Міністерство
внутрішніх справ України 01601, м. Київ, вул. Академіка Богомольця, 10
з по
Пошук по сайту

Міністерство внутрішніх справ України

Автоматична інформаційно-довідкова служба:
(044) 256-03-33

Канцелярія:
(044) 256-16-27

Факс:
(044) 253-64-04

Інформаційні запити засобів масової інформації

e-mail: zmi@mvs.gov.ua

Телефон "Довіри" Управління у справах учасників АТО

(044) 256-17-20
вівторок та четвер
(крім державних свят)
з 10:00 до 12:00
та з 15:00 до 17:00
ГУМВС України в Київській області
Київ
Лвів
Луцьк
Рівне
Ужгород
Івано-Франківськ
Тернопіль
Чернівці
Хмельницький
Житомир
Вінниця
Чернігів
Черкаси
Суми
Полтава
Харків
Кіровоград
Дніпропетровськ
Луганськ
Донецьк
Запоріжжя
Херсон
Миколаїв
Одеса
Сімферополь
Київська областьЛьвівська областьВолинська областьРівненська областьЗакарпатська область
Івано-Франківська областьТернопільська областьЧернівецька областьХмельницька областьЖитомирська область
Вінницька областьЧернігівська областьЧеркаська областьСумська областьПолтавська область
Харківська областьКіровоградська областьДніпропетровська областьЛуганська областьДонецька область
Запорізька областьХерсонська областьМиколаївська областьОдеська областьАР Крим область

Повідоміти про корупцію

  • Пропозиції Управління запобігання корупції та проведення люстрації до рубрики «Повідомити про корупцію» офіційного сайту МВС

    Пропозиції

    Управління запобігання корупції та проведення люстрації до рубрики «Повідомити про корупцію» офіційного сайту МВС

     

    Вступну частину викласти в такій редакції:

    «ШАНОВНИЙ ВИКРИВАЧУ!

    На цій сторінці Ви можете залишити коротку інформацію про вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення посадовими особами системи МВС, а також центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ, за наявності обґрунтованого переконання, що інформація є достовірною.

    Звертаємо увагу, що повідомлення про порушення про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» може бути здійснено без зазначення авторства (анонімно) та іншої інформації, яка ідентифікує заявника.  Поля позначені символом «*» заповнюються обов’язково.

    Повідомлення буде розглянуто, якщо наведена у ньому інформація стосується конкретної особи, містить фактичні дані, які можуть бути перевірені. У разі недотримання вказаних вимог повідомлення не розглядається. Також, не розглядаються повідомлення в яких містяться нецензурні або образливі вирази, погрози життю, здоров’ю і майну посадових осіб, а також членів їх сімей. Текст таких повідомлень буде надсилатись до правоохоронних органів.

    Повідомлення підлягає перевірці у термін до п’ятнадцяти днів від дня його отримання уповноваженими на здійснення такої перевірки особами. Якщо у вказаний термін перевірити інформацію, що міститься в повідомленні, неможливо, термін розгляду повідомлення може бути продовжений до тридцяти днів від дня його отримання.

    Відповідь заявнику про результати розгляду повідомлення надається у разі зазначення ним поштової адреси або електронної пошти.». 

     

    В розділі «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ОСОБУ ЗАЯВНИКА»:

    1. прибрати опцію «чоловік/жінка» та контекстне меню «Вік»;

    2. поле «порушене питання» передбачити в якості контекстного меню*:

    - одержання неправомірної вигоди,

    - недотримання обмеження щодо одержання подарунків,

    - недотримання обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності,

    -  порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів,

    - порушення правил етичної поведінки,

    - порушення вимог щодо фінансового контролю,

    - порушення вимог щодо прозорості та доступу до інформації;

    3. Додати поле «поштова адреса»;

    4. Додати поле для проставляння прапорця  з інформацією «надаю згоду на обробку персональних даних»*.

     

    В розділі «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ОСОБУ, ЯКА ВЧИНИЛА КОРУПЦІЙНЕ АБО ПОВ'ЯЗАНЕ С КОРУПЦІЄЮ ПРОВОПОРУШЕННЯ»:

    1. Поле «назва державного органу» передбачити в якості контекстного меню*:

    - Міністерство внутрішніх справ,

    - Національна поліція України,

    - Державна прикордонна служба України,

    - Державна служба України з надзвичайних ситуацій,

    - Державна міграційна служба України,

    - Головний сервісний центр / сервісні центри МВС;

    2. Назву опції «цивільна особа» замінити назвою «посадова особа юридичної особи публічного права»*;

     

    В розділі «ВІДОМОСТІ ПРО КОРУПЦІЙНЕ АБО ПОВ'ЯЗАНЕ З КОРУПЦІЄЮ ПРАВОПОРУШЕННЯ»:

    1. Поле «регіон, якого стосується питання» передбачити в якості контекстного меню із зазначенням 24 областей України, АР Крим та м. Києва та
    м. Севастополя.

