Завдання, які стоять перед системою:

Авіаційна служба цивільного захисту населення створюється з метою побудови ефективної системи допомоги населенню при настанні надзвичайних ситуацій, запобіганню виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків.

Головна ідея цього проекту:

01.
Всі літальні апарати, які функціонуватимуть в рамках зазначеної системи, будуть працювати в системі єдиної дислокації, координації та управління.
02.
У разі виникнення надзвичайної ситуації залучення авіаційної техніки для її ліквідації буде здійснюватися виходячи з функціональної готовності та найближчої її територіальної доступності, а не виходячи з належності такої техніки до того, чи іншого центрального органу виконавчої влади
03.
Планова робота авіаційних підрозділів ЦОВВ буде здійснюватиметься відповідно до їх функціонального напряму роботи, в той же час у разі виникнення надзвичайної ситуації вся необхідна авіаційна техніка буде залучатися до її ліквідації.
«Вже в цьому році Україна отримає перший мобільний загін ‑ вертолітний загін служби реагування. Це дозволить перейти нам новий якісний рівень забезпечення. Близько 55 вертольотів забезпечать систем покриття по всій країні».
Арсен Аваков
 

Авіаційна служба цивільного захисту населення створюється з метою побудови ефективної системи допомоги населенню при настанні надзвичайних ситуацій, запобіганню виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків.

З урахування поступового розгортання авіаційного парку, відповідно до місць постійної дислокації та чергування, у 2021 році заплановано досягнути таких показників часу реагування:

Політ на відстань
Час реагування
 
 
День, хв
Ніч, хв
До 50 км
до 5
До 15
Від 50 до 150 км
до 10
До 30
Понад 150 км
до 20
До 45
Заплановане досягнення

В подальшому, з урахуванням накопичення досвіду використання авіаційної техніки в єдиній системі авіаційного захисту зазначений час реагування планується зменшити вдвічі.

 

ДСНС

  1. Участь у гасінні пожеж та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій природнього та техногенного характеру;
  2. Транспортування аварійно-рятувальних підрозділів (в т.ч. Медичного персоналу);
  3. Виконання пошуково-рятувальних операцій в межах міжнародних зобов’язань України
  4. Аеромедична евакуація хворих та постраждалих;
  5. Виконання пошуково-рятувальних операцій на воді, в гірський місцевості та в важкодоступних місцях.
 
 
 
 

ДПСУ

  1. Нагляд за державним кордоном;
  2. Виявлення та припинення спроб незаконного переміщення через державний кордон людей, товарів та транспортних засобів;
  3. Проведення спеціальних операцій та десантування.

НПУ

  1. Патрулювання території на предмет виявлення протиправної діяльності (незаконний видобуток корисних копалин, вирубки лісу, вирощування нарковмісних рослин);
  2. Спостереження за об’єктами критичної інфраструктури(залізниці, порти, нафто- та газопроводи тощо);
  3. Пошук зниклих осіб та злочинців, що розшукуються;
  4. Проведення поліцейських спеціальних операцій та десантування.

НГУ

  1. Участь у забезпеченні безпеки важливих державних об’єктів та ядерних установок;
  2. Участь у здійсненні заходів, пов’язаних з припиненням збройних конфліктів та інших провокацій на державному кордоні;
  3. Проведення поліцейських спеціальних операцій та десантування.

З урахуванням найкращих європейських практик уніфікованого використання гелікоптерів для виконання спільних завдань різними органами влади планується через Управління координації діяльності авіації МВС здійснювати організацію спільного виконання завдань, які потребують термінової реалізації.

Приклад: до НПУ поступила інформація про можливий незаконний видобуток бурштину в важкодоступному районі на півночі Житомирської області. Поруч із зазначеним районом розміщено місце базування прикордонного гелікоптерів Н-125 обладнаного камера відеоспостереження. З урахуванням наявного для використання гелікоптерів МВС погоджує організацію спостережного польоту прикордонників для потреб НПУ. Отримана в ході польоту інформація невідкладно разом з відеоматеріалами передається для реагування до НПУ.

 

Аналогічні моделі працюють майже у всіх країнах Європи, в яких на службовому чергуванні різних відомств стоять гелікоптери. Так, Федеральна поліція Німеччини має в своєму розпорядженні понад 100 гелікоптерів, що є найбільшим цивільним авіаційним флотом в Європі, в тому числі:

01.
Eurocopter EC-120 (тренувальний гелікоптер)
02.
Eurocopter EC 135 (багатоцільовий гелікоптер)
03.
Eurocopter EC 155 (транспортний гелікоптер)
04.
Eurocopter Super Puma (транспортний гелікоптер)
05.
Bell 212 (рятувально-транспортний гелікоптер).

З урахуванням ситуації та за погодженням з Федеральною поліцією такі гелікоптери можуть використовуватися в пошуково-рятувальних операціях та при транспортуванні постраждалих внаслідок надзвичайних ситуацій.