1
2
22.09.2014

Головна » Новини МВС » Євроінтеграція » ЄВРО 2012

Володимир Резніков: "Під час Євро-2012 підрозділи ДАІ спрацювали на тверду "четвірку" (ФОТО)
17.07.2012

За той час, поки в Україні та Польщі тривав Чемпіонат Європи з футболу 2012 року, на території нашої держави не було зареєстровано жодної серйозної дорожньо-транспортної пригоди з участю вболівальників або учасників спортивного турніру. Завдяки чому вдалося забезпечити належний рівень правопорядку на вітчизняних шляхах, розповів заступник начальника Управління Державної автомобільної інспекції МВС України Володимир Резніков.

– Володимире Володимировичу, якими силами Ваша служба забезпечувала правопорядок на дорогах під час Євро-2012?

– Інспектори ДАІ під час забезпечення безпеки дорожнього руху, охорони громадського порядку, як і представники інших підрозділів внутрішніх справ, працювали в режимі посиленого варіанту несення служби.

Ми завчасно здійснили розрахунок сил та засобів нашої служби – як у містах, що приймали змагання в рамках Євро-2012 і де перебувала значна кількість іноземних гостей, так і на автодорогах, що сполучають приймаючі міста. Усього щодобово до служби залучалися близько трьох тисяч наших працівників.

Крім того, було збільшено кількість нарядів на шляхах державного значення від західних та східних кордонів України, а також з північного напрямку. Ми спостерігали значне збільшення кількості транспортних засобів, які перетинали Державний кордон та пересувалися дорогами державного значення. Для того, аби не допустити автопригод, а також вчасно та якісно надати необхідну допомогу учасникам дорожнього руху, наші працівники несли службу як на стаціонарних постах, так і в режимі патрулювання.

– Скажіть, будь-ласка, що нового з’явилося у Вашому підрозділі у зв’язку із підготовкою до Євро-2012?

­– Чемпіонат Європи з футболу – це така урочиста подія, яка вимагала від нас зустріти гостей України – вболівальників, футболістів – із зовсім іншим, я би так сказав, обличчям. За ініціативи Міністра внутрішніх справ ми використали таке нововведення, як ескортне супроводження працівниками ДАІ футбольних команд-учасниць турніру з аеропорту до місця проживання або тренування. Наші інспектори були екіпіровані парадною формою спеціального зразку. Супроводження здійснювалося з використанням патрульних мотоциклів.

Перша подібна зустріч була організована в Донецьку. Вона приємно вразила і присутніх громадян, і журналістів. Багато людей бажало зробити фото на пам’ять із нашими працівниками, які здійснювати ескортування іноземних делегацій.

Це ноу-хау довело свою доцільність. На іноземних футболістів така зустріч теж справила дуже приємне враження: такої уваги та поваги з боку правоохоронних органів, як в Україні, вони більше не бачили в жодній іншій країні.

До речі, подібних почесних зустрічей з використанням патрульних мотоциклів ще не було ніде у світі. Я вважаю, що такий досвід повинні використовувати поліцейські інших країн при забезпеченні правопорядку під час проведення спортивних заходів такого рівня.

Крім того, напередодні Євро-2012 ми провели стовідсоткове оновлення форменого одягу працівників ДАІ, виготовленого з використанням сучасних вимог безпеки. Зазначу: завдяки тому, що наші працівники перебували на службі у жилетах світло-зеленого кольору, який означає, що поліцейський знаходиться на службі, іноземні громадяни найчастіше зверталися до наших працівників по допомогу. Ця допомога була різноманітною: допомогти визначити власне місце перебування, оптимальний маршрут проїзду до того чи іншого об’єкту чемпіонату тощо.

Ми також обладнали частину патрульних автомобілів спеціальними табло, які дають змогу подавати інформацію, необхідну учасникам дорожнього руху, а також загальноприйняті команди поліцейського. Інформація на табло дублюється англійською мовою. Іноземці, які пересувалися на власному транспорті, бачили ці команди і виконували їх. Це дало нам можливість забезпечити безпеку дорожнього руху, створити безпечні умови для водіїв. Крім того, наші працівники неодноразово надавали допомогу учасникам дорожнього руху в ремонті або евакуації транспортних засобів.

Крім того, службові автомобілі ДАІ були обладнані спеціальними відеореєстраторами. Вони дають змогу проводити відеозапис подій як попереду, так і позаду автомобіля. Ці дані можуть архівуватися, щоб пізніше бути використаними в якості доказів у справі про адміністративне правопорушення.

Використання такої, більш сучасної, техніки довело свою доцільність. Тому я вважаю, що ми повинні цей досвід використовувати і продовжити обладнання патрульного транспорту саме такою технікою. Це – ефективно, по-європейськи, це – дуже сучасно.

– Володимире Володимировичу, а як змінилося обладнання стаціонарних постів ДАІ? Чи довели вони свою необхідність і чи будуть використовуватися в майбутньому?

– Ті пости, які були введені в експлуатацію (наразі це 72 споруди з 93), вже обладнані спеціальною технікою. Вона передбачає можливість проведення моніторингу транспортного потоку, розпізнавання номерних знаків, а також архівування отриманих даних.

Використовуючи цю техніку, ми мали можливість отримувати інформацію про кількість транспортних засобів, що рухаються дорогами державного значення. Ми навіть могли встановлювати місце перебування того чи іншого водія, який заблудився. На підтвердження своїх слів наведу такий приклад.

