Міністерство
внутрішніх справ України 01601, м. Київ, вул. Академіка Богомольця, 10
з по
Пошук по сайту

Міністерство внутрішніх справ України

Автоматична інформаційно-довідкова служба:
(044) 256-03-33

Канцелярія:
(044) 256-16-27

Факс:
(044) 253-64-04

Інформаційні запити засобів масової інформації

e-mail: zmi@mvs.gov.ua

Телефон "Довіри" Управління у справах учасників АТО

(044) 256-17-20
вівторок та четвер
(крім державних свят)
з 10:00 до 12:00
та з 15:00 до 17:00
ГУМВС України в Київській області
Київ
Лвів
Луцьк
Рівне
Ужгород
Івано-Франківськ
Тернопіль
Чернівці
Хмельницький
Житомир
Вінниця
Чернігів
Черкаси
Суми
Полтава
Харків
Кіровоград
Дніпропетровськ
Луганськ
Донецьк
Запоріжжя
Херсон
Миколаїв
Одеса
Сімферополь
Київська областьЛьвівська областьВолинська областьРівненська областьЗакарпатська область
Івано-Франківська областьТернопільська областьЧернівецька областьХмельницька областьЖитомирська область
Вінницька областьЧернігівська областьЧеркаська областьСумська областьПолтавська область
Харківська областьКіровоградська областьДніпропетровська областьЛуганська областьДонецька область
Запорізька областьХерсонська областьМиколаївська областьОдеська областьАР Крим область

Повідоміти про корупцію

  • Як ідентифікувати корупційне правопорушення?

    Характерні ознаки корупційних діянь:

    наявність у державного службовця, посадової та службової особи системи МВС чи близьких осіб не задекларованого:

    – нерухомого майна (квартири, земельної ділянки, об’єктів незавершеного будівництва тощо);

    – цінного рухомого майна (транспортні засоби);

    – цінних паперів;

    – інших корпоративних прав;

    – юридичні особи, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб’єкт декларування або члени його сім’ї;

    – нематеріальні активи;

    – доходи, у тому числі подарунки;

    – грошові активи;

    – фінансові зобов’язання;

    – видатки та правочини посадовця;

    – посади чи роботи за сумісництвом посадовця;

    – членство посадовця в об’єднаннях (організаціях) та входження до їх органів);

    наявність у посадовця задекларованого майна або іншого об’єкта декларування, що має вартість, і можуть відрізнятися від достовірних на суму понад 100 прожиткових мінімумів для працездатних осіб;

    встановлення невідповідності рівня життя посадовця задекларованим ним майну і доходам зі способом життя (постійне придбання предметів розкоші, ювелірних прикрас, коштовного одягу, взуття, товарів повсякденного попиту, проведення відпусток за кордоном на дорогих і престижних курортах, в дорогих туристичних поїздках);

    вимагання, прохання, одержання посадовцем безпосередньо або через інших осіб для себе чи близьких їм осіб від юридичних або фізичних осіб подарунку:

    1) у зв’язку із здійсненням такими особами діяльності, пов’язаної із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування;

    2) якщо особа, яка дарує, перебуває в підпорядкуванні такої особи, подарунків, які не відповідають загальновизнаним уявленням про гостинність, а також подарунків, вартість яких перевищує розмір один прожитковий мінімум для працездатних осіб, встановлений на день прийняття подарунка, одноразово, а також подарунків, сукупна вартість яких, отриманих від однієї особи (групи осіб) протягом року, перевищує розмір двох прожиткових мінімумів, встановлених для працездатної особи на 1 січня того року, в якому прийнято подарунки, без подальшого письмового повідомлення про цей факт не пізніше одного робочого дня свого безпосереднього керівника або керівника відповідного органу, підприємства, установи, організації;

    займання посадовцем іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, якщо інше не передбачено Конституцією або законами України;

    входження посадовцем до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України;

    наявність у посадовця у прямому підпорядкуванні близьких йому осіб або бути прямо підпорядкованими у зв’язку з виконанням повноважень близьким йому особам.

    Можливі поведінкові ознаки корупційних діянь:

    – ведення постійних телефонних розмов з питань, не пов’язаних з прямим виконанням посадових обов’язків, часте використання специфічних виразів;

    – прагнення приховати від оточуючих зміст телефонних розмов (розмова пошепки, вихід з мобільним телефоном в коридор або на вулицю, використання виразів «це не телефонна розмова», «як домовилися» тощо);

    – постійне звернення до інших посадових осіб і в різні управління (відділи) та інстанції з клопотаннями про вирішення особистих і службових питань інших осіб;

    – систематичний прийом відвідувачів з особистих питань, хоча такий прийом не входить в коло посадових обовʼязків, прийняття від них дрібних подарунків;

    – регулярне призначення будь-кому особистих зустрічей за межами службового кабінету, в метро, на вулиці, в кафе тощо;

    – відмова від призначення на іншу, навіть вищу посаду, але не пов’язану з розподілом фінансових і матеріальних коштів, вирішенням кадрових питань тощо).

    До інших ознак можна віднести:

    – прямі скарги, що надходять в різні органи та інстанції на прийняття пропозиції, обіцянки, а також прохання, вимагання та отримання, вимагання та отримання посадовою, службовою особою, працівником системи МВС неправомірної вигоди, зловживання посадовими повноваженнями;

    – анонімні письмові і телефонні повідомлення (в тому числі за «телефонами довіри») про прохання, вимагання та отримання посадовою та службовою особою неправомірної вигоди;

    – наявність в середовищі посадової особи постійних розмов і циркулюючих чуток про прохання, вимагання та отримання посадовою та службовою особою неправомірної вигоди тощо.

