвенцію з прав людини, яка була прийнята Радою Європи в 1950 році.

    Найбільш поширеними серед прав людини є право на життя та  свободу, право на приватну власність, на освіту, відпочинок тощо. Водночас на ці права й найбільше посягають зловмисники. А міліція створена для того, аби виявляти ці порушення й захищати громадян від злочинців.

    Права міліції закріплено, зокрема, в Законі “Про міліцію”. Там же вказано й обов’язки працівника органів внутрішніх справ. Адже кожні обов’язки породжують права, і навпаки: права тягнуть за собою дотримання обов’язків. У ст.5 згаданого закону закріплена діяльність, тобто правове поле працівників міліції. Де, зокрема, вказано, що міліція іноді обмежує права інших осіб для того, щоб виявити правопорушення та  злочини. Це стосується затримання осіб, доставлення їх у міськрайвідділ, відкликання з роботи для дачі пояснень тощо. Без цього не можна розкрити злочин. Але декотрі люди цього не усвідомлюють, вважаючи, що працівник міліції цими діями порушує їхні права. Як приклад, майор Щадей навела одну справу, по якій працівникам їхнього юридичного відділу довелося захищати права міліції в суді. Працівники ОВС, в рамках оперативно-розшукової діяльності,   мають право здійснювати фото тавідеозйомку. Нічого дивного в цьому немає. Камери спостереження стоять нині в державних установах, магазинах, банках, на вулицях. Це загальноприйнята європейська норма, так власник захищає своє майно від злочинних посягань. Однак деяких людей ці відеокамери чомусь лякають. А позаяк Адмінкодекс України забороняє  проводити зйомку без згоди людини, то в УМВС надійшов запит журналістки однієї з газет. Представник ЗМІ цікавиться, де саме міліція встановила такі засоби відеозйомки й просить надати їй відомості, як саме міліція використовує відзняті матеріали.

     

     

    - Ми надали по цьому зверненню вичерпну відповідь, однак по цій справі вже третій рік тягнеться судовий процес, бо журналістка не погодилася з такою відповіддю і вважає, що ми порушуємо таким чином права громадян,--каже пані Світлана.   

    На міліцію доволі часто подають в суд. Найбільша категорія таких справ--це позови самих колишніх працівників ОВС, а нині пенсіонерів, щодо нарахування їм пенсій та вихідної допомоги. Позаяк пенсійне законодавство постійно змінюється, дехто вважає, що його незаслужено обділили з пенсією й подає позов у суд.  Однак виграних справ--обмаль. Міліцейські юристи практично не програють в кінцевому підсумку справ у суді, що свідчить про їх високу кваліфікацію.

    Друга категорія судових справ--це скарги громадян на незаконні дії працівників міліції. Третя--це вирішення в суді неврегульованих відносин між громадянами та працівниками міліції. Зокрема, звертаються до суду батьки дитини, коли необхідно видати закордонний паспорт для неї, а батько чи мати дитини відсутні (скажімо, перебувають за кордоном) і від них нема можливості отримати заяву. Ці питання врегульовує суд.

    Загалом цьогоріч зменшився потік позовів на міліцію до суду, пік яких припав на 2004-2005 роки. Тепер маємо близько 90 звернень у суди різних інстанцій, в яких відповідачем є УМВС. Великих грошей за цими позовами міліція поки не програвала. Водночас самі правоохоронці очищають власні ряди від тих, хто своїми діями компрометує це високе звання.  За інформацією Світлани Щадей, з початку року з УМВС звільнено вже 17 чоловік з негативних мотивів.

    Щодо так званого пенсійного ажіотажу, який тепер переживає українська міліція (чутки про те, що міліціонерам  продовжать пенсійний вік, відмінять виплату вихідної допомоги і т.д.), то начальник юридичного відділу УМВС закликала своїх колег залишатися служити в міліції, оскільки жодних офіційних роз’яснень щодо можливих змін наразі не надходило. А якщо всі кращі кадри одночасно підуть на пенсію, то міліція втратить своє професійне ядро, яке за останні роки й без того занадто послабилося.

    В роботі закарпатської  міліції цьогоріч сталися й певні зміни. Скажімо, замість колишнього Ужгородського приймальника-розподільника для осіб, затриманих за бродяжництво (ПРЗБПУМВС) відтепер діятиме спеціальний приймальник для осіб, які притягнуті судом до відповідальності за скоєння адміністративних правопорушень. Хоча суть справи від того не міняється. Водночас  Конституційний Суд України заборонив проведення відеозйомки під час затримання “бомжів”, відбирання у них відбитків пальців рук тощо. З інших “сюрпризів”, які приніс правоохоронцям вітчизяний законодавець, міліція, окрім своїх попередніх функцій щодо розкриття злочинів та затримання злочинців,  відтепер ще й контролюватиме стан доріг, вулиць, дворів та прибудинкових територій, поводження громадян із тваринами, слідкуватиме за додержанням тиші в громадських місцях тощо. Чи прибавиться від того порядку в суспільстві--сумнівно, проте роботи правоохоронцям, безумовно, додасться...

     

    Володимир Павлюх,

    ВЗГ УМВС України

    в Закарпатській області

    детальніше