    2. Назву поля «зміст вчиненого правопорушення» замінити на «фактичні дані, які можуть свідчити про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції»*;

    3. Додати поле «Дата вчинення правопорушення»;

    4. Додати поле для проставляння прапорця  з інформацією «озноймлений(на) з інформацією щодо вимог до повідомлення про порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» та порядком їх розгляду»*.

     

     

    * - обов’язкові поля.

     

    Також, доцільно вивести гіперпосилання «Повідомити про корупцію» на головну сторінку офіційного сайту МВС поряд з гіперпосиланнями «Електронний порадник» та «Запити ЗМІ».

    У разі неможливості або технічної складності привести гіперпосилання в рубриці «Актуально» та банер в рубриці «Корисні посилання» до єдиного зразка.

    детальніше
  • Хто може надати повідомлення про корупцію?

    Викривач – це не статус, і не соціальне положення; викривачем не призначають і не видають відповідного посвідчення, він не має ніяких пільг. Проте це та особа, яка може своїми діями чинити опір корупції та позитивно впливати на зменшення рівня корупції в нашій державі.

    Згідно із статтею 53 Закону України «Про запобігання корупції» викривач – це особа, яка за наявності обґрунтованого переконання, що інформація є достовірною, повідомляє про порушення вимог Закону іншою особою. Отже, однією із умов викриття порушення є впевненість у тому, що інформація про корупцію достовірна. Викривачі перебувають під захистом держави. За наявності загрози життю, житлу, здоров’ю та майну осіб, які надають допомогу в запобіганні і протидії корупції, або їх близьких осіб, у зв’язку із здійсненим повідомленням про порушення вимог цього Закону, правоохоронними органами до них можуть бути застосовані правові, організаційно-технічні та інші спрямовані на захист від протиправних посягань заходи, передбачені Законом України «Про забезпечення безпеки осіб, які беруть участь у кримінальному судочинстві».

    Певний імунітет також має викривач, який є працівником відповідної установи. Так, він або член його сім’ї не може бути звільнений чи примушений до звільнення, не може бути притягнутий до дисциплінарної відповідальності чи підданий з боку керівника або роботодавця іншим негативним заходам впливу, у тому числі і загрозі таких заходів, наприклад переведення, атестація, зміна умов праці, відмова в призначенні на вищу посаду, скорочення заробітної плати тощо у зв’язку з повідомленням ним порушення вимог Закону іншою особою. Закон встановлює, що інформація про викривача може бути розголошена лише за його згодою, крім випадків, встановлених законом.

     

    детальніше
  • Форми корупції та їхні ознаки

    Форми корупції

    Ознаки корупції

    діяння

    мета

    суб’єкт

    перша

    використання службових повноважень чи пов’язаних із ними можливостей

    Одержувати неправомірну вигоду

    Особа, зазначена в статті 3 Закону України «Про запобігання корупції»

    друга

    прийняття неправомірної вигоди або прийняття її обіцянки/пропозиції для себе чи інших осіб

    третя

    Обіцянка/пропозиція чи надання неправомірної вигоди особі, зазначеній у статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», або на її вимогу іншим фізичним чи юридичним особам

    Схилити що особу до протиправного використання наданих їй службових повноважень чи пов’язаних з ними можливостей

    детальніше
  • Щодо чого може бути надане повідомлення?

    Корупційне правопорушення, відповідно до статті 1 Законом України «Про запобігання корупції», - діяння, що містить ознаки корупції, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

    Для більш детального розуміння цього визначення, корупційними злочинами відповідно до примітки до ст. 45 КК України, корупційними вважаються злочини, передбачені ч. 2 статті 191, ч. 2 статті 262, ч. 2 статті 308, ч. 2 статті 312, ч. 2 статті 313, ч. 2 статті 320, ч. 1 статті 357, ч. 2
    статті 410, у випадку їх вчинення шляхом зловживання службовим становищем (тобто, у випаду їх вчинення спеціальними суб’єктами злочину – службовими особами шляхом зловживання останніми своїм службовим становищем), а також злочини, передбачені ст. 210, ст. 354, 364, 364-1, 365-2, 368-370 КК («чисто» корупційні злочини, що визнаватимуться такими незалежно від суб’єктів їх вчинення).