До нас звернувся громадянин Німеччини, який повідомив, що десь розминувся зі своїм земляком. Вони разом подорожували власними автомобілями до Києва. За допомогою спецтехніки ми встановили, що на одному з перехресть чоловіки банально роз’їхалися в різні боки і пізно це помітили. Працівники ДАІ встановили, де це сталося, і повідомили найближчий пост ДПС на шляху іноземця, який загубився. Наряд з того поста зупинив гостя, зв’язався з колегами, які його розшукували, і, врешті-решт, допомогли громадянам Німеччини знайти один одного.

До того ж, технічне обладнання постів давало можливість контролювати дорожню обстановку та своєчасно реагувати на її зміни. Це, у свою чергу, допомагало підтримувати правопорядок на дорозі, уникнути заторів на шляхах та навколо спортивних споруд у приймаючих містах. Наші працівники в цілодобовому режимі, без огляду на погодні умови,  забезпечували встановлені там обмеження руху транспорту.

Саме тому я вважаю, що використання спеціальної техніки у роботі ДАІ є дуже необхідним. Ситуація, яка склалася в усьому світі, вимагає від нас використовувати сучасну техніку та відходити від практики суб’єктивного оцінювання ситуації працівниками ДАІ. Тобто ми розуміємо, що не потрібно залишати працівника «сам-на-сам» із дорогою, адже він – теж людина, яка, як і всі люди, має свої сильні і слабкі сторони. Інспектор має бути такою собі останньою «ланкою» у ланцюжку «правопорушник-покарання», і зобов’язаний лише підтвердити факт правопорушення, зафіксований безпристрасною технікою.

– Скажіть, будь-ласка, чи була налагоджена взаємодія між українськими «стражами доріг» та їх іноземними колегами? В чому вона була виражена?

– Якщо говорити про досвід спілкування з нашими колегами з інших країн, які працювали у містах, де проводилися змагання, хочу навести такий приклад. У Львові були створені спільні екіпажі, до складу яких увійшли наші працівники спільно із представниками датської поліції. Ці екіпажі виїздили до місць розташування груп уболівальників із Данії, цікавилися проблемами, які могли у них виникнути, і таким чином оперативно на них реагували і вирішували. Аналогічно все було організовано і в Києві, Харкові та Донецьку.

Тобто, нормальна поліцейська співпраця, порозуміння з нашими колегами з інших країн – це наше основне досягнення. Завдяки цьому не було допущено жодного конфлікту, а також забезпечено правопорядок на шляхах держави.

– Володимире Володимировичу, якою була підготовка особового складу ДАІ до Євро-2012?

– На жаль, не всі наші працівники володіють іноземними мовами, однак при кожній черговій частині ДАІ чергували або волонтер, або працівник служби, який володіє іноземною мовою. Таким чином нам вдалося забезпечити порозуміння з іноземними гостями у разі виникнення такої необхідності.

Що ж стосується психологічної підготовки, ми розпочали такі заходи заздалегідь. Було зрозуміло, що до нашої країни прибудуть багато іноземних уболівальників. Серед них були і такі, які мали певні ознаки агресивної поведінки. Тому ми намагалися врахувати певні національні риси характеру при спілкуванні з іноземними гостями з кожної окремо взятої країни.

Сьогодні можна сказати, що ці заходи досягли мети – ми не створили проблем людям і своєю діяльністю залишили позитивні враження у вболівальників. Робота ДАІ була організована з високим рівнем доброзичливості. Тому я вважаю, ми впоралися із завданням забезпечення належної психологічної підготовки працівників служби. Загалом же роботу підрозділів можна оцінити на тверду «четвірку» по п’ятибальній шкалі.

– На завершення хотілося би почути Вашу думку з приводу того, як проведення Євро-2012 допомогло змінити роботу ДАІ і чи залишаться ці зміни в майбутньому?

– Будь-який захід такого рівня, таке навантаження, такий досвід поліцейської роботи у забезпеченні безпеки дорожнього руху – це позитив у будь-якому разі. З кожним матчем, з кожним днем турніру, під час роботи Оперативного штабу, під час нагляду за дорожнім рухом ми розуміли, що вирішувати деякі проблемні моменти нам стає легше. Наші співробітники вже знали специфіку цієї роботи, в окремих випадках – розуміли особливості менталітету іноземних гостей, які прибували в Україну.

Крім того, ми пройшли, так би мовити «бойове хрещення», коли мали справу із забезпеченням правопорядку на дорогах держави з одночасною участю великої кількості громадян і транспортних засобів. Така обстановка вимушувала нас діяти в екстраординарному режимі.

Утім, той досвід, який набули працівники ДАІ, а також керівники підрозділів, які здійснювали управління силами служби, виводить її на зовсім інший рівень. Я вважаю, що після проведення Євро-2012 ми зможемо провести в Україні змагання будь-якого рівня. Крім того, ми переконалися, що працівники ДАІ дуже професійно поставилися до виконання своїх обов’язків.

Найголовнішим же здобутком за результатами проведення футбольного євро чемпіонату я вважаю налагодження співпраці між правоохоронними органами, а також отримання досвіду реагування на швидку зміну оперативної обстановки. Це, у свою чергу, є запорукою успішного проведення такого масового заходу. Через це я вважаю, що досвід Євро-2012 є виключно корисним для українських правоохоронців, а тому вони обов’язково мають використовувати позитивні напрацювання і в майбутньому. 

УЗГ МВС України

 

При використанні матеріалу гіперпосилання на mvs.gov.ua обов`язкове
версія для друку
Розширений пошук »