    Кожна з перелічених ознак, взята окремо, носить лише імовірнісний, непрямий характер і не завжди може окремо слугувати підставою для звинувачення посадової, службової особи, працівника системи МВС в корупції. Про ймовірність корумпованості можна говорити тільки в тому випадку, якщо одночасно до такої посадової особи застосовні не менше половини з перерахованих ознак. Причому, їх дія повинна носити стійкий, повторюваний, протягом тривалого (наприклад, протягом року) часу характер.

    детальніше
  • Канали надходження повідомлення про корупцію

    Повідомлення про порушення Закону України «Про запобігання корупції» до МВС може бути як письмовим, так і усним. Канали для надання повідомлень:

    Канал надходження повідомлення

    Адреса надходження

    письмове повідомлення надсилається:

    поштою

    01601, м. Київ, вул. Богомольця, 10
    (з позначкою на конверті
    «Про корупцію»)

    особисто до канцелярії, у скриньку для кореспонденції або на особистому прийомі

    після первинного розгляду вноситься до журналу або електронно-реєстраційної картки персонального комп’ютера з резолюцією керівництва та оперативно доводиться до виконавців

    через веб-сайт

    через розроблений опитувальник, який забезпечує послідовне надання вказівок викривачеві, розміщений у підрубриці «Повідомляю про корупцію» рубрики «Запобігання корупції»*

    електронний зв’язок

    e-mail: anticor@mvs.gov.ua

    усне повідомлення надсилається:

    особистий прийом керівництвом МВС

    Міністр – перший вівторок місяця з 15.00 до 17.00;

    Державний секретар МВС – перша та третя п’ятниця з 11.00 до 13.00;

    перший заступник Міністра – другий та четвертий четвер місяця з 11.00 до 13.00;

    заступник Міністра – перша та третя середа місяця з 11.00 до 13.00, друга та четверта середа місяця з 11.00 до 13.00, другий та четвертий вівторок місяця з 10.00 до 12.00

    особистий прийом керівником Управління запобігання корупції та проведення люстрації

    п’ятниця  з 11.00 до 13.00, з 14.00 до 15.00

     

    детальніше
  • Схема надходження повідомлення про корупцію в системі МВС

    детальніше
  • Яка інформація надається у повідомленні про корупцію?

    Якщо Ви вирішили подати повідомлення про корупцію та готові надати нам свою контактну інформацію? Ми запевняємо, що ця інформація не буде передаватись нікому без Вашої прямої згоди. Ви також може залишитися анонімним; однак, зауважте, що розслідування справи часто вимагає додаткової інформації, і може виникнути необхідність зв’язатися з Вами, тільки якщо ми матимемо Вашу контактну інформацію.

    Повідомлення може бути індивідуальне (подане окремою особою) або колективне (подане групою осіб).

    Відповіді на питання з позначкою* є обов’язковими для надання можливості розпочати перевірку:

    Вказати ваше/групи осіб ім’я, прізвище, контактну інформацію (номер телефону, електронну адресу), рід занять, стать, вік.

    Вказати прізвище, ім’я, по-батькові особи/осіб, яка ймовірно вчинила корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення, її посаду та місце роботи;

    У чому ви бачите прояв корупції? Надайте детальний опис випадку.*

    Чи відноситься випадок до:* електронних декларацій, конфлікту інтересів, політичної корупції, порушень антикорупційних законів, іншого питання (спробуйте зазначити категорію)?

    Де і в якій області стався випадок (країна, місце, організація)?*

    Коли стався випадок (час)?*

    Коли та яким чином Ви дізналися про цей випадок?*

    Чи знають інші люди про цей випадок? Якщо так, чи можете Ви сказати, хто саме?

    Чому, на Вашу думку, цей випадок включає неправомірне або навіть злочинне діяння?*

    Чи мали місце такі випадки в минулому? Якщо так, чи надавалося повідомлення про них раніше, і які заходи були вжиті у зв’язку із ними?

    Чи обіцялася або надавалася комусь перевага в описаному випадку? Якщо так, хто і кому обіцяв чи надавав перевагу? Що було обіцяно, чому і яким чином відповідним особам/організаціям обіцялася або надавалася перевага?

    Чому Ви вирішили повідомити про цей випадок?

    Чи надавалася інформація про зазначений вище випадок кудись ще? Якщо так, куди/кому?*

    Чи бажаєте Ви щось додати?

    ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ПОРУШЕННЯ ВИМОГ ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ» МОЖЕ БУТИ ЗДІЙСНЕНЕ ВИКРИВАЧЕМ БЕЗ ЗАЗНАЧЕННЯ АВТОРСТВА (АНОНІМНО). Таке повідомлення підлягає розгляду, якщо наведена у ньому інформація стосується конкретної особи, містить фактичні дані, які можуть бути перевірені.

     

    детальніше
  • Уповноважені підрозділи, відповідальні за розгляд повідомлення про корупцію в системі МВС

    Уповноважені підрозділи з питань запобігання та виявлення корупції, в межах наданих законодавством повноважень, зокрема розглядають повідомлення щодо причетності працівників органу виконавчої влади, підприємств, установ та організацій до вчинення корупційних правопорушень, які перебувають в системі його управління.

    детальніше