    Злочинами, пов’язаними з корупцією, є злочини, передбачені статтями 366-1 («Декларування недостовірної інформації», 368-2 (Незаконне збагачення»), а також статтями 159-1 («Порушення порядку фінансування виборчої компанії кандидата, політичної партії (блоку)»), 160 («Підкуп виборця, учасника референдуму») і 370 («Провокація підкупу») КК.

    Правопорушення, пов’язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

    Потрібно розрізняти між собою поняття «корупційне правопорушення» і «правопорушення, пов’язане з корупцією». Специфічними ознаками останнього є те, що:

    1) воно не містить ознак корупції;

    2) воно порушує встановлені Законом України «Про запобігання корупції» (але не іншим законом) вимоги, заборони та обмеження;

    3) воно вчинене особою, зазначеної в статті 3 цього Закону;

    4) за нього законом установлено юридичну відповідальність певного виду – кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову.

    Відповідно можна виділити дві групи правопорушень:

    1) адміністративні правопорушення, прямо зазначені в главі 13-А КАП:

    - порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності (стаття 172-4);

    - порушення встановлених законом обмежень щодо одержання дарунка (пожертви) (статті 172-5);

    - порушення вимог фінансового контролю (стаття 172-6);

    - порушення вимог щодо повідомлення про конфлікт інтересів (стаття 172-7);

    - незаконне використання інформації, що стала відома особі у зв’язку з виконанням службових повноважень (стаття 172-8);

    - невжиття заходів щодо протидії корупції (стаття 172-9);

    - порушення заборони розміщення ставок на спорт, пов’язаних з маніпулювання офіційним спортивним змаганням (статті 172-9-1).

    Ознаки

    Корупційне правопорушення

    Правопорушення пов’язане з корупцією

    Схожість

    Наявність порушень Закону України «Про запобігання корупції»

    Порушує встановлені цим Законом вимоги заборони та обмеження

    Суб’єкт правопорушення

    Особа, зазначена у статті 3 цього Закону

    Відмінність

    Наявність ознак корупції

    Містить ознаки корупції

    Не містить ознак корупції

    Вид відповідальності за правопорушення

    Кримінальна, дисциплінарна та/або цивільно-правова

    Кримінальна, адміністративна, дисциплінарна та/або цивільно-правова

     

    детальніше
  • Фактори корупції

    Факторами корупції слід визнавати явища, процеси, інші чинники, які здійснюють будь – який детермінуючий вплив на корупцію, обумовлюючи корупцію як явище та сприяють її конкретним проявам.

    З’ясування факторів, які детермінують корупцію, є необхідною умовою ефективної протидії їй – це дозволяє зрозуміти обумовленість такого соціального явища, як корупція. Розгляд даного питання є важливим ще й з огляду на те, що корупція є явище, яке може само розвиватися і самодетермінуватися в межах будь – якої системи, так і в МВС зокрема.

    Вчиненню корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень сприяють наступні фактори:

    – безконтрольність з боку керівництва;

    – розширення дискреційних повноважень;

    – перевищення повноважень;

    – перешкоджання здійсненню правосуддя;

    – встановлення завищених вимог до фізичних та юридичних осіб;

    – можливість використання прав фізичних та юридичних осіб залежно від інтересів посадової чи службової особи державного органу;

    – вибіркова зміна обсягу прав фізичних та юридичних осіб;

    – надмірна свобода підзаконного нормотворення;

    – незрозумілі лінгвістичні формулювання;

    – наявність прогалин у правовому регулюванні;

    – наявність правових колізій;

    – наявність декларативних положень;

    – відсутність та неповнота адміністративних процедур;

    – відсутність конкурсних (аукціонних) процедур;

    – хибні цілі та пріоритети;

    – порушення балансу інтересів;

    – ухилення від установленої процедури;

    – посадова особа приймає різні рішення відносно різних осіб в однакових ситуаціях;

    – незвично довгі або короткі строки розгляду питання в типових ситуаціях;

    – відсутність реакції на повідомлення про порушення;

    – наявність осіб, які готові допомогти вирішити проблемне питання швидко, але за додаткову винагороду;

    – пропонування посадовим особам сплатити якісь додаткові послуги, які прямо не пов’язані з встановленою процедурою;

    – не рідке використання процедур, передбачених законодавством як виняток;

    – вибіркове відношення до дій фізичних та юридичних осіб;

    – незвичні, нехарактерні непублічні рішення без належного обґрунтування;

    – невідповідність змісту (обставин викладених у) документу фактичним обставинам події;

    – виникнення конфлікту інтересів;

    – стиль життя посадовця не відповідає його доходам;

    – незважаючи на негативні висновки інших установ, в терміновому порядку приймається сумнівне рішення та інші.

     

    детальніше